Testotasojen mittaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä testotasot vois mittauttaa, ja voiko sen etukäteen huomata, jos on huonot testoarvot?

Kuinka paljon testotasot vaikuttaa treenaamiseen? Jos testot on luonnostaan toisella todella korkeella ja toisella matalalla, niin kehittyykö toinen reilusti nopeemmin?

Oon vielä nuori, mut haluisin uteliaisuuttani tietää, millaset testoarvot mulla on.. Ja etenkin kiinnostaa se, että kui paljon testotasot vaikuttaa treeniin ja kehittymiseen?

lisää päivittäistä sinkki annostust,a joka nostaa testosarvoja mukavasti. alkaa vaikuttaa noin 5pv päästä. parantaa syvän unen laatua, seksi halut paranee. sitä nuorempi ihminen on sitä vähemmän niitä arvoja katotaan. mutta jos haluat ottaa sinkkiä purkista niin zma on ihan hyvä, halpa.

Mehiläisen labrassa kävin ite mittauttamassa.Työterveyslääkärin lähetteellä oli ilmainen,ilman lähetettä muistaakseni luokkaa 50e.

Kyllä testosteroniarvot vaikuttaa melko merkittävästi tuloksiin treenin suhteen ja psyykkiseen sekä fyysiseen vointiin ylensäkin. Ilmeisesti mitään syytä alhaisia testoarvoja sulla ei ole epäillä? Oirekuva on melko monimuotoinen yleensä, mutta käy toki mittauttamassa. Ei paljoa kustanna ja olisi se hauskaa olla vaikka kakskymppisestä eteenpäin vaikka 5 vuoden välein dataa miten testotasot ovat muuttuneet :)

Joo siis mitään erityistä syytä ei oo epäillä, eikä mitään oireitakaan ole. Lähinnä halusin vaan kysyä, että mitä jos huonot testotasot sattuis oleen, niin mitä voi tehdä ja kuinka paljon se vaikuttaa treeniin?

Sinkkiä (zma) oon syöny jo pitkään päivittäin (aluks aknen takia, nyt vaan jääny mukaan) ja muutenkin elämäntavat tosi terveellisiä. Alkoholia juon ehkä kerran kaks vuodessa ja roskaruokakin jää vähälle.

Mites paljon geenit tähän vaikuttaa? Voiko testotaso olla alhanen geeneissä vai voiko jokanen nostaa tasot normaaliin vaan syömällä oikein?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on aika alhaiset testotasot, kun taas kaverilla törkeen korkeet. Ja sen huomaa kehityksessä ja salilla jaksamisessa. Myös henkisellä puolella, lähinnä käyttäytymisessä, huomaa selvät erot.
En osaa sanoa ravinnon vaikutukseen tasojen nostossa, mutta jotenkin epäilen, että kovin suurta vaikutusta sillä ei ole.

Meijän suku ei oo mitenkään urheilullinen eikä "terveellinen". Oon varmaan ainoo, joka harrastaa jotain urheilua säännöllisesti. Tiiän pari sellasta kaveria, joiden koko perhe on erittäin urheilullinen, ja jotka on luonnostaan lihaksikkaita. Pelkäänkin sitä, että vaikka mitä teen, niin mun testotasot ei tuu oleen erinomaset.

Asun tuppukylässä ja Mehiläinen on jossain 40km päässä täältä. Noita arvoja ei voi siis mittauttaa terveyskeskuksesa tai sitten yksityisellä?

- - - Updated - - -

Ja sellasta vielä, että näkyiskö huono testotaso myös esim. jalkkiksessa? Harrastin nuorempana jalkkista ja olin yks sekä nopeimmista että kestävimmistä tyypeistä. Onko testoilla tähän mitään merkitystä, vai liittyykö testot vaan lihasmassaa vaativiin lajeihin?

Jos kiki seisoo aamusta kaikki on hyvin

Entäs jos heräilee öisin joka toinen tunti ja välillä on joka heräämisellä teltta pystyssä, mutta välillä kausia jolloin ei ollenkaan? Pitääkö kikin seistä joka aamu et on testot ok? :D

Kunhan mietiskelen

Kuinkahan helposti työterveyslääkäri suostuis laittamaan testotasojen mittaukseen näin nuoren ihmisen kun minä (vähä vajaa 27v)? Tuntunu nyt pitkän aikaa jo siltä että yleinen vireystaso laskenut paljon ja treenitkään ei kulje. Vaikka käy salilla ja syö terveellisesti niin tulokset laskee ja mahaa tuntuu vaan tulevan lisää. Oon siis käynyt noi 10v salilla säännöllisesti ja nyt noin vuoden on vasta tuntunu tältä. Myös siis yleinen vireystaso niin työssä kuin vapaallakin on laskenut.

Kuinkahan helposti työterveyslääkäri suostuis laittamaan testotasojen mittaukseen näin nuoren ihmisen kun minä (vähä vajaa 27v)? Tuntunu nyt pitkän aikaa jo siltä että yleinen vireystaso laskenut paljon ja treenitkään ei kulje. Vaikka käy salilla ja syö terveellisesti niin tulokset laskee ja mahaa tuntuu vaan tulevan lisää. Oon siis käynyt noi 10v salilla säännöllisesti ja nyt noin vuoden on vasta tuntunu tältä. Myös siis yleinen vireystaso niin työssä kuin vapaallakin on laskenut.
Riippuu lekurista/hoitajasta. Itse ainakin olen ehdottanut, että otettaisiinko tälläisiä ja tälläisiä kokeita. niin ihan itse saanut "ruksata" mitä otetaan. Ja tottakai sitten kaikki vaan mitä haluaa. Perus verenkuva, kilpparit ja testot ensimmäisenä.

Mikset kysy vaikka siltä työterveyshoitajalta että onko työterveyssopimuksessasi sairaanhoitosopimusta? Jos on niin kysy mitkä labrat kuuluvat työterveyssopimukseen? Jos ei ole mitään rajoitteita niin käyt sillä työterveyslääkärilläs keskustelemassa asiasta/oireistasi/olotilastasi...

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Cityterveydessä oli ainakin ennen "mieshormonipaketteja", oli vielä ihan inhimillisissä hinnoissa.

Kikun seisominen ei vielä kerro kauheasti, mutta se kertoo aika paljon kuinka paljon pää on mukana hommissa. Jos ajatukset lentelee jossain ihan muualla, niin testot on luultavasti alhaalla.

Ikivanha paste:

Asioita mitkä vaikuttavat testotasoihin
"Raskas treeni, varsinkin isoja lihaksia tehdessä nostaa akuutisti, pitkäkestoinen ylikuormittuminen laskee, jolloin treenin keventäminen nostaa.. Rasvaisen ruoan syöminen laskee akuutisti, kun taas korkea tyydyttyneiden sekä kertatyydyttymättömien rasvojen saanti ja suuri hiilihydraatti/proteiini -suhde nostaa (korkea monityydyttymättömien rasvojen ja proteiinin saanti taas laskee pidemmällä aikavälillä). Myös kortisolin runsas erittyminen ja liika kuitujen saanti laskee tasoja..
Sinkkivaje, kuin myös monet muutkin vitamiinien ja hivenaineiden vajeet alentavat testosteronitasoja(mm. magnesium, D-vitamiini, B-vitamiini ym..)"

Cityterveydessä oli ainakin ennen "mieshormonipaketteja", oli vielä ihan inhimillisissä hinnoissa.

Kikun seisominen ei vielä kerro kauheasti, mutta se kertoo aika paljon kuinka paljon pää on mukana hommissa. Jos ajatukset lentelee jossain ihan muualla, niin testot on luultavasti alhaalla.

Ikivanha paste:

"Raskas treeni, varsinkin isoja lihaksia tehdessä nostaa akuutisti, pitkäkestoinen ylikuormittuminen laskee, jolloin treenin keventäminen nostaa.. Rasvaisen ruoan syöminen laskee akuutisti, kun taas korkea tyydyttyneiden sekä kertatyydyttymättömien rasvojen saanti ja suuri hiilihydraatti/proteiini -suhde nostaa (korkea monityydyttymättömien rasvojen ja proteiinin saanti taas laskee pidemmällä aikavälillä). Myös kortisolin runsas erittyminen ja liika kuitujen saanti laskee tasoja..
Sinkkivaje, kuin myös monet muutkin vitamiinien ja hivenaineiden vajeet alentavat testosteronitasoja(mm. magnesium, D-vitamiini, B-vitamiini ym..)"
Joo taitaa 80e maksaa tuo miehen hormonipaketti nykyään. ei yhtään pahanhintainen omasta mielestä kun saa aika laajan kuvan testo tasoista.

Siellä tais olla useampi paketti vielä, että miten laajan kuvan haluaa.

Ikivanha paste:

Monet lääkkeet voi kanssa vaikuttaa testoja laskevasti, tai aiheuttaa samankaltaisia oireita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom