Thaimaa safka ja kaljamaha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mad-dog
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ollut thaimassa noin 4 kk ja vatsa turvonnut ennätyslukemiin. Juomisella osuutensa asiaan mutta silloinkin kun ei dokaile tuntuu että koko ajan ois vatsa jotenkin turvonnut ja kipeä. Enimmäkseen syön riisiä ja kanaa, usein paistettuna.. mutta syön sitä myös suomessa aina paistettuna eikä ole ollut samanlaista ongelmaa. Onko thaimaan ruoka yleisesti ottaen terveellisestä maineestaan huolimatta epäterveellistä.

Mitä täällä kannattaisi syödä ? Ostetaan riisikeitin ja grilli pihalle sitten ainakin rasva vähenee.. kellään muita vinkkejä ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no jos vedät hirveitä annoksia valkoista riisiä niin kyllä.. tai vaihtoehtoisesti oot pitkiä aikoja syömättä ja sen jälkeen mättäät hullun lailla...

Sen lisäksi en nyt oikeeseen thaimaalaiseen oo hirveen hyvin perehtynyt, mutta jos siellä on vielä paljon papuja/herneitä voi ne toisia turvottaa aika paljon...

Juothan tarpeeks vettä päivän aikana? Sitä kautta itte lähtisin selvittelemään tätä turvotusta.
Jos päivän nesteet tulee pääasiassa oluesta sekä muista alkoholijuomista ja hiilarit valkosesta riisistä niin en hirveesti ihmettele jos vähä turvottaa :D

isot määrät hiilihydraatteja ja varsinkin nopeasti imeytyviä aiheuttaa myös monilla turvotusta -> valkoinen riisi on suht nopeasti imeytyvää ja sitä varmasti menee kohtuu paljon..

thaimaassa kun oot ni mitä jos alkasit käymää salilla sillon tällön? Tuloksiaki tulee nopeesti ku marssit apteekkiin ostamaa thaimaalaisia ihmenappuloita ;)

Siellähän on torit täynnä tuoreita kasviksia ja hedelmiä joka lähtöön! Niitä riisin tilalle. Kateellisena täällä kalpeiden lentotomaattien maassa ihmettelen, että miten voi jollekin siellä päin maailmaa edes tulla mieleen tällainen ongelma :D

Ja sit tosiaan se bissen litkiminen... no, tarvitseeko edes sanoa.

Olen ollut thaimassa noin 4 kk ja vatsa turvonnut ennätyslukemiin. Juomisella osuutensa asiaan mutta silloinkin kun ei dokaile tuntuu että koko ajan ois vatsa jotenkin turvonnut ja kipeä. Enimmäkseen syön riisiä ja kanaa, usein paistettuna.. mutta syön sitä myös suomessa aina paistettuna eikä ole ollut samanlaista ongelmaa. Onko thaimaan ruoka yleisesti ottaen terveellisestä maineestaan huolimatta epäterveellistä.

Mitä täällä kannattaisi syödä ? Ostetaan riisikeitin ja grilli pihalle sitten ainakin rasva vähenee.. kellään muita vinkkejä ?

Siis syötkö kotona vai katukuppiloissa?

Itse valmistamalla saa proteiinipitosempaa safkaa.
Thaimaalainen perusannos kun on kupi riisiä ja vähä "räkää". Eli siinä ei montaa kymmentä gramaa sitä lihaa ole.
Pari paistettua kananmunaa perusannoksen päälle parantaa proteiinin saantia kummasti ja ravintoarvoja ylipäätään.
Lautasellinen vihanneksia lisäksi myös.
Monissa paikoissa myös öljy käytetään moneen kertaan. Eli samasa paistinöljyssä pyöräytetään sitä sun tätä pitkin päivää.
Ei tee hyvää masulle.

Tietysti jos ei neljään kuukauteen liiku niin kyllähän jo sekin pelkästään pistää turvottamaan, kaljasta nyt puhumattakaan.
Kanariisillä ja kaljalla ei pitkälle pötki.

Juothan tarpeeks vettä päivän aikana? Sitä kautta itte lähtisin selvittelemään tätä turvotusta.
Jos päivän nesteet tulee pääasiassa oluesta sekä muista alkoholijuomista ja hiilarit valkosesta riisistä niin en hirveesti ihmettele jos vähä turvottaa :D

Juon kyllä aika hyvin vettä jatkuvasti että sen puolesta nesteytys pitäs olla kunnossa. Kaljaa en juo päivittäin koskaan muuten kun dokaillessa, joskus pari kolme päivää putkeen ja sitten taas viikko pari selvinpäin.

Valkosta riisiä taas menee melkeen joka aterialla, pitää vissiin muutaa ruokavaliota parempaan

Hehheh, oon alkanu treenailemaan thainyrkkeilyä, siitä peruskuntoa ja sitten vois ottaa vähän punttia siihen lisäksi. Yksinkertaisia perusliikkeitä. Ihmenappuloita voi harkita sitten kun on saanut pari vuotta treenailtua täysillä ;)

- - - Updated - - -

thaimaassa kun oot ni mitä jos alkasit käymää salilla sillon tällön? Tuloksiaki tulee nopeesti ku marssit apteekkiin ostamaa thaimaalaisia ihmenappuloita ;)

Hehheh, oon alkanu treenailemaan thainyrkkeilyä, siitä peruskuntoa ja sitten vois ottaa vähän punttia siihen lisäksi. Yksinkertaisia perusliikkeitä. Ihmenappuloita voi harkita sitten kun on saanut pari vuotta treenailtua täysillä

- - - Updated - - -

Siellähän on torit täynnä tuoreita kasviksia ja hedelmiä joka lähtöön! Niitä riisin tilalle. Kateellisena täällä kalpeiden lentotomaattien maassa ihmettelen, että miten voi jollekin siellä päin maailmaa edes tulla mieleen tällainen ongelma :D

Ja sit tosiaan se bissen litkiminen... no, tarvitseeko edes sanoa.

Olen tähän asti majoittunut lähinnä paikoissa missä ei ole kokkausmahdollisuutta, hedelmiä tulee syötyä usein. Nyt kun saatiin oma kämppä niin pääsee hyödyntämään paremmin näitä paikallistoreja! Kaljan juontia taas harrastan ainoastaan humalahakuisesti muutaman kerran viikossa parissa,,, saattaa mennä muutama päivä putkeen mutta sit voi olla pitkä aika taas juomatta ja silloin en juo tippaakaan.

Siis syötkö kotona vai katukuppiloissa?

Itse valmistamalla saa proteiinipitosempaa safkaa.
Thaimaalainen perusannos kun on kupi riisiä ja vähä "räkää". Eli siinä ei montaa kymmentä gramaa sitä lihaa ole.
Pari paistettua kananmunaa perusannoksen päälle parantaa proteiinin saantia kummasti ja ravintoarvoja ylipäätään.
Lautasellinen vihanneksia lisäksi myös.
Monissa paikoissa myös öljy käytetään moneen kertaan. Eli samasa paistinöljyssä pyöräytetään sitä sun tätä pitkin päivää.
Ei tee hyvää masulle.

Tietysti jos ei neljään kuukauteen liiku niin kyllähän jo sekin pelkästään pistää turvottamaan, kaljasta nyt puhumattakaan.
Kanariisillä ja kaljalla ei pitkälle pötki.

Joo saatiin kämppä missä pieni keittiö, ostettiin grilli ja tarkotus ruveta itse kokkailemaan ainakin pari ateriaa päivässä. Vihanneksia ja kananmunia siis! Liikuntaa tullut harrastettua hyvin epäsäännöllisesti, nyt on treenit alkanut kulkemaan ja tarkotus ois treenata ainakin kuukausi putkeen päivittäin.

Mulla kans thaimaassa painoo ja turvotusta tulee aina. Tosin dokaan siellä putkeen ehkä joku 3kk tai joskus pitempäänkin. Paino nousee joku 10kg reisussulla. Mut kun Suomessa jättää dokailut pois niin nopsaa se paino laskee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom