Tenniskyynärpää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on ollu kyynärpää kipiänä kohta 4 kuukautta ja oon koittanu olla rasittamatta sitä, mutta ei tunnu kipu lähtevän. Kun lueskelin lääkärikirjoja niin siellä se määritellään tenniskyynärpääksi. Kipua tuntuu kovassa puristuksessa ja etenkin hauiskäännössä. Onko vastaavia ongelmia? Mikä auttaisi tähän piinalliseen vaivaan, joka tuhoaa niin hyvin alkaneen voimailun?:confused:

Tarkoittaako tenniskyynerpää tota hauiksen alaosan kiinnityskohtaa. Ittellä sattuu välillä ihan v..usti kun pelaa sulista ja vetää rystyltä täysillä.
Ei ole tullut mieleenkään et olis tää klassinen keissi.

Jos se on tenniskyynärpää niin sen parantaa ainoastaan
lepo

tenniskyynärpään kipukohta on kyynärpään ulkosivulla aika tarkasti siinä, missä ulkonee se kyynärvarren ulkosivulla oleva luun pää. anatomiset nimet sikseen. kipualue on pieni ja kipu terävää.

lepo auttaa kyllä, mutta tää pirulainen tapaa uusia aika helposti. itsellä kipua kesti pahimmillaan 13kk. lepo ei auta läheskään aina.

aikaa myöten kipu häviää, mutta saattaa olla ERITTÄIN sinnikäs. ole siis sinäkin. ennen treeniä sitä kannattaa hieman hieroa ja venyttää sormilla. puristelutreenejä, rannekääntöjä myötäotteella ja vasarakääntöjä se ei rakasta, mutta kevyillä painoilla saat hieman verta sinne liikkeelle. siis kevyillä painoilla! laita kipukohta jäihin treenin jälkeen 20 minuutiksi. siis jääpaloilla, ei geelipusseilla.

toivottavasti pääset vammasta eroon.:)

Itelläni on ollu aikaisemmin samanlaisia ongelmia ja niihin ei oo auttanut muu kuin lepo. Sitten kun saat paikat kuntoon niin suosittelisin hankkimaan vielä kyynärvarren lämmittimet jos sulla ei niitä vielä ole.

Kiitoksia ohjeista!

Kannattaako silti heilua painojen kanssa vaikka kyynärpää joissakin liikkeissä vihoittelee? Pahentaako tämä vaivaa vai tulisiko pitää totaalinen reenitauko?

ite treenasin ja ennen treeniä hieroin ja venyttelin. treenin jälkeen jäihin. kivun rajoissa treenaaminen ok. yleensä käy sillai, että jossain vaiheessa se vaan häipyy.

Itse sain juuri eilen kortisonipiikin ko. vaivaan. Kestänyt jo toista kuukautta.

Katsotaan nyt viikonlopun yli mitenkä se siitä tokenee. Toivottavasti menee tolla piikillä ohi.:cool:

Back
Ylös Bottom