Testosteronit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Modify-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jotain juttua on tullut luettua että raskaat liikkeet kuten mave ja kyykky nostaisi testoja. Tiedä sitten mitenkä marginaalinen tämä nousu on kun yksilökohtaistakin voi olla.

Ja tuo aggressiivisuus varmasti johtuu vaan siitä kasvaneesta itseluottamuksesta kun on vähän saanut nostettua tuloksia ja tuntee itsensä niin kingiksi että pari pään mittaa isompikin jätkä lentää snäkärijonossa selällään kun yskäisee päin. :rolleyes:

Raskaat ja isot liikkeet nostavat testoja. Juuri nämä edellä mainitut voimailuliikkeet ovat parhaita. Mave, Kyykky + muut olympialiikkeet. Myös se, että treenaa kovalla temmolla raskaita ja useita sarjoja auttaa testojen nostamisessa. Esim 5-10 sarjaa 5-6 toistolla. Eli lyhyempiä palautusaikoja ja tarpeeksi raskaita ja riittävän monta sarjaa.

Myös ruokailulla voi yrittää nostaa oman teston tuotantoa Esim. viikolla syö vähän hiilareita ja sitten viikonlopun mässää ihan hulluna.

Mihin tää perustuu?

Kun on syönyt vähä hiilarista ja proteiinipitoista ruokaa viikon ja sitten yht'äkkiä vetääkin kaksi päivää hiilareita saa elimistö "shokin" joka nostaa insuliinin tuotantoa ja sitä kautta boostaa testoja.

En muista oliko Waterburyn vai Poliquin kirjassa moisesta dietistä. Tais sunnuntaina saada syödä oikeen suklaamuffinsia ja kaikkea. Viikolla sit vedettiinkin kananmunia, juustoa, lihaa ja muuta missä on paljon kolesterolia sekä protskua ja kaveriksi vihanneksia. kolesterolirikkaat ruuat auttavat myös nostmaan testoja.

Itse näin keväisin syön viikolla käytännössä lihaa, juustoa, kananmunia vihanneksia ja hedelmiä ja viikonloppuisin sitten syön enempi hiileraita. Ei mitään övereitä, mutta enemmän kuitenkin mitä viikolla.

Edit: Kyse ei sitten ole mistään hirveistä buusteista, eikä noista varmaan mitään mittaustuloksia ole tehty :)

Kun on syönyt vähä hiilarista ja proteiinipitoista ruokaa viikon ja sitten yht'äkkiä vetääkin kaksi päivää hiilareita saa elimistö "shokin" joka nostaa insuliinin tuotantoa ja sitä kautta boostaa testoja.
No jo s ei oo bileviikonloppu tiedossa toi tuleehoidettua ihan luonnollisesti. Viikonloppusin kun tulee usein kyllä mässättyä todella paljon, mutta nythän se on hyväksi mun salilla käynnille :hyper:

En muista oliko Waterburyn vai Poliquin kirjassa moisesta dietistä. Tais sunnuntaina saada syödä oikeen suklaamuffinsia ja kaikkea. Viikolla sit vedettiinkin kananmunia, juustoa, lihaa ja muuta missä on paljon kolesterolia sekä protskua ja kaveriksi vihanneksia. kolesterolirikkaat ruuat auttavat myös nostmaan testoja.

Ilmeisesti kyse samasta kuin Mauro DiPasqualen Anabolic Diet -kirjassa. pari viikkoa plussalla, kovaa treenaten ja pari viikkoa miinuksella kevyemmällä treenillä. Lihasta tulee plus viikoilla ja rasvaa palaa miinuksella. Näin siis ainakin teoriassa.

No jo s ei oo bileviikonloppu tiedossa toi tuleehoidettua ihan luonnollisesti. Viikonloppusin kun tulee usein kyllä mässättyä todella paljon, mutta nythän se on hyväksi mun salilla käynnille :hyper:

Mäyräkoirassa (12 bisseä) on 162 g hiilareita, 15 g proteiinia ja 139 g alkoholia. Mainio tapa ottaa ne viikonloppuhiilarit. Jokin tässä teoriassa taitaa kuitenkin kusta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1801372018jay_cutler2.jpg

Tässä olis yksi "aika ihanne" 175cm luokassa ;)

Mä kaipaisin naisena lisää tietoa testosta ja miten puntilla käyminen todella siihen vaikuttaa.

