Telkkarin toisesta scartista vain mustavalkokuvaa

Onhan se hienoa et telkkarista löytyy 2 scart-liitintä. Huonompi homma on että mitä tahansa toiseen näistä työntää, niin kuva tulee telkkariin mustavalkoisena. Oon yrittäny telkkarin säädöistä ja kuvaa suoltavan laitteen säädöistä vaihtaa erilaisia moodeja, mutta kuva on ja pysyy mustavalkoisena. Ei jaksais ihan jatkuvasti olla vaihtamassa scart-piuhaa siihen yhteen 'toimivaan' paikkaan, joten sattuisiko joku tietämään et mikä tossa todennäköisesti on vikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todennäköisesti 2 scarttia joista vain toinen on täysin kytketty.
Suomessa noita virityksiä on aivan pirun paljon.
Eipä tuohon ole apua kuin uudesta töllöstä.
Suomessahan sai myydä esim VHS mukana vajavaisen scartin, jolla näkyi ilman RGB signaalia olevat leffat.

Oon kyllä enemmän Weebomin kanssa samaa mieltä. elikkäst valikoista löytyy jostain kohta mistä saa vaihdettua signaalin mitä scartti tuuppaa ulos. Tietty asian arvailua helpottaisi tieto telkkarin merkistä/mallista

syntikka sanoi:
Oon kyllä enemmän Weebomin kanssa samaa mieltä. elikkäst valikoista löytyy jostain kohta mistä saa vaihdettua signaalin mitä scartti tuuppaa ulos. Tietty asian arvailua helpottaisi tieto telkkarin merkistä/mallista

Telkku on joku Panasonic PL32 tai tuonne päin, en nyt ihan tarkkaan muista. Kuitenkin kohtalaisen tuore se on.

mulla oli sama vika kanssa..mulla on myös panasonic 32 laajakulma tv. Toisessa scartissa ei ollut kaikkia karvoja kytketty eli ostin uuden scartin ja hienosti toimii.

Jos televisio ei tue S-videota, näkyy se pelkän scart sovittimen läpi mustavalkoisena. Tarvit siihen S-video Scart muuntimen, joka muuntaa singaalin sopivaksi niin tulee värit näkyviin. Tuo muunnin löytyy joka tietokone kaupasta melkein.

Mitäänhän en asiasta tiedä mutta voiko olla siten että jos telkkarissa on 2 SCART-sisääntuloa niin toinen on PAL ja toinen NTSC? Ja tämä NTSC näkyis nyt mustana?

Lähes täysin varmaa, että sulla ei oo kytketty sitä toista scarttia s-video-purkupiireille. Monessa telkkarissa näin on. Ohjekirjassa on yleensä maininta, että vain esim. 1 portissa voi olla s-video tulo. Tai sitten telkussa on valikko, josta voi vaihtaa s-videosta komposiittiin ellei ole automaattista tunnistinta. Sekin löytyy manuaalista.

Hyvinkin monessa vanhemmassa televisiossa vain yksi scart-liitin hyväksyy s-videon, vaikka niitä reikiä olisi kuinka monta. Minun mielestäni tuo kuulostaa juuri siltä. Kyseessä ei siis ole vika vaan ominaisuus. Suosittelen AfterDawnia ja sinne hakuja, jos on jotain epäselvää. Muistaakseni täälläkin on ollut puhetta?

NTSC taas ei liity tähän millään tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom