Teräspintaiset kodinkoneet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
JSmith sanoi:
Fishin kanssa siis samaa mieltä, jos pääsee rakennusvaiheessa vaikuttamaan niin ei ole mitään järkeä ottaa pitkin hampain jonkun rakennuttajan kaikille valitsemaa ratkaisua. Toisaalta kannattaa pitää silmät auki muutostöiden laskutuksessa, ne tuntuvat olevan rakennuttajille paikka lätkäistä joku sadan prosentin välistäveto.

Totta. Itseä jo valmiiksi pelottaa paljonko tulee lisäkustannuksia, koska tarjoukset pyydettiin mm. teräspintaisista kodinkoneista, massiivipuisista tasoista, laatoituksien muutoksista, tammiparketin asennuksesta koko asuntoon(kaikissa huoneissa ei ollut parkettia :eek: ) jne. jne.

Uudet asunnot on melko "karvalakkimalleja", vaikka meidänkin asunto tulee lähes ns. "hienostoalueelle"(kallis tonttialue). Kaikesta varmaan säästetään, jotta asunnon myyntihinta saadaan pysymään kohtuullisena ja asiakas sitten itse maksaa paremmat sisustusmateriaalit ym. omasta pussistaan. Ja tällä se rakentaja(alihankkija) sitten tekee voittoa ties kuinka paljon. Nuo muutos työt ei ole todellakaan hinnoiltaan oikeudenmukaisia. Rakentaja perustelee sitä sillä, että he ostavat materiaalit könttäsummalla, jolloin he saavat ne halvemmalla. Ja kun asiakas haluaa muutoksia, niin sitten joutuu maksamaan törkeitä välihintoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällä hetkellä näyttäisi olevan meidän tapauksessa halvinta antaa asentaa karvalakkimallit, ostaa muualta tarjouspyyntöjen perusteella kaikki laitteet, ja myydä ne asennetut sitten uusina pois. Jos vastaavan mestarin kanssa pääsee väleihin, niin pyytää että niitä ei edes asenneta, vaan jätetään pahvit päälle. Esim. rosterisesta astianpesukoneesta pyytävät 900 euroa, liedestä 600 euroa jne. Huhhuh.

Hyvä rahastusyritys löydettiin jo: kaksiosainen massiivipuinen työtaso keittiöön maksaa melkein 300 lisää. Jos ostan rautakaupasta TÄYSIN SAMAN TUOTTEEN ja asennan itse (peräti 6 ruuvia/taso), maksaa se yli puolet vähemmän. Kyllä on otsaa, saatana.

Uncle Sam: siihen kahviasiaan liittyen - Juhla Mokka on kuraa. Osta tummapaahtoista Presidenttiä, ja keitä se kahvi hyvässä keittimessä niin tiedät mitä on hyvä kahvi.

fish sanoi:
Tällä hetkellä näyttäisi olevan meidän tapauksessa halvinta antaa asentaa karvalakkimallit, ostaa muualta tarjouspyyntöjen perusteella kaikki laitteet, ja myydä ne asennetut sitten uusina pois. Jos vastaavan mestarin kanssa pääsee väleihin, niin pyytää että niitä ei edes asenneta, vaan jätetään pahvit päälle. Esim. rosterisesta astianpesukoneesta pyytävät 900 euroa, liedestä 600 euroa jne. Huhhuh.

Hyvä rahastusyritys löydettiin jo: kaksiosainen massiivipuinen työtaso keittiöön maksaa melkein 300 lisää. Jos ostan rautakaupasta TÄYSIN SAMAN TUOTTEEN ja asennan itse (peräti 6 ruuvia/taso), maksaa se yli puolet vähemmän. Kyllä on otsaa, saatana.

Mutta paljonko he vähentävät niistä normivalkoisista kodinkoneista?? Jos siis astianpesukone maksaa 900e ja liesi 600e. Ja tietääkseni liesiä ei edes saa rosterisina, vaan ne on aina erillisuuneja, joihin laitetaan päälle keittotaso. Nämä erilliset liedet+keittotasot joo maksavat ihan mukavasti, mutta miljoona kertaa tyylikkäämmät kuin normiliedet.
Itsekki alkoi jossain vaiheessa miettimään, jos hankkisi itse kaikki kodinkoneet ja myisi ne valkoiset koneet pois jolleki rakentajalle/remontoijalle könttäsummalla, mutta viitsiikö alkaa puljailemaan asian kanssa??? Tosin säästää siinä voisi, mutta paljonkohan todellisuudessa?
Jos kaikkiin muutoksiin kämpässä laittaa esim. 3000-5000 euroa, niin ei se meikäläisen kohdalla ainakaan siinä loppukonkurssissa paljoa tunnu. :D
Mielenkiinnolla odotan sen rakentajan tarjouksia...

gigantin lehdessä näytti olevan edukkaita rosteri paketteja(liesi+uuni,liesituuletin, jääkaappi,astianpesu kone) katso uusin mainos.

neutraali sanoi:
gigantin lehdessä näytti olevan edukkaita rosteri paketteja(liesi+uuni,liesituuletin, jääkaappi,astianpesu kone) katso uusin mainos.

Joo, huomasin kanssa. Siinä oli eri merkkejäkin ja meille on ehkä tulossa sitä Upon mallistoa. Tiedä sitten onko laatu mikä, mutta varmaan ihan keskitasoa.
Pakettihinta ei tuntunut ihan kauhealta.

IsoDino sanoi:
Mutta paljonko he vähentävät niistä normivalkoisista kodinkoneista?? Jos siis astianpesukone maksaa 900e ja liesi 600e. Ja tietääkseni liesiä ei edes saa rosterisina, vaan ne on aina erillisuuneja, joihin laitetaan päälle keittotaso. Nämä erilliset liedet+keittotasot joo maksavat ihan mukavasti, mutta miljoona kertaa tyylikkäämmät kuin normiliedet.
Itsekki alkoi jossain vaiheessa miettimään, jos hankkisi itse kaikki kodinkoneet ja myisi ne valkoiset koneet pois jolleki rakentajalle/remontoijalle könttäsummalla, mutta viitsiikö alkaa puljailemaan asian kanssa??? Tosin säästää siinä voisi, mutta paljonkohan todellisuudessa?
Jos kaikkiin muutoksiin kämpässä laittaa esim. 3000-5000 euroa, niin ei se meikäläisen kohdalla ainakaan siinä loppukonkurssissa paljoa tunnu. :D
Mielenkiinnolla odotan sen rakentajan tarjouksia...

Siis noi mainitsemani hinnat oli lisähintaa, siihen sisältyy hyvitys, lukuunottamatta astianpesukonetta joka on lisävaruste. Jääkaappipakastin olis rosterina + 650 euroa. Auts, mutta on se aika hieno...

Lattialieden saa rosterina, ks. kuva. Malli on Electrolux EKC 5030 X
http://www.hvidevarepriser.dk/images/eksterne%5CKomfur%5CElec%5Caktuel%5Cekc5030x.jpg

Mitä olen tuossa maailmalla kuullut, niin kun ostaa kodinkoneliikkeestä koko roskan käteisellä kerralla, ja hoitaa itse kuljetuksen, niin alennukset on ihan mukavia. Joku pakkista selaava kodinkonemyyjä voisi tietty vahvistaa tämän...

Laskin, että kyllä siinä säästää, eikä myynnin pitäisi olla iso ongelma, sillä remontoijia on maailma vääränään.

Neutraali: noteerasin ton tarjouksen kanssa, mutta kiitos vinkistä

fish sanoi:
Siis noi mainitsemani hinnat oli lisähintaa, siihen sisältyy hyvitys, lukuunottamatta astianpesukonetta joka on lisävaruste. Jääkaappipakastin olis rosterina + 650 euroa. Auts, mutta on se aika hieno...

No jo on kallista jos jääkaapista täytyy maksaa lisähintaa 650 euroa, kun sillä hinnalla saa jo kaupasta samanlaisen. Eli käytännössä ei saa yhtään hyvitystä.

fish sanoi:
Lattialieden saa rosterina, ks. kuva. Malli on Electrolux EKC 5030 X
http://www.hvidevarepriser.dk/images/eksterne%5CKomfur%5CElec%5Caktuel%5Cekc5030x.jpg

Ei ole itselle vaan mistään tullut eteen rosterista lattialiettä, vaikka kuinka olen etsinyt. Taitaa sellainen sitten ollakin olemassa.

fish sanoi:
Mitä olen tuossa maailmalla kuullut, niin kun ostaa kodinkoneliikkeestä koko roskan käteisellä kerralla, ja hoitaa itse kuljetuksen, niin alennukset on ihan mukavia. Joku pakkista selaava kodinkonemyyjä voisi tietty vahvistaa tämän...

Laskin, että kyllä siinä säästää, eikä myynnin pitäisi olla iso ongelma, sillä remontoijia on maailma vääränään.

Täytyy kanssa miettiä tarkasti mitä tekee asian kanssa, koska nuo välirahat on ihan sairaita ainakin sinun tapauksessasi. Ainoa neg. puoli on juuri se, että sitten joutuu alkaa puljaileen asian kanssa. Hankkiin koneet(toimitusaika?), mahdollinen asennus(ainakin liesi, sähkömiehen hommia), myydä ne normivalkoiset(kuka ostaa ja millä hinnalla, jääkö käsiin?) jne.

Kerron sitten myöhemmin, millaiset tarjoukset itse sain, kunhan ne tulee.

IsoDino sanoi:
No jo on kallista jos jääkaapista täytyy maksaa lisähintaa 650 euroa, kun sillä hinnalla saa jo kaupasta samanlaisen. Eli käytännössä ei saa yhtään hyvitystä.

Ei ole itselle vaan mistään tullut eteen rosterista lattialiettä, vaikka kuinka olen etsinyt. Taitaa sellainen sitten ollakin olemassa.

On kallista, kyllä. Siksi tässä näitä vilunkeja mietitään. Sähkömies löytyy onneksi perhepiiristä, joten asennus ei ole ongelma sen suhteen.

En minäkään ole aiemmin rosterista lattialiettä nähnyt, ennen kuin sitä meille tarjottiin. En tiedä vaikka tuohon tarjoukseen tarttuisin, vaikka maksaakin hunajaa, vielä en ainakaan ole tuollaista nähnyt Suomessa myytävän. Pitänee kysellä maahantuojalta.

Oletteko miettineet sitä, että ottaisitte ne valkoiset koneet, ja puhuisitte sen jälkeen jonkun pienemmän puoleisen kodinkonefirman (pienempien kanssa helpompi tehdä erikoisdiilejä, jos pystyy asioimaan esim. kyseisen lafkan pääjehun) kanssa, jos saisitte sieltä rosteriset koneet ja ne ottais ne valkoset myytäväksi ja hyvittäs niistä teille jotain. Jos esim. ajatellaan, että niitä valkosia koneita ei edes ole otettu paketeista pois, eikä ne koneet ole minkään ketjun erikoismallistoa (Expert jne.) En sitten tiedä, että onko tuo parempi vaihtoehto kuin myydä ne valkoset ite, tai sitten suoraan ottaa rakennuttajalta ne rosteriset. Kodinkonefirmalta kun menee kuitenkin veroa sitten ku ne myy ne vehkeet jne. Kysyä voi kuitenkin aina. :)

Rahamiehille ja -naisille löytyy Mieleltä monenlaista rosteriromua, ihan siisti ainakin anoppilan mallikeittiö rosterisena.

Ite näitä rosterikaappeja melkeen joka päivä kiillottaen voin sanoa ettei kyllä mun kämpään rosteria laiteta jos uudet kamat saan joskus laittaa. On meinaan pitemmän päälle aika perse hommaa, mutta jos tykkää pöytiä/ muitaki tasoja hinkata niin sitte asia erikseen. Noilla pinnoille tarttee vielä olla kunnon kiillotus aineet jos ne aikoo yli vuoden hyvän näkösenä pitää. Näin ainaki oman kokemuksen pohjalta.

Rosteripintaiset on todella hienoja, mutta... Koko muu keittiön sisustus menee uusiksi samalla, ja kun nuo rosteripintaiset jo yksinään on niin hemmetin kallita niin rahaa palaa. Lapsiperheessä ne eivät todellakaan ole mitään unelmamateriaalia jos haluaa rosterin näyttävän muulta kuin 30-vuotta vanhalta tiskipöydän pinnalta. Vohan tietysti lapsia opettaa eeteivät koske rasvasormillansa... no se ei taida onnistua. Mutta ovatpahan ainakin uusina todella hienon näköisiä!

fish sanoi:

No meillä tuli perusvalkoisista ja malliston edullisimmasta päästä olevien koneiden vaihto rosterisiin ja "keskitason" laitteisiin maksamaan joku vähän yli 2.5 k€. Koko keittiön koneisto siis, eli kaappipakastin, jääkaappi, hella, tiskari ja mikro. Merkki vaihtui Rosenlewistä Boschiin eli katsoisin että tuossakin suhteessa mentiin parempaan.

Noi rakennuttajan hinnat tuntuu olevan viitseliäisyyden merkki. Jos ei oikein haluta palvella ja tehdä asiakasta tyytyväiseksi niin sitten nokitetaan tarpeeksi korkeat hinnat ja katsotaan kuinka kovasti asiakas muutoksia haluaa.

fish sanoi:

Uncle Sam: siihen kahviasiaan liittyen - Juhla Mokka on kuraa. Osta tummapaahtoista Presidenttiä, ja keitä se kahvi hyvässä keittimessä niin tiedät mitä on hyvä kahvi.

Joo, tuo on totta 100%:sti. Itse myös uudiskohteen ostimme aikanaan ja saimme valita sitten keraamisen lieden ja tavallisen välillä. Keraamisen lieden LISÄKUSTANNUS oli 550e. Muutama viikko tämän "kaupan" jälkeen näin saman lieden myynnissä hintaan 490e (Gigantti tjsp). Eli halvinta on vaikka ostaa ne peruskoneet, heittää ne roskiin ja ostaa uudet tilalle. Toki niiden myyminen on järkevämpää ja vielä halvempaa, mutta rakennuttajat KUSETTAVAT!.

Oletteko katsoneet että onko noi kaupan hinnat johon vertaatte niille roskamalleille (pakettitarjouksia)? Siis niitä jotka jossain toisessa threadissa tuomittiin alempilaatuiseksi kököksi vaikka olisivat hyvältä valmistajalta sinällään? Esim. Boschin tai AEG:n teräspakettia on myyty jollain vajaalla kolmella tonnilla, ja ihmettelinkin miten hinta on noin matala kunnes lukaisin sen että koneet voivat olla alihankittu jostain muualta ja valmistaja on vaan brandannut ne itse.

Onhan sitä aina mahdollista valita alumiiniset kodinkoneet, jos sormenjälkiä pelkää. Minulle ainakin mainostettiin, että niihin ei sormenjäljet niin helposti tartu. En tiedä sitten väitteen todenmukaisuutta. Hieman kalliimpiahan noi alumiiniset tosin ovat.

Päädyin kuitenkin rosterisiin ja tyytyväinen olen ollut. Eipä siinä, että yksin asuessa ehtisi noita koneita niin paljoa räpeltämäänkään, että niihin sormenjälkiä tulis. Eri asia voi olla lapsiperheissä. Pitääpä oikein illalla testata ja lotrata vähän rypsiöljyllä :evil:

fish sanoi:

Sanotko kuinka pitkä tuo taso on eli mikä on hinta metrille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom