Tein kalori laskurin nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laamadod
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään olen syönyt ~2200kcal ja olen ihan täynnä ja ei tänään muuta varmaan tule enää syötyäkään. Kulutukseni pitäisi olla noiden laskureiden mukaan ~3800kcal, joten jään tänään (jos en enää mitään syö) -1600kcal. :eek: Jos tämä alle kulutuksen syöminen on näin helppoa niin tästähän voi tulla kiva dieetti vielä. :rock: (Laskureiden mukaan peruskulutus olisi mulla ~2800kcal).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hh 30/prot 40/r 30
toi on aika yleinen... tais olla joku Zone- juttu:)

Täältä löytyy myös yksi henkilö, joka on kiitollinen laskurin tekijälle. Helpottaa touhua, kun ei tarvitse käyttää vihkoa.

juffe sanoi:
Kalorilaskuri on yhdyssana, ja sivustolla on virheitä:

---

http://laam.ath.cx/ruoka
Unknown context
Syntax error while loading (line 40)
function document.
-------------------^

Event thread: onload
Error:
name: ReferenceError
message: Statement on line 1: Reference to undefined variable: No such variable 'typefocus'
Backtrace:
In unknown script
typefocus();
At unknown location
{event handler trampoline}

---

Tee sinne ominaisuus jolla saa lisätä omia tuotteitaan sinne. Ja se tallentaa ne esim. keksiin.

Mitä selainta käytät? Lähtikö herja kun latasit sivun uudelleen (F5) ? Vaikuttaisi JavaScript-herjoilta joiden toiminta ei ole välttämätöntä, mutta ainakin IE:llä ja Operalla pitäisi toimia.. Omat tuotteet menevät jo nyt tietokantaan ja jäävät listaan.

-Tero

Annie Stark sanoi:
Hei kiitti oikeesti,tähän on loistava vempain! Mutta hyvät aseveljet, ku lisäätte jotai tuotteita ni pistäkää suht tarkkaan, mistä tuotteesta on kyse, niin muutkin voivat käyttää niitä. Esim "piirakka" "juusto" ..voipi löytyy usempaa eri piirakkaa :)

Oot oikeessa, noita piirakoita nyt on monenlaisia, jopa ripsipiirakkaakin löytyy... ;)

Ja todella käyttökelpoinen tosta tulee, kunhan käyttäjät lisää tuotteita ja sitäkautta siitä saadaan mahollisimman kattava.

laamadod sanoi:
Mitä selainta käytät? Lähtikö herja kun latasit sivun uudelleen (F5) ? Vaikuttaisi JavaScript-herjoilta joiden toiminta ei ole välttämätöntä, mutta ainakin IE:llä ja Operalla pitäisi toimia.. Omat tuotteet menevät jo nyt tietokantaan ja jäävät listaan.

-Tero

Tämä siis Operan versiolla 7.23, josta olen kytkenyt javascript-konsolin päälle. En huomannutkaan että tuotelistaa sai nyt muokata jo, hyvä :)
Kait sulla on tietokanta vakaan yhteyden alla, ettei kellahtele loadin ollessa 180% ;) Mutta siis jos javascriptiä käytetään niin pitää tehdä huolella ja testata eri selaimilla niiden toimivuus :)

Seuraava hyvä ominaisuus oli käyttäjätunnusten luonti halukkaille, eli että saisi tuonne kirjata ylös samantien kun on jotain syönyt. Vai pitääkö mun alkaa itse koostamaan sivua.. :jahas:

laamadod sanoi:
Kertokaa mitä mieltä olette, mitä tosta puuttuu ja jos törmäätte ihmeellisyyksiin. Tein ton lähinnä omaan käyttöön, mutta käyttäkää jos haluatte ja aina voi kysyä jos jaksaisin lisätä tohon jotain, eli toivomuksia otetaan vastaan.

-Tero

onko javalla koodattu?

juffe sanoi:
Tämä siis Operan versiolla 7.23, josta olen kytkenyt javascript-konsolin päälle. En huomannutkaan että tuotelistaa sai nyt muokata jo, hyvä :)
Kait sulla on tietokanta vakaan yhteyden alla, ettei kellahtele loadin ollessa 180% ;) Mutta siis jos javascriptiä käytetään niin pitää tehdä huolella ja testata eri selaimilla niiden toimivuus :)
Joo ei taida noi javascriptit toimia kunnolla operalla, mutta pystyy sitä käyttämään ilmankin, en viitsi ottaa kuitenkaan noita scriptejä pois kun helpottaa mm. IE:llä copy+pasteemista noihin ruokakenttiin... Ton tietokanta loadin näkee kun hittejä alkaa tulemaan :D

juffe sanoi:
Seuraava hyvä ominaisuus oli käyttäjätunnusten luonti halukkaille, eli että saisi tuonne kirjata ylös samantien kun on jotain syönyt. Vai pitääkö mun alkaa itse koostamaan sivua..
Mietin itsekin, että tunnarit voisi olla hyvä juttu ihan sen takia ettei lista olisi ip-osoite riippuvainen (jonka huonot puolet on sitoutuminen yhteen koneeseen ja mahdollinen vaihtuminen)... Olisiko hyvä että lista avautuu esim. kun syöttää e-mail osoitteen tonne?

raba sanoi:
onko javalla koodattu?
Sivu on toteutettu:
PHP:llä, JavaScriptei:llä ja MySQL:llä

-Tero

Näkyykö muidenkin laskurin käyttäjien lisäämät tuotteet mun laskurissa? :eek: Jos ne näkyy niin hyvä siksi, että voi napata valmiita tuotteita sieltä, mutta huonoa se, että jos joku on pistellyt sinne vääriä arvoja!(tahallaan?) :curs:

Mie kävin äsken tunkemassa sinne arvoja. Nekö sitten jäi sinne gasvin ihmeteltäväksi? Ilmiselvä bugi... Vois olla semmonen että gramma oletukseksi tulisi yksi annos esim. ruisleivässä paljon yksi siivu painaa.

Missukka sanoi:
Mie kävin äsken tunkemassa sinne arvoja. Nekö sitten jäi sinne gasvin ihmeteltäväksi? Ilmiselvä bugi... Vois olla semmonen että gramma oletukseksi tulisi yksi annos esim. ruisleivässä paljon yksi siivu painaa.

Mulla näkyy *merkittyjä yli viisikymmentä ainakin, mutta onko ne tekijän lisäämiä vai muiden käyttäjien? Jos ne muiden lisäämät siellä näkyy ja sieltä helposti poimisi ruuan ja olis väärät arvot se ketuttais. Siksi kiinnostaa olisko nuo *merkityt tekijän lisäämiä. :rolleyes:

gasvi sanoi:
Mulla näkyy *merkittyjä yli viisikymmentä ainakin, mutta onko ne tekijän lisäämiä vai muiden käyttäjien? Jos ne muiden lisäämät siellä näkyy ja sieltä helposti poimisi ruuan ja olis väärät arvot se ketuttais. Siksi kiinnostaa olisko nuo *merkityt tekijän lisäämiä. :rolleyes:

Nyt lisäsin sinne runsaasti tuotteita (listan sain kutrin sivuilta kutrin luvalla)

* merkityt ovat käyttäjien lisäämiä, joten tiedot voisivat olla väärin... kun lisää tuotteita ip-osoite jää talteen, joten näen kuka lisää puutaheinää listaan... toistaiseksi lista on pysynyt kurissa ja arvot näyttävät oikeilta, muutaman olen sieltä poistanut lähinnä huonon kuvauksen takia...

lisäsin muuten vielä sen annos määrän näkyville... mutta kaikkia arvoja kannattaa pitää silmällä ja maalaisjärjellä kannattaa olla käyttämättä niitä mitkä ei tunnu oikeilta... minulle voi myös ilmoitella, jos vääriä arvoja ilmenee...

-Tero ( http://laam.ath.cx/ruoka )

Joo täytyy laittaa kunnon nimet nyt tästä lähtien niille ruuille mitä lisää kun tulee muillekkin näkyviin. :nolo:

Hienoa kun joku jaksaa nähdä vaivaa ja helpottaa muiden ihmisten elämää :D

Noniin elikkä itse asiaan. Olen tässä nyt aatellut aloittaa seuraamaan noita makro juttuja ja laskemaan vähän mitä syä ja kuinka paljon! MUuten ruokailu pitäisi olla kunnos, 3 tunnin välein 30-50g proteiiniä jne...Liikunkaa tulee harrastettua noin 3 kertaa viikossa: 10 kilometrin lenkki, salibandy harjoituksia.
Muutenkin tulee liikuntaa reilusti sillä polen pyörällä töihin ja ja kun liikkuu täällä kylillä niin pyörällä tai kävellen pääasiassa..plus kaikki rantalenttikset ja muut! salilla tulee käytyä 4 kertaa viikossa.

nyt pitäisi vain tietää monta kaloria kulutan vuorokaudessa. miten sen voi laskea tarkkaan kun tulee käveltyä paikasta a paikkaan b ja muuta oheisliikuntaa. Painoa löytyy 75kg ja pituutta 183cm. Voisko joku ystävällisesti kertoa vähä kuinka paljo kulutan suunnillee ja kuinka paljo pitäs syyä jos on kevyellä dietillä. Perus ruokailu olisi tässä näi nopeesti laitettuna:

05.00: 2 kananmunaa, 2ruisleipää (voi,kalkkuna,juusto,salaatti), purkki rahkaa ja ruokalusikallinen öljyy

08.00: proteiinijuoma(40g protskuu=caseiinia), 2 ruisleipää

11.30: spagetti valmisuoka, raejuustopurkki

14.30: 2 ruisleipää(kalkkunat ja muut), purkki rahkaa ja jugurtti

sitten salille ja sen jälkeen palautusjuoma(protsku,hiilari,krea,gluta)

18.00: 2 ruisleipää(kalkkunat ja muut), purkki raejuustoa, muutama porkkana

21.00: purkki raejuustoa, purkki tonnikalaa, öljyt ja vitamiinit

tossa se ois suunnillee..sit vaa oottelemaan vastauksia :worship:

Raggi Tuolla ekalla sivulla on Estelin viesti jossa on linkki sivuille mistä näkee miten paljon eri liikunta muodot lisää kulutusta. Ja peruskulutuksen voi laskea tämän treadin käsittelemän kalorilaskurin linkillä. (se ylin siellä).

Suositut

Back
Ylös Bottom