Telemarkkinointiyhtiö.

Ikä
33
Elikkäs olin tälläisessa yhtiössä töissä kun Nikolex OY.
Jouduin ottamaan lopputilin elämäntilanteen ja sen takia, että kuulin
firmasta aikas huonoja juttuja.

Onko kellään täällä Pakkotoistolla kokemusta kyseisestä firmasta?
Jos, niin millaisia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jatkakaa rauhassa, mutta periaatteessa ketju on jo täyttänyt pakkiksen standardit. Ketju tulee aloittaa joko "Elikkäs... " tai "Joo, elikkäs... " ja sieltä tulee löytyä vähintään yksi "Edit: Ei mitään". Muuten thread on arvoton.

Onko toi Nikolex johonkin tiettyyn tuotteeseen ja sen markkinointiin keskittyvä pulju vaikko joku kaikkea mahdollista muiden laskuun välittävä palvelu?

Nikolexista en osaa mitään sanoa. Itse työskentelen wulfi marketing oy:ssä ja ihan asiallinen firma on, palkkaus proviisio ja palkka tulee jokaisesta myydystä tuotteesta, ei mitään hiton piste palkkauksia.

Mitenkä noissa telemarkkinointiyrityksissä yleensä suhtaudutaan sairaslomiin, maksetaanko siltä ajalta palkkaa vai yrittävätkö jotenkin kusettaa ettei tarvitse maksaa mitään?
Itse olen aikoinaan yhdessä ollut ja siellä oli kyllä ihan asiallinen meininki kaikin puolin; oli kunnollinen tuntipalkka ja siihen päälle bonukset, sairaslomalta sai palkan eikä muissakaan asioissa ollut valittamista. Tyttöystävän firmassa ei taas makseta mitään, jos sattuu sairastumaan, ainoastaan kela maksaa mikäli on pidempää poissa.

Mitenkä noissa telemarkkinointiyrityksissä yleensä suhtaudutaan sairaslomiin, maksetaanko siltä ajalta palkkaa vai yrittävätkö jotenkin kusettaa ettei tarvitse maksaa mitään?
Itse olen aikoinaan yhdessä ollut ja siellä oli kyllä ihan asiallinen meininki kaikin puolin; oli kunnollinen tuntipalkka ja siihen päälle bonukset, sairaslomalta sai palkan eikä muissakaan asioissa ollut valittamista. Tyttöystävän firmassa ei taas makseta mitään, jos sattuu sairastumaan, ainoastaan kela maksaa mikäli on pidempää poissa.

Ite tein töitä eräässä (;) ) telemarkkinointipuodissa viime kesän ja siellä tosiaan oli pelkkä provikkapalkka. Eli käsittääkseni jos sairastuu eikä kykene töihin --> ei saa palkkaa.

Nuo telemarkkinointiduunit on niin riippuvaisia työntekijästä itestään. Toisille sopii mainiosti ja toisille ei sit millään. Loppujen lopuks ite tykkäsin ja mitä nyt kaks kuukautta kerkesin duunia tehä, niin ekalta kuulta käteen jäi muistaakseni jotain 400€ ja toiselta n. 1100€.

Elikkäs olin tälläisessa yhtiössä töissä kun Nikolex OY.
Jouduin ottamaan lopputilin elämäntilanteen ja sen takia, että kuulin
firmasta aikas huonoja juttuja.

Onko kellään täällä Pakkotoistolla kokemusta kyseisestä firmasta?
Jos, niin millaisia?

On kokemusta, sekä mulla että vaimolla ja usean vuoden takaa. Ainakin silloin haiskahti aikalailla vilunkipelille ko. puljun touhu. Yhtäkkiä firmasta ei löytynyt esim. puhelimia, eli ois pitänyt omalla puhelimella soitella yms. Lisäksi se niiden provikkataulukko oli ihan omaa luokkaansa. Osa-aikasena, tai esim. osan kuukaudesta sairaana ollessa ei ois käytännössä saanut palkkaa ollenkaan.

Vaimo sanoi tuolta itsensä irti, EIKÄ JOUTUNUT EDES KARENSSILLE kun antoi perutelut työvoimaviranomaisille.

En tiedä tämän päivän Nikolexista mitään, mutta aikaisemmasta ei paljon hyvää sanottavaa jäänyt, en tiedä onko enää edes samoja omistajia tai mitään muutakaan yhteistä siihen missä me hommia hetki tehtiin.

Provikkapalkka on yleensä, eli saikkarilta tuskin mitään heruu. Provikkapalkka sinällään erittäin ok, mutta jos ne taulukot on sellaisia, että ekoista kaupoista ei saa kuin senttejä, niin huonostihan tossa tilipussille käy jos ei tule riittävää määrään kauppoja kuukaudessa. Eli kannattaa vähän kattoa millasella provikkapalkalla alkaa hommia tekemään, provikkapalkka sinällään on käsittääkseni ihan normaali käytäntö telemarkkinointialalla.

En tiedä Nikolexistä mitään. Muistan, kun olin ensimmäisen vuoden opiskellut, ja tulin Suomeen kesäksi. Etsin töitä pikkasen myöhään, ei sitä viitsinyt puhelinlaskua kartoittaa ulkomailta soittelemiseen, eikä oman alan töitä vielä haettu. Päädyin erääseen puhelinmyyntifirmaan töihin. Firma myi "toivoa", eli lapsille, joiden äiti oli raskauden aikana vetänyt huumeita, ja heillä oli tämän myötä kehittynyt jotain disformaatioita, joitain hauskoja reissuja ja tapaamisia ja tämän kautta sitä toivoa. Myytiin lehteä, enkelitaulua ja krääsää puhelimitse. Minulle annettiin käteen puhelinluettelo, sanottiin että soita yrityksiin ja pyydä aina johtajaa, ja kerro ennaltapäätetty litanja. Kestin sitä pari tuntia. Menin sitten vuoroesimiehen luo, ja sanoin ettei tämä ole minua varten. En kestänyt häiritä kiireisiä ihmisiä lässytykselläni, tuputtaminen ei vaan ollut eikä ole mun juttu. Esimies sanoi, että vieressäni istuva hippi on myynyt ihan huimia summia sitä enkelitaulua ja lehteä, hän on tosi pätevä ja saa hyvin rahaa. Pysyin kannassani, että nyt lähden ja sillä siisti. Ja lähdinkin, onneksi sain heti toimistotyötä lähtemisen jälkeen.

Myöhemmin paljastui juurikin vilunki, ja mun käy sääliksi sitä yhtä miestä jolle soitin, joka suostui vastaanottamaan lehden. Voisinpa sen parituntisen perua elämästäni. Täyttä ajanhaaskausta, josta jäi mulle huono omatunto.

Sanotaan nyt vielä sekin, että läheskään kaikki telemarkkinointi ei ole kusetusta eikä vilunkia. Muutamat firmat vain ovat tahranneet alan mainetta aika huolella. Toki lehtimyyjä voi jotakuta ärsyttää ja varmasti löytyy ärsyttäviä lehtimyyjiä ihan riittävästi. Mutta jos loppupelistä miettii, että miten paljon puhelimella yleensä myydään tavaraa, voi yllättyä.

Itse olen parhaat lehtitarjoukset tähän asti saanut puhelimitse. Olen lehden ottanut, jos se on kiinnostanut ja jos ei, niin sanonut ei kiitos ja sillä selvä. Eipä ole kovin iso vaiva. Eikä noita puheiluita loppupelistä usein tule, jos ei ihan kaikenmaailman lippuihin ja kilpailuihin kylvä puhelinnumeroaan.

Puhelinmyyjiä pelätään siksi kun ollaan epävarmoja siitä ettei osata sanoa ei. Mä tein joskus pitkän pätkän telemyyntiä ja pärjäsin tilipussini mukaan hyvin. En tosin lehtiä enkä missään pikkupuljussa mutta mulla ei ole pahaa sanottavaa.

Mutta vaikka olisi provikkapalkkakin niin sairasloma korvaukset toimii ihan normaalisti. Puhelinmyynnissä ei kaikki tosin pärjää. Hommassa käy aika nopeasti ilmi osaako myydä vai ei. On helppoa sanoa että oli huono tuote tai puitteet ei toimineet.

Myydä joko osaa tai ei osaa.

Joku tollanen puhelinmyyjä soitti mulle kerran, olin tarpeeksi tuiterissa selittämään ja kyselemään omiani, ja sanoi että on tuntipalkka, mutta että myös tuloksia pitäisi syntyä. Siltikään ei voinut puhua mun kanssa kuin 25min. Saman puhelun aikana taisin sanoa että vanhemmat tienaa 500000e vuodessa :D (Sitä se kysyi, en yrittänyt mitään)

E: vai onkohan se sekunttipalkka vai mikä...

Kyllähän tuosta kyseistä firmasta on kokemusta.
Palkkaushan siellä on puhtaasti provisio mihin on sisällytetty lomaraha niin siellä ei edes lomat kerry. Sairaaksi jos tulee niin palkkaa ei kyseisiltä päiviltä maksella. Jos alalle meinaa niin kannattaa valita paikka huolella.

Lehtimyynnillä oikeassa paikassa voi päästä hyville palkoille, mutta täytyy muistaa että helppoa se ei ole. Kustantajalle kannattaa aina hakea suoraan jos sellanen omalta paikkakunnalta löytyy.

Tuossa hyvä esimerkki menestyvästä puhelinmyyjästä http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/73018.shtml

Lehtimyynnillä oikeassa paikassa voi päästä hyville palkoille, mutta täytyy muistaa että helppoa se ei ole. Kustantajalle kannattaa aina hakea suoraan jos sellanen omalta paikkakunnalta löytyy.
tuo nikolex on alihankkija. lehtiä jos haluaa myydä, niin paremman provision ja työvälineet tosiaan saa menemällä töihin kustantajien omiin myyntitoimistoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom