Tekniikkavirhe penkkipunnerruksessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä taas en ole ikinä ymmärtänyt mikä salaisuus piilee tuossa "vippipenkissä", ymmärrän vielä että joku voi fuskata pompauttamalla rinnalta, joka tuntuu oudolta sekin koska kyllä se tuntuu rintalastassa pahalta jo jos laskee painot liian nopeasti rinnalle - mutta perse ylös penkistä? Kyllä alaselkä nousee aina irti penkistä ja väkisinkin muodostuu kaari kun jalat laittaa tukevasti maahan, mutta monesti koittanut mietiskellä ja kikkailla mutta en tajua mitä sillä haetaan että ruvetaan persettä nostelemaan.

Tänään joku jamppa veti kyllä mm-tason "ritari ässä" penkkiä. Jo kasikympissä perse nous 20cm. Mutta ei kun 140kg tankoon ja sarjaa hakkaamaan. Tanko kävi kyllä 10cm päässä rinnasta, tai paremminkin ylävatsasta, vaikkei se itseasiassa liikkunut kun 2-3cm.
Jampalla oli jalat kuin :david: eli kainaloihin asti, ja kun jalat työnti suoraan ni kyllä oli perse korkealla.
En ollu kyllä ainoa joka katto ihan H-Moilasena sitä nujuamista.:eek:

Mun mielestä oteleveys vaikuttaa tuohon kyynärpäiden paikkaan penassa. Leveellä otteella kyynärpäät menee automaattisesti enemmän tangon linjassa ja kapealla lähemmäs kylkiä.

Originally posted by Tomppa*76*
Mun mielestä oteleveys vaikuttaa tuohon kyynärpäiden paikkaan penassa. Leveellä otteella kyynärpäät menee automaattisesti enemmän tangon linjassa ja kapealla lähemmäs kylkiä.

Tarkistin eilen salilla että miten nuo kädet oikeastaan menee ja kyllä asia on juuri niin kuin Tomppa tuossa kirjoittaa: leveällä otteella kyynärpäät ovat kauempana kyljistä mutta eivät silti välttämättä läheskään vaaterissa tangon kanssa, jäähän ne vielä aika selvästi etuviistoon. Eli korjaan aikaisempaa statementtia ja yhdyn edellisiin puhujiin siitä ettei ne kädet sentään missään 90-asteen kulmassa ole. Luultavasti myös T.Halme on tarkoittanut kirjassaan samaa asiaa. Myös ne Halmeen kirjassa olevat kuvat on aivan jees eli onhan ne kyynärpäät vähän etuviistoon penkkipunnerruskuvassa.

Olen varmaan pitänyt ExRx.netin sivuja turhaan kehonrakennuksen raamattuna kun se pieni ukko tekee niin monta liikettä päin hanuria niissä GIF-animaatioissa!

:david: :whip: :urjo:

Tosta kuulantyöntäjien vippipenkistä vois sanoo, että siinä ei oo tarkotus hakea suoritustekniikasta tyylipisteitä, vaan saada se pallo lentämään pitkälle. Moni kuulantyöntäjä ottaa 200 RAW penasta siistillä tekniikalla. Siihen saa jo tosissaan reenata vaikka keskittyis pelkkään penkkiin.

Itselleni on alkanut tulla tangolla tehdessä omituinen tekniikkavirhe, nimittäin oikea käsi nousee ylös ensin, tanko kääntyy vinoon ja vasen käsi tulee ylös perässä. Enkä edes itse huomannut tätä, vaan veljeni mainitsi asiasta. Millähän tätä pitäisi alkaa korjaamaan?:jahas:

Itselleni on alkanut tulla tangolla tehdessä omituinen tekniikkavirhe, nimittäin oikea käsi nousee ylös ensin, tanko kääntyy vinoon ja vasen käsi tulee ylös perässä. Enkä edes itse huomannut tätä, vaan veljeni mainitsi asiasta. Millähän tätä pitäisi alkaa korjaamaan?:jahas:

Nätti nosto yli 6v vanhaan ketjuun! :D

Tohon vaivaan tekisin kässäripenaa... heikomman käden ehdoilla. Kyllä se siittä tasapainottuu. Voi myös olla että vedät vasemman puolen lavan syvemmälle kuin oikean.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom