Tekniikkaongelma penkissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs mulla on penkissä semmonen ongelma, että tossa loppuojennuksessa toi vasen käsi menee ns. "lukkoon" aivan tuolla noston lopussa. Sama homma toistuu maksimipainoilla sekä sarjoissa. Vaikka kuinka yrittää puristaa niin vasen käsi ei liiku ei mihinkään päin ja pari kertaa on meinannut käydä pahasti ku se sitten pettää. Mulla ei oo ennen ollut tämmöstä ongelmaa eli on ihan yhtäkkiä tullut. Olisin todella kiitollinen kaikista neuvoista ja vinkeistä ku haluaisin hoitaa ton kuntoon ennen siirtymistä isoihin painoihin, koska tuo näyttää vaaralliselta eikä varmasti oo hyväksi lihaksille.

Tässä on video nostoon missä toi ongelma tapahtuu:
http://rapidshare.de/files/22355107/Penkki_85kg.wmv.html
Toiki paino olis noussut kevyesti ilman tota ku toi vasen käsi menee lukkoon. Näyttäis, että se lähtee sivulle päin, mutta mulla ei oo mitää hajua mistä se johtuu. Yritän kyllä pitää sen suorassa, mutta ei niin ei.Näyttää muuten paljon vaarallisemmalta miltä se tos nostotilantees tuntuu. :eek:
Tosta näkee tosi hyvin sen mitä tapahtuu nostossa. Pitäiskö mun vahvistaa jotain lihaksia tai mitää? Kiitos vielä kerran.

Kyllä sulla ihan simppelisti ojentajien voima on heikko kohta. Otappa ohjelmaan mukaan kapea/lattia/lankkupenkki. Ota penkkiä kapeammalla otteella raskaita punnerruksia ojentajille.

Tekniikassakin olisi korjattavaa, vaikkakin tuo kääntö tapahtuu juuri ojentajan voiman pettäessä.

Kiitoksia. Ojentajat on jäänyt vähemällä treenissä eli pitää muistaa ottaa ne mukaan paremmin. Minkälaista sarjaa suosittelisit että tekisin kapealla penkillä? 2x6? Ja vielä pitäisi kysyä, että mikä olisi sopiva oteleveys kapeaan penkkin kun ei ole siitäkään tarkkaa tietoa. :rolleyes:

mul oli lähes tulkoon sama ongelma kuukaus sit.
rupesin tekemään kapeeta penkkiä ja ranskalaista punnerrusta nii johan tepsi.

Jumper sanoi:
Kiitoksia. Ojentajat on jäänyt vähemällä treenissä eli pitää muistaa ottaa ne mukaan paremmin. Minkälaista sarjaa suosittelisit että tekisin kapealla penkillä? 2x6? Ja vielä pitäisi kysyä, että mikä olisi sopiva oteleveys kapeaan penkkin kun ei ole siitäkään tarkkaa tietoa. :rolleyes:
Ota kapeassa penkissä 2x8 ja ote karhennusten kohdalta. Eli reippaasti penkkiä kapeampi.

kannattaa sitä tekniikkaa koetta hio hieman. rauhallisuutta ainakin ite kaipaan vähä joka osaan nostoa. näyttää, että rauta vie miestä. tää on vaa mun näkemys.

e: katoin vielä uudestaan. tuossa aika selvästi puolessa välissä jo ENNEN kun se käsi lagaa niin nosto menee olkapäille rinnalta.

pete- sanoi:
Minkä kokonen sälli oot? Ja kuinka vanha?

Pituus on varmaan tällä hetkellä 189,5-190 cm välissä ja paino oli just äskeen 80,7 kg. Ikä 16v.Aloitin tän punttien nostelun tossa syksyllä parantaakseni lajivoimaa tohon päälajiin. Eli tosiaan tää ei oo päälaji vaan ihan oheistreeniä. Hyvin on kehitystä tullut muissa, mutta toi penkki on nyt ollu jonku kuukauden tossa samassa tuloksessa tekniikkaongelman takia. Ja toi laskuvaihe pitäis näköjää ottaa rauhallisemmin ku meinaa tulla noin nopeaa alas.

Bustedi, ku sanoit että nosto menee olkapäille niin johtuuko se just tästä ojentajahommasta vai jostain muusta?

Aika lailla näyttäis horjuvan painot. Mites, pysyyks sulla lapaluut yhdessä koko liikkeen ajan? Mun silmään näyttäis siltä et ongelma vois lähtee sieltä.

Jumper sanoi:
Pituus on varmaan tällä hetkellä 189,5-190 cm välissä ja paino oli just äskeen 80,7 kg. Ikä 16v.Aloitin tän punttien nostelun tossa syksyllä parantaakseni lajivoimaa tohon päälajiin. Eli tosiaan tää ei oo päälaji vaan ihan oheistreeniä. Hyvin on kehitystä tullut muissa, mutta toi penkki on nyt ollu jonku kuukauden tossa samassa tuloksessa tekniikkaongelman takia. Ja toi laskuvaihe pitäis näköjää ottaa rauhallisemmin ku meinaa tulla noin nopeaa alas.

Bustedi, ku sanoit että nosto menee olkapäille niin johtuuko se just tästä ojentajahommasta vai jostain muusta?
Mää voin sanua sen verran että jos lapaluut irtuaa penkistä, nii sillon menee olkapäille ainaki mulla.. ottaa olkapäihin ku nostaa painoja.. esim. jos tanko on liian korkella telineessä niin joutuu kurkottaan takoa ja siten irtuaa lapaluut penkistä, eli kannattaa säätää tanko tarpeeksi alas, nii ei tarvi kurkotella.. ja kannattaa laskea rauhallisesti tanko alas rinnan ala-osaan, ja siitä rinnan kosketuksen kautta nostaa rauhallisen harkitusti ylöspäin.. Nii ja olkapäät rasittuu kyllä helposti jos ojentajisa ei ole tarpeeksi poweria, ja joutuu pinnisteleen painot ylös väkisin noston loppuvaiheessa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jep. lapaluut taakke vaa ja koko noston ajan siellä penkissä kiinni. sillon ne olkapäät pysyy siellä rinnan "takana" suojassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom