Teinidieetti:apuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Welho
  • Aloitettu Aloitettu
Eli homman nimi ois seuraava: tässä ennen kuntosalitreenin aloittamista tiputtelin noin 12kg tavalla joka ei sovi lasten korville ja tappaisi jokaisen terveysviranomaisen 100metrin säteellä. Nyt sitten pitäisi 3kk punttitreenin jälkeen tiputella loput rasvat mutta tällä kertaa järkevämmin että edes jotain näistä vaivalla hankituista lihaksista jäisi jäljelle. Eli, apuja diettiruokavalioon ja yleisesti dieetin kuluun tarvitaan pikaisesti.

Faqit ja searchit olen kolunnut läpi mutta aloitanpas silti uuden threadin. Mun tuurilla nimittäin keksin itelleni kuitenkin jonkun "laihduta lihaksesi rasvaan koskematta!" dieetin ja vedän itteni ärsytyksestä kattokruunuun jojoon.

Pituutta ja painoa löytyy sellaiset 180/78, ikää 16 ja treeniä kolme kertaa viikossa. Aerobista tulee noin 2h viikossa, tosi kevyttä kylläkin. Arvioisin että sellainen 7kg jos tippuisi, olisin mallia kiree(tm). Aikaa löytyy rajattomasti, en tähtää mihinkään kesään mutta yleisesti olo kevyemmäksi ja ulkonäkö paremmaksi tavoitteena.

Lähinnä apuja tarvitaan ruokavalioon kun tällä hetkellä. Olen valmis muuttamaan sitä aivan millaiseksi vain ja tarvittaessa teen omat ruokani sanoo perhe siihen mitä sanookin. Mieluummin kyllä sen tyylistä ruokailua että sen voisi sovittaa kodin syömisiin jos vain dieetin tulokset eivät kärsi. Kouluruokaa syön 11.45 joka viikonpäivä. Jos joku minua viisaampi henkilö voisi ajastaan hieman laittaa minun auttamiseen, olisin h-elvetin kiitollinen. Lisäravinteita en käytä tällä hetkellä mutta olen valmis aloittamaan. Aamulenkkejä rajoittaa hieman tuo koulu... iltalenkkejä?

Eikä sitten mitään nuorena ei hifistellä vaan ruokaa naamaan vaan viestejä pliis... Olen nimittäin hifistelemällä heti alusta alkaen kehittynyt tässä lajissa enemmän kolmessa kuukaudessa kun sekalaisesti ilman ohjelmaa mutta säännollisesti treenaavat kaverit 1,5 vuodessa. Sitäpaitsi hifistely on kivaa...

Mites muut nuoret on tämän kotona asumisen ja diettin yhdistämisen hoitanut. Vai oonko ainoo dieetannut lapsukainen täällä...

Postatkaa!

Originally posted by Welho
Lähinnä apuja tarvitaan ruokavalioon kun tällä hetkellä. Olen valmis muuttamaan sitä aivan millaiseksi vain ja tarvittaessa teen omat ruokani sanoo perhe siihen mitä sanookin.
Hehee! Asenne kohdallaan! :) Aloitetaan vaikka siitä, että listaat kellonaikojen mukaan päivän tyypillisen ruokavalion, aamupalasta iltapalaan. Sitten lähdetään viilailemaan.

hmm.. no koitetaan pistää ruokailutottumuksia...

Tyypillinen koulupäivä:

7.00 Aamupalaa, yleensä pari leipää ja mehua

11.45 Kouluruokailu, missä ihmiset tuijottaa mua kun ottavat pari perunaa ja pikku palan tarjolla olevasta kalasta ja minä vedän koko vuoan. Yleensä otan perunaa lihaa/kalaa, salaattia ja leipää joka huuhdotaan alas runsaalla maidolla. Ruokaa se kouluruokakin on ja meillä jopa hyvää.

15.00 Kotiruokailu melkein aina perunaa :curs: ja jotain lihaa, tänään kyllä piristävä poikkeus lautasellinen hernekeittoa jossa paljon jauhelihaa, 4 lasia maitoa, 2 siivua ruisleipää, päällä mini lättaa ja saatanallisen paksut siivut kotijuustoa. Mutta yleensä kunnon hiilaripommeja kaikki tyynni.

17.30 Treeni

20.00-21.00 Iltapala, yleensä pari leipää ja jugurttia tai valmishampurilainen/pizza.

Välissä välipaloina kahvia noin kuppi päivässä jonka kanssa melkein aina jotain ydinjätteen terveellisyyden omaavaa kahvileipää, muita välipaloja ei oikein ole, ehkä joku hedelmä tai muu sellainen. Karkkia ja sipsejä en syö enkä juo muuta limsaa kuin lighttiä. Tämä muutos tapoihin tuli tuon edellisen dieetin aikoihin eikä ole ottanut lähteäkseen. On sitäpaitsi kiva sanoa tyypille joka tarjoaa karkkia että "Sori en syö". Vastaus yleensä "HÄ miten niin et syö karkkeja! En tajuu???" Nuo 2 lämmintä ateriaa ovat yleensä tarpeeksi isoja ruokkimaan keskikokoisen etiopialaiskylän ja niistä tulee päivän energiat. Olen aika laiska ihminen eli tykkään aivan liikaa makoilusta ja päiväunista joten kaloritarve on ehkä pikkaisen pienempi kuin yleensä.

Eli summa summarum: :itku:

Ok. Tuo näyttää ihan sellaiselta basic-kotiruokamätöltä, mutta aamu- ja iltapalassa on säätämistä. Kannattaa ottaa nyrkkisäännöksi, että pyrit ottamaan sen 30-40 grammaa proteiinia AINA kun syöt. Lisää aamupalalle esim. purkillinen raejuustoa tai rahkaa mehukeiton kanssa, niin päivittäinen proteiinimäärä nousee kummasti. Sitten tuo iltapala... Sama juttu siihen - siihenkin se 30-40 grammaa proteiinia ja kannattaa suosiolla ainakin noin myöhäiseltä jättää nuo pizzat ja hampurilaiset pois. Syö esim. ruisleipää, kalkkunafilettä, raejuustoa... Kyllähän niitä terveellisiä ja hyviä ruokiakin löytyy. Sitten kannattaisi ottaa esim joku kala- tai joku muu öljy. Esim Pirkka-kalaöljykapselit on aika helppo ja edullinen omega-3-lähde. 6 € purkki. Juotko muuten palautusjuoman treenin jälkeen?

En oo ottanu palautusjuomaa, mutta voisi olla ihan kiva lisä kyllä. Jotain reco2? Esim? Toi kalaöljykapselit kuullostaa ihan hyvältä kai niitä saa ihan marketista? Purkki raejuustoa aamuin illoin varmaan irrottaa ainakin kivoja kommentteja kotoa mutta tottahan se on että liian vähän tulee nyt protskua... Mites joku proteiinivalmiste olisi tyyliin joku bull's basic... Luulenpa että vaikka tuo raejuusto/rahka ihan hyvää onkin että rupeaa sen suunta olemaan mahasta ylöspäin dieetin edetessä kun koko ajan sitä mättää... :david:

Mites noiden ruokien määrät tän ikäisellä tätä dieettiä varten... mihin se päivittäinen kalorikulutus kannattaisi painaa ja miten? Vähittäin laskien? Mässypäiviä?

Minä lisäisin vielä lämpimän ruoan tuohon, ei tartte sit ahtaa kuin viimeistä päivää ja on terveellisempää kuin jättimäiset annokset suht harvoin.

Sakkeus:Olen lukenut noi, ne on mun raamattu tässä hommassa :D

Mites olis joku tän tapanen?

7.00 Aamupala: Tummaa leipää, jugurttia, purkki raejuustoa, monivitamiinitabletti

11.45 Kouluruokailu: Salaattia/vihanneksia ja lihaa/kalaa jos saatavilla, muuten mitä ikinä onkaan pääruokalajina

15.00-16.00 Kotiruoka: Lähinnä salaattia/vihanneksia ja lihaa/kalaa taas kerran, ellei kotona saa tähän profiiliin sopivaa ruokaa jotain rahkakehitelmää löylyllä namaan.

17.45 treeni, jonka jälkeen palautusjuoma

20.00-21.00 Iltapala: Vähän avoinna, ehkä joku protskudrinkki mihin sorvataan myös oljyä?

Tälleen tuli hieman enemmän kaloreista aamulla, treenin jälkeen ja illalla ja noita lämpimiä aterioita ei tarvitsis enää kuskata mun eteen moottoriajoneuvoilla... Ja tietenkin dieettiä varten noi samat mutta vähemmässä määrin.

20.00-21.00 Iltapala: Vähän avoinna, ehkä joku protskudrinkki mihin sorvataan myös oljyä?
Syö treenipäivinä ihan normaali iltapala, missä on sekä proteiinia, että hiilareita. 0-hiilarijuoma sitten välipäivinä. Tarvit palautusjuoman jälkeen pitkiä hiilareita, esim. kokojyväleivästä, rukiista tai kaurasta.

Ohhoh, olipa mukava törmätä tähän threadiin, kerranki kysyjä jolla on asennetta, pohjatietoa ja mukavasti huumorilla höystetty stoori.

Tomi ja Sakkeus vetikin pöydän aika puhtaaks, ei tuo ruokailu pahalta näytä ollenkaan, muuta kun huolehdit että protskua tulee tarpeeksi, welho. Hyviä hikiä! :)

Originally posted by turre101
Ohhoh, olipa mukava törmätä tähän threadiin, kerranki kysyjä jolla on asennetta, pohjatietoa ja mukavasti huumorilla höystetty stoori.
Tiedätkö, ajattelin ihan samaa, kun luin Welhon tekstejä eilen. Ja vieläpä vasta 16-vuotias kaveri!

Joo viksu kaveri. Tuossa tuli mieleen, että ennen ja jälkeen kouluruokailun on öpauttiarallaa 3-4h ennenkuin on ruokailu. Jos et jaksa niin siinähänvoi ainakin ennen ottaa pienen välipalan ja syödä sitten koulussa hiukan reilummin, että jaksaa kotiin asti. Kromi on hyvä viemään mielihaluja pois. Sitä pitää vaan ottaa alussa 5-6 nappia päivässä jos et halua heti siirtyä Stack 2:n

Originally posted by miesxxx
Sitä pitää vaan ottaa alussa 5-6 nappia päivässä jos et halua heti siirtyä Stack 2:n

No ei nyt heti vinkata alle 18-vuotiaalle efen käytöstä!

Kunnollinen ruokailu on kieltämättä vähän hankalaa, kun asuu vielä kotona. Tuppaa ruoka olemaan aina turhan hiilaripitosta. Oon sentään saanu perheen käyttämään parempia hiilareita, esim kokojyväriisiä, ruis- ja kaurapastaa, leseitä ym. Silti proteiinia tulee liian vähän. Pitäis hommata jauheita, mutta porukat suhtautuu vähän epäillen. Pitänee ottaa käyttöön uhkailu, lahjonta ja kiristys;). Pikkuhiljaa...

Ei se niin vaikeeta ole. Otat hiilarit maman perunoista, pastasta tai mitä nyt sitten sattuu olemaankin. "Jälkiruuaksi" sitten vetäset esim. purkin raejuustoa, niin tulee protskuakin.

Jep, oon koittanu syödä paljon munia(ilman keltuaisia) ja rahkaa, mutta rahkakaan ei niin halpaa ole, n. euron purkki. Kuukaudessa tulee jo lähes 30 euroa. Vois koittaa ostaa jostain niitä isoja 5kg:n ämpäreitä.

Originally posted by H0J
Jep, oon koittanu syödä paljon munia(ilman keltuaisia) ja rahkaa, mutta rahkakaan ei niin halpaa ole, n. euron purkki. Kuukaudessa tulee jo lähes 30 euroa. Vois koittaa ostaa jostain niitä isoja 5kg:n ämpäreitä.

Ehrmannin rahka maksaa 0,49e ainakin s-marketeissa.

Originally posted by Tomi
Tiedätkö, ajattelin ihan samaa, kun luin Welhon tekstejä eilen. Ja vieläpä vasta 16-vuotias kaveri!

Hetken tekstiä analysoituani löysin siitä ns. tomimaisia piirteitä. Eli ei lainkaan huono juttu, vai kuinka? ;)

Sakkeus:Olen lukenut noi, ne on mun raamattu tässä hommassa :D

Mites olis joku tän tapanen?

7.00 Aamupala: Tummaa leipää, jugurttia, purkki raejuustoa, monivitamiinitabletti

Ujuta aamiaisellekin mukaan vähän rypsiöljyä, niin hyvä tulee.

kouluun omat ruuat

Kouluun melkein kannattaa viedä omat ruuat jos budjettiä riittää...

Itse olen jättänyt tupakan ja alkoholin pois... ni jäähän siitä helkustisti rahaa yli... kun laskee että tupakat on viikossa jo
4 x 7 euroa ja kun viinaksien kanssa joka viikonloppu lähtee säveltään ni siinä menee se 20-40 euroa viinoihin se 14-20e ja loput snägärille tuleehan siitä viikossa hmm *laskee sormilla* "parhaimmillaan" 68 euroa viikossa jos on kuurakettibudjetti vanhemmat, meinaan vaan sitä että jos edes saa tommosia rahoja. Tietenkin ne jotka eivät jo valmiiksi polta tai juo eivät tälläista etua saa :D

mutta mulla on tässä mielessä pyöriny sellanen kysymys, että mitä sitten kannattaa viedä kouluun syötäväksi....

tällä hetkellä vien kouluun
-Purkki raejuustoa tai makaroonia
-Vähän rasvaista paistijauhelihaa tai naudan ulkofilettä tai kanaa joku pari sataa grammaa..
-a-jogurtti mustikka
tai sitten vääntäny jonkun ateriankorvikkeen jauhoista... (ei kovin mieleinen tai vatsaa lähellä oleva vaihtoehto.. eikä kukaan sitten tahdo istua vieressä)

onkos toi ihan ok safka vai onko jotain lisäämistä/poistamista ?

kalliiksi tollanen tulee mutta porukat ainakin tukee ilomielin kun on kyse syömisestä ja koulussa jaksamisesta.

Tsemppiä Welho ! :thumbs:

Back
Ylös Bottom