Minulla on tutkittu korkea testosteronitaso, siis luonnostaan _todella_ korkea normaalin naisen viitearvoihin verrattuna ja mietin kuinka paljon punttaaminen sitä voisi nostaa. Viimeksi kontrollissa olin viikon pois puntilta, sain keltarauhashormonia ja kuukautiskierto oli parhaimmillaan, arvot tulivat 1,4 pistettä alas.

Lääkäriltä kyselin kuinka paljon punttisaliharjoittelu voi vaikuttaa ja hänen mielestään ei ole ratkaiseva tekijä. Ei siltikään vaikka kuinka painotin, että käytän kohtuullisen suuria painoja treenissäni näin naiseksi. Ja ei, en todellakaan douppaa enkä ole koskaan proteiinia ja maltoa kummempaa lisäravinnetta käyttänyt.

Lisätutkimuksiin olen menossa asian tiimoilta joka tapauksessa. Kiinnostaisi vain saada tieteellistä faktaa siitä kuinka paljon elimistön testosteronitasoihin 3-4 x viikkoon tapahtuva raskas punttaus vaikuttaa.

Mä kaipaisin naisena lisää tietoa testosta ja miten puntilla käyminen todella siihen vaikuttaa.

Minulla on tutkittu korkea testosteronitaso, siis luonnostaan _todella_ korkea normaalin naisen viitearvoihin verrattuna ja mietin kuinka paljon punttaaminen sitä voisi nostaa. Viimeksi kontrollissa olin viikon pois puntilta, sain keltarauhashormonia ja kuukautiskierto oli parhaimmillaan, arvot tulivat 1,4 pistettä alas.

Lääkäriltä kyselin kuinka paljon punttisaliharjoittelu voi vaikuttaa ja hänen mielestään ei ole ratkaiseva tekijä. Ei siltikään vaikka kuinka painotin, että käytän kohtuullisen suuria painoja treenissäni näin naiseksi. Ja ei, en todellakaan douppaa enkä ole koskaan proteiinia ja maltoa kummempaa lisäravinnetta käyttänyt.

Lisätutkimuksiin olen menossa asian tiimoilta joka tapauksessa. Kiinnostaisi vain saada tieteellistä faktaa siitä kuinka paljon elimistön testosteronitasoihin 3-4 x viikkoon tapahtuva raskas punttaus vaikuttaa.

Eroja voi tietysti olla eri henkilöiden välillä, mutta tiedän 30+ v. naishenkilön joka on erittäin aktiivinen urheilija, 3-4 kertaa punttia viikossa ja hänellä oli todella alhainen testotaso. Kävi mittauttamassa sen juuri siinä luulossa että sen täytyy olla korkea.

Mulla yksityisellä pelkkä verikoe testojen osalta maksoi n. 50 e, muutaman euron päälle.

Randylle mulla itselläni todettiin sairaus, joka normaalistikin nostaa tasoja mutta lääkärit ihmettelivät että ovat noinkin korkeat. Jospa niitä sitten jollain saisi laskettuakin tai muuten jää lapset saamatta :(

Mulla yksityisellä pelkkä verikoe testojen osalta maksoi n. 50 e, muutaman euron päälle.

Randylle mulla itselläni todettiin sairaus, joka normaalistikin nostaa tasoja mutta lääkärit ihmettelivät että ovat noinkin korkeat. Jospa niitä sitten jollain saisi laskettuakin tai muuten jää lapset saamatta :(

Voisi kuvitella että siihen lääke löytyy, mutta tähän osaa lääkäri varmasti antaa paremman vastauksen kuin kukaan täällä. Tsemppiä!

Kiitos ja varmasti lääkäri osaakin auttaa ongelmaan, tai ainakin toivon niin.

Itse mietin vain voiko se punttaaminen todella nostaa niitä tasoja miten paljon, kun aina puhutaan että testotasot nousee kovassa treenissä. Että kuinka paljon se sitten nousee enimmillään jos kerran on mahdollista. Lääkärin mielestä ei ole oleellista vaikutusta.

Eihän ne testotasot kuitenkaan pysyvästi nouse joten pidät puntista tauon ja mittautat uudestaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom