Ternimaito

"BOVINE COLOSTRUM HAS IMMUNO-BOOSTING EFFECTS IN ATHLETES

When it comes to protein supplements there are many choices, but you may want to consider including small amounts of colostrum to your daily protein plan. Colostrom is a fluid produced by mothers that contains a host of nutrients that protect and nourish her new born. Among these nutrients are various immune factors, growth factors, antioxidants, vitamins, minerals, amino acids, lipids, and enzymes. The application for promoting a healthy environment for optimal recovery in athletes is tremendous. A recent study assessed the effects of bovine colostrom supplementation on immune function in trained athletes. Trained cyclists were provided 10 g of bovine colostrum for 10 weeks while undergoing intense cycling training. Blood samples were collected and a time trial performance test performed before and after supplementation. Several markers of immune status including several immunoglobins improved after colostrums supplementation compared to placebo. The colostrums group also had 50% fewer incidences of upper respiratory tract infections, and exercise performance was improved as well. The results provide evidence that relatively small amounts of colostrums can provide a significant immuno-boosting effect in athletes undergoing intense training.

Shing C, Coombes J, Jenkins D, Peake J, Suzuki K, Okutsu M, Pereira R, Stevenson L. Effects of bovine colostrum supplementation on exercise performance and immune parameters: 896: 3:45"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
öö, samma på finska?
Aikaisemminhan todettiin että yhtä tyhjän kanssa ternimaito ja nytkö sillä onkin taas vaikutusta?

Laittaisitko Anssi koko viitteen, missä tuo on ilmestynyt?

Meron ryhmä on vissiin tutkinut oululaisen firman ternimaitotuotetta (Dynamic Colostrum) aika aktiivisesti, yleensä 20g:n määrillä. Mikähän mahtaa olla kyseisen määrän (10-20g) hinta noin suurinpiirtein? Aika useassa markkinoilla olevassa ternimaitotuotteessa taitaa valitettavasti olla reilusti alle gramma jauhetta per kapseli.

Itsekkin olin mukana osassa Dynamic-tutkimuksista. Se on helvetin kallista - ainakin jos käyttää tutkimuksissa käytettyinä annoksina (<-- tietty suositeltavaa). Itse en usko, että sillä on esim. lihaskasvua nopeuttavaa vaik. mutta sillä voi olla edullisia vaik. immuniteettiin..

Tai maidolla yleensä. Sinänsä huono esittää vertailuja kun kyseessä on kuitenkin erikoistuote. Mitä myöhemmin se maito lypsetään, sitä vähemmän siinä on esim. vasta-aineita. Tietyille potilasryhmille immuunimaidossa voi olla potentiaalia, urheilijoille hinta/hyöty-suhde on huono.

Lähes samat vaikutukset saa laadukkaalla fraktioheralla.

Kaikissa heroissa on fraktioita. Tuosta fraktiojutusta on tehty ihan naurettava spektaakkeli. Jotain heraa vedetään pari satsia päivässä, siinä ei ole mitään merkitystä millään fraktioilla. Vedä emmentaalijuustoa, siinä on fraktioita ihan saatanasti. Kukaan ei fraktioilla kasva, vaan proteiinilla. Fraktioita koitetaan hehkuttaa jollain ääliömäisellä immuniteettikortilla, tavallinen treenaaja syö niin hyvin muutenkin, ettei siinä 2 fraktiota enemmän sisältävä hera tee eroa mihinkään. Eri asia on sitten kuoleman sairaalla aids potilaalla.

En usko että ylähengitysteiden infektiot oikeasti vähenee, ternimaidon hyödylliset osathan pilkkoutuu suolistossa eikä sieltä nyt jumaliste imeydy mitään isoja proteiinikomplekseja sellasenaan, sinänsä täyttä soopaa joidenkin kasvutekijöiden ym vaikutukset, eihän insuakaan suun kautta vedetä. Ja miten noin suuri osa ylähengitystie patogeeneista menis GI-kanavasta sisään... sinällään GI-puolen ongelmiin se voi auttaa, mutta eiköhän seki pitäs saada nimenomaan tuoreena nestemäisenä eikä kovin pitkään säilytettynä jauheena?

Oon joskus pari purkillista ternareita syöny, enkä huomannu muuta eroa kun, että lompakossa oli vähemmän rahaa!! Yhtä tyhjän kanssa.... :) *minun mielipiteeni*

En usko että ylähengitysteiden infektiot oikeasti vähenee, ternimaidon hyödylliset osathan pilkkoutuu suolistossa eikä sieltä nyt jumaliste imeydy mitään isoja proteiinikomplekseja sellasenaan, sinänsä täyttä soopaa joidenkin kasvutekijöiden ym vaikutukset, eihän insuakaan suun kautta vedetä.

Kyllä se saattaa niitä jonkin verran vähentää, lähinnä lisäämällä syljen IgA:n määrää.

Tänä aamuna alkoi ternimaito kuuri.

Aamulla heti herättyä ~2 geetä kielen alle ja sitten jonkin ajan kuluttua vettä päälle. Tästä noin 30 min päästä aamupala.

2 vko ON ja sit 2 vko OFF ettei oma IGF-1 tuotanto sotkeudu.

Tuli tuossa mieleen kaksi asiaa:

1) Onko olemassa jotain testejä miten tämän kuurin vaikutuksia voisi puoluettomasti mitata?

ja

2) Meinaatko käydä sellaisissa? :)

Olisi näet varsin kiva seurata tällaista testiä muutenkin kuin pelkästään koekaniinin itsensä arvioimana.

Tuli tuossa mieleen kaksi asiaa:

1) Onko olemassa jotain testejä miten tämän kuurin vaikutuksia voisi puoluettomasti mitata?

ja

2) Meinaatko käydä sellaisissa? :)

Olisi näet varsin kiva seurata tällaista testiä muutenkin kuin pelkästään koekaniinin itsensä arvioimana.

1. Ei varmaankaan? Mutulla mennään...

2. En meinaa. Sun pitää vaan usko mita mina sano. :eek:

Jos tuo "kuuri" nyt vähän vastustuskykyä tässä talven kynnyksellä parantas niin se ois jo hyvä. Ja kun ei kallistakaan ollut niin why the hell no?

Pari vuotta sitten käytin ternimaitoa usemman kuukauden noin 5 gramman päiväannoksena (aamulla ja illalla). En huomannut mitään vaikutusta immuniteettiin tai mihinkään muuhunkaan.

Pari vuotta sitten käytin ternimaitoa usemman kuukauden noin 5 gramman päiväannoksena (aamulla ja illalla). En huomannut mitään vaikutusta immuniteettiin tai mihinkään muuhunkaan.

Voi LOL mitä annoksia. Itse olen käyttänyt kovilla treenijaksoilla 100g annoksia aamuin illoin. Kyllä silloin treeni on kulkenut tosi hyvin, mutta ei se välttämättä johdu tuosta.

Voi LOL mitä annoksia. Itse olen käyttänyt kovilla treenijaksoilla 100g annoksia aamuin illoin. Kyllä silloin treeni on kulkenut tosi hyvin, mutta ei se välttämättä johdu tuosta.

Eihän nuo mitään suuria määriä olleet, enkä odottanut mitään ihmeitä. Tosin annostusohje oli tuotakin pienempi ja jos olisin ottanut 100g kerralla, niin olisi pitänyt vetäistä naamariin purkillinen päivässä, eli hieman kalliiksi olisi käynyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom