Terveellisin bodyruokavalio mahdollisimman vähällä rahalla?

Yleisesti myös luullaan, että lihan sisältämä rasva on lähes kokonaan tyydyttynyttä rasvaa. Kuitenkin keskustelussa puhutussa paistijauhelissa 18 g:sta vain 6 g on tyydyttynyttä rasvaa.

Olin juuri tulossa kertomaan samaa tohon joonan postaukseen viitaten. Kyllä mun mielestä on parempi vaihtoehto ottaa eläinrasvasta(esim. jauhiksesta) samaan hintaan hyvää rasvaa, en ainakaan lähtis kaatelemaan rasvoja jauhiksesta pois ja sitten ottamaan päivän rasvoja lähinnä pullosta.

Ja kananmunista esim:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39065&highlight=kananmuna

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No en mä väittänytkään että raikku kallista ois, mutta on siinä merkittävä ero kutienkin. 500g Milbonan rahkasta irtoo samat protut eurolla, joten on tossa kuitenkin jo huomattava ero prosenteissa laskettuna.

Tosiaan onhan tuossa 60% ero. Kyllä se tosiaan merkkaa jos summataan vaikka kuukauden safkakulut. Itsekin yritän päästä mahd. halvalla. Raikkua vaihtelun vuoksi ja sitä on mukavampi lisäillä ns. suolaisiin ruokiin, kuin rahkaa.

Tulikin mieleen, että aikoinaan tuli vedettyä ES seitä aika runsaasti. Halpa hinta ja pelkkää proteiinia. Muutettuani tähän uuteen opiskelijakoppiin on tuon syöminen jäänyt, kun jääkaapista ei löydy pakastinlokeroa. No enpä sitä kovasti maunkaan takia enää kaipaile :)

Ei kannata unohtaa perunaa! Edullinen ja hyvä hiilarilähde, vaikka hiilaringramman hinnaksi tuleekin korkeampi kuin pastassa. Sisältää myös vitamiineja. Voi paistaa tai heittää uuniin, jos keitetty versio alkaa kyllästyttää.

Et ainakaan maininnut laittavasi palautumisjuomaan maltoa. Erittäin edullista hiilaria ja treenin päälle nautittuna toimii hyvin.

feta juustot on kyllä aika rasvaisia, tosin monet on öljy liemessä. Muistaakseni arlalta löytyy kevyt feta juusto jossa on 20% proteiinia vai oliko jopa enemmän ja rasvaa alle 10%
No kyllä fetajuustoa saa parhaimmillaan rasvaprosentilla 3 (Apetina), mutta se on kallista.

Ei kannata unohtaa perunaa! Edullinen ja hyvä hiilarilähde, vaikka hiilaringramman hinnaksi tuleekin korkeampi kuin pastassa. Sisältää myös vitamiineja. Voi paistaa tai heittää uuniin, jos keitetty versio alkaa kyllästyttää.

Et ainakaan maininnut laittavasi palautumisjuomaan maltoa. Erittäin edullista hiilaria ja treenin päälle nautittuna toimii hyvin.

Tänään tarttui kauppareissulta mukaan myös makaronia, vaikka en edes usein sitä syö, niin säilyy kauan eikä vie paljoa tilaa. Hinta 1 euro ja sillä sain 2,4 kg makaronia (6x400g) :)

Malto kannattaa korvata edullisemmalla panimosokerilla (dekstroosia), ellei makeus haittaa.

Kannattaa tarkistaa myös ehdottomasti kaupoista punaleimaiset liha/kala/eines-tuotteet. Punaleimat isketään yleensä klo 17.00-21 välillä kaupoissa joten kannattaa sijoittaa jos mahdollista kauppa-aika siihen haarukkaan.

Ja ainakin lähipikkukaupoissa saa jo heti aamusta aletuotteita. Yleensä halvennetut tuotteet jopa kerätään johonkin tiettyyn kohtaan. Sieltä vaan älytön hamstraus ja pakastimeen!

Soijarouhe! Sopii esim. keittoihin jauhelihan asemesta ja maistuu sellaisenaankin paistettuna ja suolattuna.
Itse kun tekee sämpylöitä, voi laittaa osan jauhoista soijajauhoa. Tulee paljon parempiakin, jotenkin pehmeemmän makusia.
Porkkanat on oma kestosuosikkini: halpoja, sisältävät vitamiineja, käteviä, pysyvät hyvinä jääkaapissa pitkään.

Joo, katsoinkin ton Apetina Feta 3 % hinnan ja on melkoisen tyyris, reilu 2 euroa parhaimmillaan. EuroShopperin raejuusto kunniaan! (Lidlin vähärasvainen juusto kun tuntuu olevan kadonnut kaupasta.)

Toi soijarouhe on kyllä säästöbudjetin ehdoton helmi. Varsinkin vaalea soijarouhe on hyvin neutraalin makuista, itse sekoitan sen rahkaan ja lisään maitoa ja jukurttia.

Mun tuli myös tuota soijarouhetta kiskottua viime syksynä aika paljon. Käytin sitä jauhelihan jatkeena. Maistuu itseasiassa jauhelihan seassa pirun hyvältä kun lykkää chiliä joukkoon. Lisäksi siitä tulee hassu kumimainen tuntuma pureskeluun, mikä on ihan hyvä asia :)

mites muuten tofu,ainaki protskupitosta on ja maustamal saa varmaa aika namiakin...mut kellää tietoo hinnoista?
nii ja valkosetpavut tomattikastikkees rokkaa :)

No sen ei pitäis olla mikään yllätys, että vähärasvainen feta on kallista. Tässä yhteiskunnassa terveellisyys maksaa, minkä kyllä elämäni ensimmäisellä dieetillä huomasin aika nopeasti.

Soijarouheella on minäkin joskus jatkanut jauhelikakastiketta, ja tuntui, ettei sitä koko rouhetta siellä joukossa edes huomaa.

Tofu on IMO ihan hanurista. Oli muistaakseni melko tyyristä ja maistui vanhalle pyyhekumille.

Tofu on IMO ihan hanurista. Oli muistaakseni melko tyyristä ja maistui vanhalle pyyhekumille.

Tofu on oikeasti ihan hyvää, mut sitä pitää osata laittaa ja maustaa tosi vahvasti. Se ei maistu sellaisenaan millekään. Kannattaa ostaa niitä valmiiksi marinoituja jos haluaa päästä helpommalla (tosin niitäkin pitää maustaa lisää itse). Tofu ei kyllä mun mielestä ole mitenkään erityisen halpaa...

Suositut

Back
Ylös Bottom