Tehokasta treeniohjelmaa vailla!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, Ensinäkin tiedän että selaamalla, etsimällä ja lukemalla voi löytää kaikki vastaukset, mutta ajattelin nyt kirjoittaa tänne oman ketjun jotta saisin apua juuri omiin tarpeisiin ja kysymyksiin, olisin hyvin kiitollinen jos joku asiallinen asiantuntija voisi auttaa minua.

Olen 20 vuotias 170cm 85Kg mies. Ja yksinkertaisuudessaa olisin vailla sopivaa ja tehokasta treeniohjelmaa. Yläaste aikoina treenasin kotona kuntopiiri+ leuanveto menetelmällä sopivan lihaskunnon, mutta nykypäivänä on päässyt vähän paino ja maha kasvamaan.

Aikaa olisi salille 2 tai 3 kertaa viikossa ja tavoitteena olisi painon/rasvaprosentin pudotus, mahan ja jenkkakahvojen hävitys, vatsa-,rinta-,selkä ja jalka lihasten kasvatus/korostus. En siis varsinaisesti sanoisi olevan lihava, mutta nyt olisi korkea aika ryhtyä toimiin jotta niin ei pääsisi käymään.

Pyytäisin siis, että joku joka joutaisi laatisi minulle yhden tai useamman sopivan ja tehokkaan treeniohjelman, ohjelma saa tarvittaessa olla raskas. Ymmärrän että treenaaminen ja laihduttaminen on pitkäkestoista touhua, mutta olisi hyvä jos tulokset alkaisivat näkyä mahdollisimman pian, jotta innostus ei pääsisi loppumaan. En tiedä onko tarpellista mainita, mutta aloitin taanoin vapaamuotoisen kuntouinnin, eli käyn 1-3kertaa viikossa uimassa 2000-3000m yhtäsoittoa vapaalla tyylillä. Tätä olisi tarkoitus jatkaa säännöllisesti salin ohella, joskin uimisen voisi vähentää kerran viikkoon.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä sinussa on niin erikoista ettei sinulle kelpaa noi muiden 2 tai 3 jakoset ohjelmat? Mitkä on ne sun erikoistarpeet kun kerran haluat juuri itsellesi sopivan ohjelman, mutta et kerro itsestäsi kun painon ja pituuden ja että uit välillä? Monesti mainittu että huonot ovat lähtökohdat jos ei jaksa edes itselleen tehdä sen verran että lukisi 5-10min foorumia ja käyttäisi hakua.
Tarkotukseni oli olla vähän vittumainen ja inhottava koska posti on aivan turha, kuin myös omani.

Treenaat nousujohteisesti kaikki lihasryhmät sopivin väliajoin läpi sinulle sopivilla painoilla huolehtien saman aikaisesti levosta, lihashuollosta ja ravinnosta.

Ollos hyvä

G6 suosittelen. Teet sitä parin-kolmen kuukauden ajan sen kolme kertaa viikossa. Muistat syödä ja levätä hyvin, proteiinia noin 2g/painokiloa kohden. Uiminen on hyvä lisä jos jaksat sitäkin tehdä tuon 3 salikerran ohessa. Vaikka oletkin ilmeisen laiska lukemaan täällä jo kirjoitettuja ohjeita, niin tuon parin-kolmen kuukauden ajan kun pyörit täällä saat väkisin lisää tietoakin ja tiedät sitten mihin ohjelmaan vaihdat G6:n jälkeen. Tähänkin voin kyllä jo suositella elaston kaksijakoista.

Moro! En oikeen löytänyt mitään juuri kysymykseeni tarvittavaa vastausta, niin ajattelin täällä kysästä erikseen :)

Elikkä olen nyt tehnyt pari kuukautta Arnoldin kultaista kuusikkoa, mutta tekisi mieli vaihtaa jo ohjelmaa..

Treenipäivät olisivat Ti,ke,pe ja su, saatan myös käydä to tai ma jos innostusta on liikaa :D

Elikkä massaa pitäisi kerätä, niin mietin että monijakoinen ohjelma olisi paras tähän hätään? vai olisiko paras mahdollinen esimerkiksi 5-jakoinen ja viikonloppu sitten vapaata?

Aikaa löytyy myös muillekkin päiville kuin nuo, mitkä ilmoitin, että ei siitä ole niin hirveästi kiinni... mutta tehokasta treeniohjelmaa massankeräykseen olisin vailla.. Olen huomannut että nuo missä on pitkät sarjat, tuntuvat kehittävän minua hitaammin, kuin esim 3x6 sarjat, tai muut vastaavat lyhyet.. että olisiko jotain hyvää massankeräysohjelmaa missä vedettäisiin lyhyillä sarjoilla? Olen nimittäin ennen vetänyt lyhyillä ja tulosta on tullut huomattavasti enemmän ja nopeammin kuin esim arnoldin ohjelman aikana!

en tiedä sitten että onko vika vain minussa, tuskin ohjelmassa mitään vikaa on :)!

Mutta kiitos etukäteen jo vastauksista :) ohjelma ideoita odotellessa! :)

Moro! En oikeen löytänyt mitään juuri kysymykseeni tarvittavaa vastausta, niin ajattelin täällä kysästä erikseen :)

Elikkä olen nyt tehnyt pari kuukautta Arnoldin kultaista kuusikkoa, mutta tekisi mieli vaihtaa jo ohjelmaa..

Treenipäivät olisivat Ti,ke,pe ja su, saatan myös käydä to tai ma jos innostusta on liikaa :D

Elikkä massaa pitäisi kerätä, niin mietin että monijakoinen ohjelma olisi paras tähän hätään? vai olisiko paras mahdollinen esimerkiksi 5-jakoinen ja viikonloppu sitten vapaata?

Aikaa löytyy myös muillekkin päiville kuin nuo, mitkä ilmoitin, että ei siitä ole niin hirveästi kiinni... mutta tehokasta treeniohjelmaa massankeräykseen olisin vailla.. Olen huomannut että nuo missä on pitkät sarjat, tuntuvat kehittävän minua hitaammin, kuin esim 3x6 sarjat, tai muut vastaavat lyhyet.. että olisiko jotain hyvää massankeräysohjelmaa missä vedettäisiin lyhyillä sarjoilla? Olen nimittäin ennen vetänyt lyhyillä ja tulosta on tullut huomattavasti enemmän ja nopeammin kuin esim arnoldin ohjelman aikana!

en tiedä sitten että onko vika vain minussa, tuskin ohjelmassa mitään vikaa on :)!

Mutta kiitos etukäteen jo vastauksista :) ohjelma ideoita odotellessa! :)

Innosti tai ei, niin älä mene myös maanantaisin ja tiistaisin treenaamaan, anna kehon levätä välillä.. Jos kyllästyttää kultainen kuusikko ja koska käyt neljästi viikossa salilla, niin ota vaikka elaston 2-jakoinen ohjelma (googleta). Sitten ihan vinkkinä, että tämänlaiset kysymykset kannattaa laittaa tonne "alottelijoiden peruskysymykset" puolelle - saat nopeammin ja varmemmin vastauksen pulmaasi.

Innosti tai ei, niin älä mene myös maanantaisin ja tiistaisin treenaamaan, anna kehon levätä välillä.. Jos kyllästyttää kultainen kuusikko ja koska käyt neljästi viikossa salilla, niin ota vaikka elaston 2-jakoinen ohjelma (googleta). Sitten ihan vinkkinä, että tämänlaiset kysymykset kannattaa laittaa tonne "alottelijoiden peruskysymykset" puolelle - saat nopeammin ja varmemmin vastauksen pulmaasi.

Joo kiitti vinkistä, laitanpa kans tuonne :)!

Ja olen muuten tehny tuota ohjelmaa puolivuotta sitten muutaman kuukauden, voisin kokeilla uudestaan :>

En edes harkitsisi mitään muuta kuin 1-jakoista jos reenaat 2-3 kertaa viikossa. Eli pelkkiä raskaita perus massaliikkeitä!

omakeksimä ohjelma minuutissa

1. kyykky 3x10 (jokatoinen kerta etukyykky)
2. Penkkipunnerrus 3x10 (jokatoinen kerta dippi)
3. Leuanveto 3xmax (jokatoinen kerta MAVE)
4. Pystypunnerrus käsipainoilla (jokatoinen kerta vipunostot sivuille)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom