Terveellistä karkkia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aspartaamia kannattaa välttää.
Joku Tanskalainen tutkimus oli tehty, ja siinä todettiin jotta aspartaami nostaa insuliinia samalla tavalla kuin sokeri, joten ihan yhtä terveellistä olisi syödä sokeria.
Myös jenkeissä aspartaamia on tutkittu.
Does Aspartame Affect Sugar or Insulin in the Body? | LIVESTRONG.COM
Joten kun seuraavan kerran light limua ostatte, niin vaihtakaa se normaaliin.
Aikamoista päättelykykyä. Aspartaami nostaa samalla tavalla insuliinia kuin sokeri, mutta nostaako yhtä paljon? Ja jos nostaakin, on se silti kaloriton. Siinä on selvä ero jos on limun suurkuluttaja. Jos taas ei ole niin koko asiaa on edes turha miettiä.

Mä olen itse aika herkkä sokerille ja saan helposti karkista ja sokerilimusta paskan olon (en osaa lopettaa ajoissa), mutta lightista tätä ei tule. Siinä sulle samanlainen vaikutus insuliiniin.

Mä olen itse aika herkkä sokerille ja saan helposti karkista ja sokerilimusta paskan olon (en osaa lopettaa ajoissa), mutta lightista tätä ei tule. Siinä sulle samanlainen vaikutus insuliiniin.

Ite en sokerilimuja juo, mut aspartaamilitkut on varma varpusparven aiheuttaja. Insuliineista en tiedä, mut jos lähetään nipottaa terveellisyyksist ni eipä yhelläkään limulla mitään terveyttä edistävää vaikutusta ole (ei, että kukaan nii ois väittänytkään, mutta mun pointti, että kuraa ovat sekä keino- että sokerimakeutetut).

Joku tais jo suositellaki Punnitse ja säästä -kauppaa. Siel on lakuu ja niit suklaapäällysteisii nökärei ja oon siel törmänny joihinki hedelmäkarkkeihinki. Ja, koska kauppa on nii ituhippipaikka, ni kaipa ne mässytkin on jotenki terveyttä ja mieltä hellivii. Sitä paitsi on siit kiva kauppa, et siel saa yhen pari karkkii maistaa, ettei tuu sit ostettuu järkkykarkkei.

jos lähetään nipottaa terveellisyyksist ni eipä yhelläkään limulla mitään terveyttä edistävää vaikutusta ole (ei, että kukaan nii ois väittänytkään, mutta mun pointti, että kuraa ovat sekä keino- että sokerimakeutetut).
Nyt on niin herkullinen paikka viilata pilkkua ettei voi vastustaa. :D Ensinhän pitää määritellä terveyttä edistävä vaikutus. Jos vaihtoehto on joko dehydraatio tai limu, niin limulla on aivan selkeä terveyshyöty. Ja vielä paljon selvemmin ja nopeammin huomattava kuin monella muulla elintarvikkeella. Ja sellaista yksittäistä elintarviketta ei ole olemassakaan millä olisi automaatisesti jokin terveyttä edistävä vaikutus. Appelsiinista saa C-vitamiinia ja sillä on terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta jos saat muutenkin tarpeeksi C-vitamiinia, ei siitä appelsiinista olekaan terveyshyötyä. Ei kyllä haittaakaan ainakaan järkevillä annoksilla ja sama pätee limuunkin, on se sitten sokerilitkua tai makeutettua.

Tietysti kohta joku paleohippi tulee kertomaan että kun syö yhden goji-marjan niin olo on selvästi parempi seuraavat kaksi vuotta ja aspartaami on saatanasta huolimatta siitä, että lukuisat tutkimukset ovat sitä mieltä, että saadakseen aspartaamista jotain haittaa, sitä pitäisi saada aivan järjettömiä määriä. Ehkä tässä on se pelko, että sillä saattaa olla haittavaikutuksia. Unohdetaan annostus. Ihan kaikella muullakin on haittavaikutuksia kun annostus on tarpeeksi korkea. Jopa niillä appelsiineilla. Appelsiinit on siis vaarallisia ja niitä pitää välttää.

Nyt on niin herkullinen paikka viilata pilkkua ettei voi vastustaa. Ensinhän pitää määritellä terveyttä edistävä vaikutus. Jos vaihtoehto on joko dehydraatio tai limu, niin limulla on aivan selkeä terveyshyöty. Ja vielä paljon selvemmin ja nopeammin huomattava kuin monella muulla elintarvikkeella. Ja sellaista yksittäistä elintarviketta ei ole olemassakaan millä olisi automaatisesti jokin terveyttä edistävä vaikutus. Appelsiinista saa C-vitamiinia ja sillä on terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta jos saat muutenkin tarpeeksi C-vitamiinia, ei siitä appelsiinista olekaan terveyshyötyä. Ei kyllä haittaakaan ainakaan järkevillä annoksilla ja sama pätee limuunkin, on se sitten sokerilitkua tai makeutettua.

Siis olenko nyt jotain ruokaa tai juomaa kovasti mainostanut terveyttä edistäväksi tai sitä suuresti haittaavaksi? Viitaten ketjun aloittajan ajatukseen ja tarpeeseen, niin terveellinen tällä kertaa tarkoittaa mun tulkintani mukaan lisäaineetonta. Toki voidaan tässä yhdessä lähteä saivartelemaan dehydraatioilla ja nälkäkuolemilla, että kyllähän kaikki karkitkin on äärimmäisen terveellisiä ja terveyttä edistäviä, jos vaihtoehtona on vaikka kivien syönti ja The Monkeyn kannattaakin nyt vaan tyhjätä koko irtishylly...

Okei jos puran tätä vähän

- Puhuin karkista, pähkinät ym siis ei nyt ollut pointti
- Nimenomaan sanoin, että voisko sen sokerikeskustelun pitää muualla. Kuka vittu edes väittää että lisäaineet ei olis epäterveellisiä? Ja sen verran iifym-jätkä olen minäkin, että treenin jälkeen sitä sokeriakin voi kiskoa ilman, että kauheasti tarvitsee pelätä terveyden puolesta. Tai no hell with this, kertokaa nyt saatana mikä siinä on vika jos on käynyt salilla ja vetää sitten palkkarin perään normiruokaa ja sen perään vielä sitä karkkia? Mikä siinä on tarkalleen epäterveellistä? Mitä siellä kehossa tapahtuu?
- Kiitos hyvistä vastauksista tähän asti. Noita lisäaineettomia karkkejahan löytyykin ihan mukavasti!
- Hermanni ei liity naisiin nyt Ihan vaan yritän askel kerrallaan saavuttaa parempaa elämää

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom