Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
12.2.2003
Viestejä
1 364
Haluttas tietää kuka täällä maksaa kyseistä maksua? Itse en maksa ihan periaatteesta,koska sitä tarkastajaa ei ole lain mukaan pakko päästää sisälle vaikka ovenkin aukaisee. Omatuntoa ei paljon kolkuta ja toiseksi tv1 ja tv2 tulee niin huonoa ohjelmaa ettei ne oo maksun arvoisia...:kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En.

Ei sota yhtä miestä kaipaa ja vielä vähemmän tämä mies lisää maksuja.. ennen muinoin maksoin, mutta nyt koen sen olevan yhtä turha kuin tv1 ja tv2 (paitsi lätkän mm-kisojen yms. aikaan)..:D
 
Maksoin pari vuotta. Jotenkin vain tuntui, että turhaan näitä laskuja makselee, kun ei kuitenkaan mitään saa vastineeksi. Alan makselemaan taas, kun saan opiskelut päätökseen (ihan vaan periaatteesta).
 
Kyllä maksan, vaikka katson telkkua pari tuntia viikossa. En ole niin köyhä ja kipeä, ettenkö pystyisi moista summaa maksamaan.
 
Maksan nyt palkansaajana, opiskelijana ei tullut kuuloonkaan. Maksan nimenomaan YLEn kanavien takia, muilta kanavilta tulee niin surkeaa ohjelmaa mun makuun Sopranosia ja Farscapea lukuunottamatta (ja muutamat elokuvat), enkä siedä mainoskatkoja. Lisäksi yleisradio ideana saa mun kannatuksen, ihan niinkuin verovaroin maksettu terveydenhuolto ja koulutuskin.

TV-lupa tosin on vähän tsaarinaikuista meininkiä kyttäämisineen, kaipaisi uudistusta YLEn rahoitus.
 
Originally posted by MuayThai
Haluttas tietää kuka täällä maksaa kyseistä maksua? Itse en maksa ihan periaatteesta,koska sitä tarkastajaa ei ole lain mukaan pakko päästää sisälle vaikka ovenkin aukaisee. Omatuntoa ei paljon kolkuta ja toiseksi tv1 ja tv2 tulee niin huonoa ohjelmaa ettei ne oo maksun arvoisia...:kippis1:

Enpä maksa kun ei oo telkkariakaan.
Jos ois telkku ja jos yleltä tulis enempi asiallista ohjelmaa (lue: FST pois!) niin voishan tuon maksaakin.
 
Pakkohan se on maksaa.. pitäiskö sanoa että se se johtuu korkeasta moraalista..ja paskat.. se johtuu siitä etten jaksa kätkeä antennia mihinkään puskaan tosta katolta..
Tosin mun tv:n katsominen on luokka uutiset ja sää...
 
Maksan. Maksoin myös opiskeluaikoina.

Ne joiden mielestä YLEn ohjelmat eivät ole katsomisen arvoisia eivät sitten varmaankaan katso niitä yhtään? Muuten kyseessä on vähän niinkuin toisten kustannuksella loisiminen ...
 
Opiskelijana en maksa, sitten kun valmistun voin ajatella asiaa uudelleen. Harmi vaan kun televisio näkyy suoraan ovelle ja aina kun ovikello soi ja en tiedä kuka ovella on, täytyy vetää jonkin sortin posetus päälle että tulija ei nää meikän selän taakse.
 
Yleensä tapana on kyllä luistaa kaikesta mahdollisesta, mutta televisiolupa on ihme kyllä maksettuna. Joskus syksymmällä löysin TV2:lla esitetyn ylimaallisen legendaarisen hienon setin RMJ2002-festareiden taltiointeja ja kirmatessani koneelle tekemään ilmoitusta tajusin viimein tuon kuuluisan "juosta ikenet lepattaen"-määritelmän merkityksen.
 
paljon se tv lupa maksaa vuodessa?
 
Maksan tällä hetkellä mutta kuumeisesti mietin että miten onnistus tarkastajien kusetus että ei tarviis maksaa...
Pitäskö viedä töllöt,videot ja dvd kellariin ja kutsua tarkastaja kotiin katsomaan että eipä näy töllöä.
Eivät kuitenkaan taida uskoa jos jättää videot ja dvd:n paikalleen ja kertos vaan katsovansa leffoja.
Pystyykö ne muuten suuntimaan tai jotenkii mittaamaan kaapeliverkossa että kuka katsoo töllöä ja kuka ei?
Entäs pystyykö tietsikalla katsomaan tv ohjelmia? Jos pystyy niin pitääkö sitten maksaa tv-maksu?
 
Originally posted by japa
Entäs pystyykö tietsikalla katsomaan tv ohjelmia? Jos pystyy niin pitääkö sitten maksaa tv-maksu?

Pystyy, jos on tv-kortti vai mikä nyt olikaan.

Q Tarvitseeko mikrotietokoneen käytöstä ilmoittaa?
A Mikrotietokoneesta, jossa on ns. TV-kortti, tulee tehdä ilmoitus. Tällaisella koneella on mahdollista vastaanottaa TV-lähetyksiä. Kuitenkin yksi ilmoitus taloutta kohti riittää.

http://www.tv-maksu.fi/navi7.html
 
paljonkohan niillä menee rahaa niihin peloittelumainoksiin, joita on joka paikassa kokoajan, ja tarkastajiin? pistäis ne rahat suoraan sinne ylen ohjelmanostotilille...

en maksa en
 
En maksa. Mulle on soitettu pari kertaa jostain telehallintokeskuksesta ja kyselty miksen ole tehnyt ilmoitusta? Kerroin soittajalle ettei mulla ole tv:tä ja lopettakaa häirintä:rolleyes: soittaja pyyteli anteeksi häiriötä ja laittoi tietoihini ettei minulla ole televisiota!! Mun mielestä yle lähettää laadukkaampaa ohjelmaa kuin MTV3 esim.loistavat luontodokumentit.
 
Back
Ylös Bottom