Tekniikan tyhmien kysymysten kerho (ei tietotekniikka)

Mulla on Samsungin taulu-TV (malli: LE32 R51B). Olen alkanut kiinnittämään huomiota tämän viikon aikana siihen, että TV suhisee aika kovaa. TV:n kaukosäätimen volume-nappulasta voi säätää ääntä välillä 0-100 ja suurinpiirtein kohdassa 13 TV:n suhina alkaa häiritsemään, vaikka katsoisi jotain ohjelmaa TV:stä.

Aiemmin tällaista suhinaa ei ole ilmennyt. TV on noin 6-7 vuotta vanha eikä siinä ole ollut tähän mennessä mitään vikaa. En myöskään ole vaihdellut johtojen paikkoja.

Tällä hetkellä tilnanne on se, että asetan äänet TV:n kaukosäätimestä kohtaan 12 ja laitan digiboxin (Handan DVB-C 6000) kaukosäätimestä äänet täysille. Valitettavasti nuo digiboxin kaukosäätimen kautta saatavat äänet ovat aavistuksen liian hiljaisella minun mieleeni.

Osaako kukaan sanoa, mistä tämä suhina johtuu ja voiko sitä saada pois jotenkin? Ja rautalangasta vääntämällä, sillä en ymmärrä tekniikan päälle mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän se saattaa olla ihan rikki menossa jos on yhtäkkiä alkanu tollasta tekeen. Melkein laittaisin veronpalautukset sileeks ja hankkisin uuden töllöttimen. Eihän tosta noin pienestä edes näe mitään. Nykyään saa jotain 46" aika halvalla ja pienempää ei edes kannata ottaakaan. Ja alkaahan toi olla nykymittapuulla jo vanha.

On tehty, mutta tonne yleiselle puolelle. Ajattelin tehdä tällaisen myös tänne "tietotekniikka/tele"-puolelle, koska täällä pyörii todennäköisesti enemmän sellaista väkeä, jotka näistä tekniikkajutuista jotain ymmärtävät. Ja kun täällä näköjään keskustellaan myös muusta tekniikasta, kuin tietokoneista, puhelimista ja valokuvausjutuista.

Tämän ketjun tarkoitus on siis olla tyhmien kysymysten kerho tekniikkaan liittyvissä jutuissa. Ehkäsana tekniikka olisi pitänyt lisätä otsikkoon.

Tämän ketjun tarkoitus on siis olla tyhmien kysymysten kerho tekniikkaan liittyvissä jutuissa. Ehkäsana tekniikka olisi pitänyt lisätä otsikkoon.

Editoin vähän otsikkoa.

On tehty, mutta tonne yleiselle puolelle. Ajattelin tehdä tällaisen myös tänne "tietotekniikka/tele"-puolelle, koska täällä pyörii todennäköisesti enemmän sellaista väkeä, jotka näistä tekniikkajutuista jotain ymmärtävät. Ja kun täällä näköjään keskustellaan myös muusta tekniikasta, kuin tietokoneista, puhelimista ja valokuvausjutuista.

Ahaa nyt tajuan mitä haet, selvä täähän on ihan hyvä idea :)

- - - Updated - - -

Editoin vähän otsikkoa.
Elektroniikan tyhmien kysymysten kerho voisi olla vieläkin selkeämpi ? Meneehän tuo noinkin.

Jos televisiossasi on erilliset kaiuttimet, jotka on liitetty televisioon takaa löytyvän kuulokeliitännän kautta, voi vika olla kuulokeliitännässä ja sen kosketuksessa. Itselläni on kyseiset kaltaiset aktiivikaiuttimet ja, jos kuulokeliitäntää liikuttelee rupeaa kuulumaan surinaa ja vinkunaa. Vika korjaantuu, jos liitintä liikuttelee hieman ja putsaa sen.

Itellä kosahti noi telkun omat kaiuttimet sen jälkeen kun oli hetken surissut. Ratkaisuna oli vahvistin ja erilliset kaiuttimet.

optoma hd20 tykistä sanoi lamppu sopimuksen irti. Nyt koitan laittaa uutta tilausta sisään, mutta mikä helvetti mun nyt pitää näistä tilata?

http://www.projektorilamput.net/ osoitteesta, parempiakin paikkoja sopii ehdoittaa.

OPTOMA HD20
Alkuperäinen polttimo
Pelkkä valmistajan polttimo
OPTOMA HD20
Alkuperäinen polttimo ja alkuperäinen moduuli
Valmistajan polttimo ja moduuli (OEM)
OPTOMA HD20
Alkuperäinen polttimo ja tarvikemoduuli
Valmistajan polttimo ja yhteensopiva tarvikemoduuli

Mun näkemys että jos tilaa polttimon niin tulee tosiaan se pelkkä lamppu, moduulina sitten se neliön muotoinen palikka missä se polttimo on kiinni. Omassa tykissä ainakin tuli tuollainen moduuli kun uuden tilasin ja vaihto oli tosi helppoa, pari ruuvia ja tällä hyvä. En tiedä sitten onko kuinka paljon vaikeampaa alkaa pelkkää polttimoa siihen "sovitepalaan" alkaa erikseen vaihtamaan.
Ota vanha härveli irti ja katso näyttääkö siltä että ois vaikea vaihtaa pelkkä lamppu ilman moduulia? Uskoisin kyllä että hermoja säästää kun tilaa moduulin, tuskin ne muuten myis niitä tollasenaan. Alkuperäinen ja tarvike on sitten kai makuasia, paska sivu kun ei tuolla oo mitään tunteja luvattu edes tuolle alkuperäislampulle.

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=...uHbdBfxoUcncaAUyA&sig2=3Jb5lP1rBTSdTyCemSEr6w

Ton mukaan nähtävästi moduuli pitäs ostaa mukaan?

Onpahan kallista touhua.Kauankos toi sun polttimo kesti

Aika tarkkaan kaksi vuotta. Tykki on toiminut ihan tv:na ja ollut kovassa käytössä. Ostin tuon vähän sen takia, että en raaskisi tuhlata aikaa niin paljoa töllön ääressä, mutta ei siinä ihan niin käynyt.

Mun näkemys että jos tilaa polttimon niin tulee tosiaan se pelkkä lamppu, moduulina sitten se neliön muotoinen palikka missä se polttimo on kiinni. Omassa tykissä ainakin tuli tuollainen moduuli kun uuden tilasin ja vaihto oli tosi helppoa, pari ruuvia ja tällä hyvä. En tiedä sitten onko kuinka paljon vaikeampaa alkaa pelkkää polttimoa siihen "sovitepalaan" alkaa erikseen vaihtamaan.
Ota vanha härveli irti ja katso näyttääkö siltä että ois vaikea vaihtaa pelkkä lamppu ilman moduulia? Uskoisin kyllä että hermoja säästää kun tilaa moduulin, tuskin ne muuten myis niitä tollasenaan. Alkuperäinen ja tarvike on sitten kai makuasia, paska sivu kun ei tuolla oo mitään tunteja luvattu edes tuolle alkuperäislampulle.

Vähän samaa pohdin ja tulin tulokseen jossa otan alkuperäisen moduulin kanssa. Ihmetyttää vaan tuon moduulin kova hinta, mutta taidanpa ainakin yrittää säästää hermoja.

Kiitosta vaan molemmille.

Mikä vittu mulla on kun ei ole näkynyt mtv3, nelonen ja sub pitkään aikaan kunnolla? Oli pitkä aika kun en telkkaria juuri katsonut joten silloin ei haitannut ja en siihen kiinnittänyt huomiota mutta nyt alkanut todenteolla vituttamaan. Eli ko. kanavat näkyy esim päivällä mutta äsken alkoi maikkari just sopivast leffan aikana pätkimään ja kohta luki näytössä tyyliin "Signaali heikko, tarkista antennin asento ja kytkentä." Rivitaloon missä asun vaihdettiin uusi antenni kun muutkin olivat valinnaneet että kanavat pätkii ja nyt muilla toimii mutta mun telkkarissa vittu ei. Olen kanavat monesti poistanut ja hakenut uudelleen jonka jälkeen muut kanavat se löytää mutta mtv3, nelosen ja subin paikat jää tyhjäksi. Antenni siis vaihdettiin pari pv sitten ja sen aikaa noi näky mulla kunnes äsken pätkäs ja nyt kanavia ei ole enää listassa eikä toi paska niitä enää "löydä".

