Tein kalori laskurin nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laamadod
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
laamadod sun kulutuslaskurin mukaan laihtuu jos syö -500 kcal päivä. Onko toi -500 joku perus laihdutus nopeus vai? Paljonko tolla -500 pitäisi tippua paino suurin piirtein kuukaudessa? (viikossa?) (Yksi mässäilypäivä olisi viikossa kuitenkin).

laamadod sanoi:
Tän helpommaksi kulutuksen laskemista ei saa :)
http://laam.ath.cx/kulutus

Ja tällä näät loput
http://laam.ath.cx/ruoka

-Tero

Jooh, kyl oon kattonu noi ruoka jutut, pitää vaa laskee paljo ne tekee yhteensä päivältä. Ja oon myös kattonu suunnillee paljo noi urheilut kuluttaa, mut ku joka päivä tulee esim pyöräiltyy töihin ja ja töissä koko ajan kävelen ja muutenkin tulee paljon liikuttua pyörällä ja kävellen tuolla kylillä niin sitä kulutusta on vaikea laskea.

Eli siis tuo 3000kcal on perus kulutus johon lisätään muut aerobiset ja esim punttisalilla kulutetut kalorit ja näin saadaan päivän kulutus ?

Nyt olin menossa kalorilaskuriin kopioimaan eilistä ruokailuani koneelle, mutta mun ruokailut oli kadonnut!?!? :itku: Olitko laamadod päivitellyt laskuria ja olisi sitten mennyt mun tiedot pois? :( No suurin piirtein muistan kalorimäärät, mutta makroravinne jakaumat ainakin meni bittitaivaaseen. Pääsin eilen muuten (about kun tosiaan tidostot katos) -1200 ckal! :rock:

gasvi sanoi:
Raggi 3000ckal on siis ~70kg tyypin kulutus jos käy salilla.

Ok! kiitoksia!
Nonii, koittakaa kestää viel vähä aikaa, oon pääsemäs hyvälle :D
Laskeslelin tos mun kulutuksen kunnolla ja se on:

-salipäivänä 3400 kcal
-treenipäivänä 3700 kcal

Treenipäivä tarkoittaa lähinnä noin 90min salibandyä.
Laskin tuossa myös päivän energian saantini, joka menee seuraavasti:

energia(kcal) protsku(g) hiilari(g) rasva(g)

-työpäivänä: 3126 283 219 111
-normaali : 2743 268 212 97
päivänä

Siis jos kerran kulutukseni on noin suunnilleen 3600kcal ja energian saantini on noin 2900kcal, niin tuon mukaan laihtumisen pitäisi onnistua helposti ??
Eikä lihasten lähteminen olisi tuolla (dietillä) kovinkaa suuri koska proteiinin saanti on kuitenkin riittävä!?? :rolleyes: ..

Tuohon proteiinien ja hiilareiden saantiin ei ole laskettu palautusjuomaa eikä esim leivästä saatua proteiiniä,jota kuitenkin tulee päivässä jonkun verran.

Onko tuo makroravinne jako hyvä?huono? mitä parannettavaa?

kiitos vastauksistanne :kippis1:

gasvi sanoi:
Nyt olin menossa kalorilaskuriin kopioimaan eilistä ruokailuani koneelle, mutta mun ruokailut oli kadonnut!?!? :itku: Olitko laamadod päivitellyt laskuria ja olisi sitten mennyt mun tiedot pois? :( No suurin piirtein muistan kalorimäärät, mutta makroravinne jakaumat ainakin meni bittitaivaaseen. Pääsin eilen muuten (about kun tosiaan tidostot katos) -1200 ckal! :rock:

Jos internet yhteytesi ip-osoite vaihtuu, niin tiedot häviävät...
-Tero

Ehdottomasti helpoin ja selkein laskuri johon olen törmännyt. :rock:

Sellainen ehdotus olisi, että kun listasta valitsee vaikka "Banaani, pieni (n. 80 g)", niin silloin tuohon "Syöty määrä" -kenttään tulisi defaulttina tuo 80g, eli yksi annos. Tämä kyllä vaatisi tuohon uuden itemin luontiin tuon default määrä kentän.

Niin, ja oma account olisi mukava. :thumbs:

J.J. sanoi:
Ehdottomasti helpoin ja selkein laskuri johon olen törmännyt. :rock:

Sellainen ehdotus olisi, että kun listasta valitsee vaikka "Banaani, pieni (n. 80 g)", niin silloin tuohon "Syöty määrä" -kenttään tulisi defaulttina tuo 80g, eli yksi annos. Tämä kyllä vaatisi tuohon uuden itemin luontiin tuon default määrä kentän.

Niin, ja oma account olisi mukava. :thumbs:

Tuo olisi mun mielestä vain hankala, että tulis suoraan annoksen koko sinne kohtaan. Ei luulis olevan työlästä laittaa sitä määrää sinne kohtaan minkä on syönyt. :piis:

No niin mähän olen tähän mennessä syönyt aivan liian vähän vaikka toisin olen luullut :D

Loistava systeemi.... Loistava herätys minulle..... Olen luullut syöväni sen 3200 kcal päivä (bulkkikaudella) mutta olenkin jäänyt vain 2500

Moni täällä palstalla sanoo, että jos syö illalla (vaikka esim. 3 tuntia ennen nukkumaan menoa) hiilari pitoista niin se kertyy mahaan läskiksi. Ja joku mun muistaakseni mainitsi tuon dieetin yhteydessä, mutta jos dieettaa eli syö alle kulutuksen niin rasvan pitäisi palaa, niin miten ne ilta hiilarit voi muka lihottaa? Ite olen nyt dieetilläkin syönyt vähä hiilarisia iltapaloja, mutta haluasin nyt kuulla, että onko tosiaan dieetilläkin haittaa "ilta hiilareista". Ja mikä olisi illalla sitten max. hiilari määrä mitä voi syödä, ettei menis läkiksi?

gasvi sanoi:
Moni täällä palstalla sanoo, että jos syö illalla (vaikka esim. 3 tuntia ennen nukkumaan menoa) hiilari pitoista niin se kertyy mahaan läskiksi. Ja joku mun muistaakseni mainitsi tuon dieetin yhteydessä, mutta jos dieettaa eli syö alle kulutuksen niin rasvan pitäisi palaa, niin miten ne ilta hiilarit voi muka lihottaa? Ite olen nyt dieetilläkin syönyt vähä hiilarisia iltapaloja, mutta haluasin nyt kuulla, että onko tosiaan dieetilläkin haittaa "ilta hiilareista". Ja mikä olisi illalla sitten max. hiilari määrä mitä voi syödä, ettei menis läkiksi?

Et sä tartte mihinkään sitä energiamäärää illalla mitä hiilareista saat, eli sen perusteella keho helposti varastoi niitä läskiksi vaikka miinuksella oltaisiinkin. Pahin mahollinen tilanne on, että päivällä kun on kulutusta, niin keho polttaa jopa lihasta ja sitten kun tankkaan illalla hiilaria niin se varastoi sitä läskiksi, että ei varmaan mikään kovin tavoiteltava tilanne.

Jos ei reenit ajotu niin, että reenin jälkeinen ateria = iltapala, niin hiilarit todella minimiin. Itellä tulee ainoastaan se muutama gramma jotka maitorahkapurkki sisältää, eli ei paljon paskaakaan. Ja iltapala on siis se ennen nukkumaanmenoa otettu sapuska, mulla yleensä toi 3-4 tuntia ennen nukkumista nautittu ateria on se reenin ja palautusjuoman jälkeinen ateria, jolla kyllä otan hiilareita "normaalisti".

Voisit tarkastaa listaan merkityn maidon ravintosisällön... minulla näyttää että 1,4l maitoa sisältäisi 21g proteiinia..

Ihan hyvältä näytti laskuri kunhan tulee enemmän ruoka-aineita mukaan. (Silmään pisti jugurtti eli siis jogurtti nus nus ->,) tolla on mukava katella oman päivän syömisiä...
Mites se muuten oli kulustus kunnon naimisessa? muistaakseni aika jees...

Suositut

Back
Ylös Bottom