Olen muuttamassa jenkkeihin ja mietityttää saanko Suomesta ostetun televisioni toimintaan rapakonkin takana?

Voi olla, että mutuilen tässä ihan kakkaa. Mutta tuskinpa digiaika on tähän muutosta tuonut.
Jenkkilässä on eri lähetys-standardi NTSC versus Suomessa käytetty PAL. Nykytelkkarit taitavat tukea molempia näytön puolesta mutta ei virittimen, joten erillisellä digiboksilla tms. esim HDMI:llä kytkettynä näkynee OK.
Toisaalta ei taida olla mitään järkeä näillä telkkareiden hinnoilla rahdata sinne tv:tä?

Minulla on sellainen ongelma, että haluaisin kaapata livevideota tietokoneelle tai telkkarille ja näyttää sen muutaman sekunnin viiveellä. Käytössä on Canon HG10 videokamera. Olen saanut siirrettyä livekuvan televisioon mini HDMI-liittimen avulla, mutta viive ei tuota kautta onnistunut. Yritin nauhoittaa tuon live ohjelman ulkoiselle (televisioon liitetylle) kovalevylle kuten voi tehdä televisio-ohjelmien kanssa jolloin olisin voinut pausettaa halutun viiveen. HDMI nauhoitus ei kuitenkaan onnistunut. Onko minulla mitään muita vaihtoehtoja? Onnistuisikohan tuo pc:n kautta?

Puhelinmyyjä sai minut tilaamaan Soneran Viihdepaketin + 100MB laajakaistan. Kaupantekijäisinä tuli digiboxi, jossa kovalevyoptio ja WLAN -routteri. Eipä siinä, värkit toimii ihan moitteettomasti mutta myyjä "unohti" sopivasti kertoa muutamia yksityiskohtia, kuten että TV-ohjelmien verkkotallennuksessa tallenteet deletoidaan 90 päivän jälkeen automaattisesti. Elisalla käsittääkseni ne pysyvät siellä rajoittamattoman ajan. Nyt sitten törmäsin toiseen ikävään "ominaisuuteen". Nähtävästi verkkotallennuksesia ei voi tehdä vain ohjelman pätkälle suoraan REC:iä painamalla meneillään olevan ohjelman kohdalla ja lopettaa stoppia painamalla vaan koko ohjelma pitää tallentaa loppuun asti tai jos tallennuksen haluaa stopata niin samalla pyyhkiytyy koko siihen asti tehty tallennus pois vai onko tähän jotain kikkaa?

Hei!
Minulla 12/2008 ostettu sonyn taulutelkkari full-hd. nyt siitä hajos viritin. no sain lainaan perus kaapeli digiboxin(vanhempaa mallia, scart liitäntä) ja sehän toimii. nyt vaa heräs kysymys että paranee telkasta tuleva laatu hd- digiboxilla kun kyseessä peruskanavat vai vain kun ois maksullinen hd kanavat? tai parantaako telkasta näkyvä kuva perus boxilla missä esim. hdmi- liitäntä?

Hei!
Minulla 12/2008 ostettu sonyn taulutelkkari full-hd. nyt siitä hajos viritin. no sain lainaan perus kaapeli digiboxin(vanhempaa mallia, scart liitäntä) ja sehän toimii. nyt vaa heräs kysymys että paranee telkasta tuleva laatu hd- digiboxilla kun kyseessä peruskanavat vai vain kun ois maksullinen hd kanavat? tai parantaako telkasta näkyvä kuva perus boxilla missä esim. hdmi- liitäntä?

eli puolen tunnin etsinnällä selvisi että jos haluan jatkossa nähä hd-kanavia niin kannattaa ostaa hd-digiboxi ja siinä samalla myös se hdmi liitäntä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom