"Tehokas" auto ~20 000e +/- 3ke

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkeN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites olis Seat Leon Cupra R? Vanhempaa korimallia (2005/1M) saa noin 20000-23000 eurolla, jos vaan myynnistä löytyy. Ei kuulemma kovin montaa suomessa pyöri. Tehoja vakiona 225hv, mutta ohjelmoinnilla saa helposti 260hv/+400Nm. Euvetonenhan se ikävä kyllä on...

Uudempaa korimallia (Cupra R) ei taida ihan vielä tohon hintaan saada, mutta tehoja siinä on jo vakiona toi 260hv.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tehokas etuveto, wii. Taka- tai neliveto, muuta en itse ottaisi jos tehokasta autoa etsitään.
 
Zone-sarja -42%
Audi A8 3.7 2001

Osta kasi. Mutta älä osta 3.7, osta 4.2 kiuas. Konsernin parhaita moottoreita: yleinen, löytyy paljon osia ja osaamista. Vaikka erityisen kestävältä tuo kone vaikuttaa, mitä olen seurannut. Kulutus sama kuin 3.7:lla.

Osta myöskin vm 2000. Jaa miksi? Sen voi tuoda ulkomailta painoperusteisella co2-verolla, versus >300g/km verolla. Alumiinia, kevyempi vero, eikä ruostu vanhempanakaan.

Audifoorumin kautta verkostoitumalla huolto ja osat ovat siedettävän hintaisia.

Ajettavuus ja ominaisuudet paljon parempia kuin tuolla rahalla luulisi saavan. "Sleeper" ulkonäkö itselleni plussaa -> kenties siitä johtuen hinnatkin matalia.

Budjettiisi mahtuu jopa hyväkuntoinen S8, jos arvostat enempi urheilullisuutta. Yleensä näissä on kaikki aikansa varusteet + webastokin monissa.

2 erityistä heikkoutta löytyy: automaattilaatikko saattaa porsia (tosin, sama ZF on 700-sarjassa), ja jos vedenpoistoreiät pääsevät tukkeutumaan, vesivahinko pilaa sisustan ja sähköt. Jos löyfät auton jossa nämä kohdat ovat kunnossa, pidä se.

Itse löysin vuoden etsinnällä A8 4.2:n lähes unelmaspeksein ja olen ihan v*tun tyytyväinen.

Olet selvästi ostamassa alkuperäisiltä hinnoiltaan kallista, mutta käyttö/harrasteauton harmailla rajamailla olevaa vehjettä, joten paneutuminen ja kriittisyys kannattaa.
 
Osta kasi. Mutta älä osta 3.7, osta 4.2 kiuas. Konsernin parhaita moottoreita: yleinen, löytyy paljon osia ja osaamista. Vaikka erityisen kestävältä tuo kone vaikuttaa, mitä olen seurannut. Kulutus sama kuin 3.7:lla.

Osta myöskin vm 2000. Jaa miksi? Sen voi tuoda ulkomailta painoperusteisella co2-verolla, versus >300g/km verolla. Alumiinia, kevyempi vero, eikä ruostu vanhempanakaan.

Audifoorumin kautta verkostoitumalla huolto ja osat ovat siedettävän hintaisia.

Ajettavuus ja ominaisuudet paljon parempia kuin tuolla rahalla luulisi saavan. "Sleeper" ulkonäkö itselleni plussaa -> kenties siitä johtuen hinnatkin matalia.

Budjettiisi mahtuu jopa hyväkuntoinen S8, jos arvostat enempi urheilullisuutta. Yleensä näissä on kaikki aikansa varusteet + webastokin monissa.

2 erityistä heikkoutta löytyy: automaattilaatikko saattaa porsia (tosin, sama ZF on 700-sarjassa), ja jos vedenpoistoreiät pääsevät tukkeutumaan, vesivahinko pilaa sisustan ja sähköt. Jos löyfät auton jossa nämä kohdat ovat kunnossa, pidä se.

Itse löysin vuoden etsinnällä A8 4.2:n lähes unelmaspeksein ja olen ihan v*tun tyytyväinen.

Olet selvästi ostamassa alkuperäisiltä hinnoiltaan kallista, mutta käyttö/harrasteauton harmailla rajamailla olevaa vehjettä, joten paneutuminen ja kriittisyys kannattaa.

En nettiautosta vähillä kilometreillä löytänyt faceliftattua, kuin tuon -01 mallin ... 3.7 kulutuksesta jotain olen lukenut, että pari litraa vähemmän vie satasella, appiukon 4.2 A8:lla ajelin viikon tässä pari kuukautta sitten ja kyllä se pari litraakin lompakossa tuntuu, varsinkin kun kaupunkiajoa tuppas olemaan... :P Mutta erittäin laadukkaan oloinen auto, ainoa vaan, että takalisto näyttää vähän 80-luvun jämiltä, mutta se nyt on säälittävän pieni miinus muuten niin hyvässä autossa :)
 
En nettiautosta vähillä kilometreillä löytänyt faceliftattua, kuin tuon -01 mallin ... 3.7 kulutuksesta jotain olen lukenut, että pari litraa vähemmän vie satasella, appiukon 4.2 A8:lla ajelin viikon tässä pari kuukautta sitten ja kyllä se pari litraakin lompakossa tuntuu, varsinkin kun kaupunkiajoa tuppas olemaan... :P Mutta erittäin laadukkaan oloinen auto, ainoa vaan, että takalisto näyttää vähän 80-luvun jämiltä, mutta se nyt on säälittävän pieni miinus muuten niin hyvässä autossa :)

Nettiautosta et tule ilman ihmeellistä munkitusta sopivaa löytämäänkään. Pyynnöt näyttävät olevan ihan kuraa ja samat vähät yksilöt pyörivät myynnissä kuukausia - pari on tuttuja yli vuodenkin takaa. Hyvän kasin tunnistaa Suomessa siitä että omistaja ei luovu siitä. :)

Jos noita mielii, niin katse Saksan maalle. Hyvän voi saada n. 15k€ veroineen. Ruotsissa on melkein yhtä harvinainen kuin Suomessa ja ei taida valuttakaan enää suosia.

Virallinen EU-kulutus ero 3.7:lla ja 4.2:lla on 6 desiä sadalla (mielestäni vähän). Hevosissa ero on 50 ja nollasta sataan 8.6 s vs. 6.9 s. No, paikaltaan nuo ei ole nopeita automaatin takia kuitenkaan kuin liukkaalla kelillä. Todellinen ero tulee "huoltovarmuudesta" 4.2:n hyväksi. S8 on sitten vielä hivenen ärhäkämmin asetuksin mukavuudesta tinkien, mutta "eco-mode" on taidettu unohtaa kokonaan.

Jos on paljon kaupunkiajoa tai pari litraa satasella lisää tekee pahaa, niin tämä lienee väärä auto. Eniten vastetta rahalle saat, kun etsit sen 15k€ helmen kärsivällisesti ja jätät loput rempparahastoon ja bensaan.

Ulkonäkö on makuasia sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli A8:n "ministerin paikalla". Itselleni A8 d2 oli ja on klassisin Audi - erityisesti pidän takaosan ulkonäöstä.
 
Eli Audi A4 quattro, tuota B7 koppaa eli '05-08. Esim. 2.0TFSI turbokoneella mahtuu jo hintahaarukkaasi nettiautossa useampi yksilö luulisin, ja ohjelmapäivityksellä tehoa on juuri soppelisti ~255hp / 400Nm, ja motissa piisaa bensakoneeksi tosi hyvin vääntöä mutta laulaa myös yläkierroksille. Tietysti jos oikein kunnon kulkua haluaa niin 3.0TDI pannulla ja päivittää sen, ollaan jo lähellä 300hp lukemia ja vääntöä peliin sen mitä nyt voimansiirto sietää.

+ Vielä oikea neliveto, 40/60 takapainotteinen kuten olla pitää. Vinkeä peli ajella lumilla, kiipeää ja etenee ja jos leikkimieli yllättää niin.. =)

Kyllä se ihan perinteinen audin 50:50 jako on (torsen T-2) ;) Puskee ihan kunnolla eikä tietoakaan takapainotteisuudesta. Nimim. itselläni myös B7q
 

Mikä toi virnuileva hymiö oli? Vähättelyä? Jos haluaa hyvän nelivedon talveksi (niin, ja kunnon neliveto eli jatkuva), niin Forester on huippu auto. Mainittakoon vielä, että aivan saatanan nopea. Tuo 230hv tehtaan papereissa on varmasti alakanttiin ja oikeasti polleja on enemmän. Forester lähtee turbon, voiman ja nelivedon ansiosta kelillä kuin kelillä paikaltaan kuin talkkari katolta ja ohitustilanteissakin tosi tiukka vääntämään.

Ps. kannattaa katsoa youtubesta Fifth Gearin Forester-ratapätkä. Se ohjelman akka vetää siinä aivan hävyttömässä nelipyöräluisussa. Mustana ihan siedettävän näköinenkin auto. Tuon Nettiauto-linkin vuosimallista seuraava taisi olla faceliftattu ja paljon paremman näköinen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Huhhuh, onpas siinä susi lampaan vaatteissa... :) Paremmin sopii tuo silmään, kuin se faceliftattu malli. Onkohan tossa sama moottori kun ton ikäsissä WRX Imprezoissa? Mitenköhän ton Foresterin huippunopeus on vaa 216km/h tietämillä.. Nyt kyl kovasti himottais joko tuo, tai Blitzen Legacy. Tolla Foresterilla kun vois vähän huonommillakin teillä kruisailla, kun taas Legsussa ois näköä... Perhana :D
 
Huhhuh, onpas siinä susi lampaan vaatteissa... :) Paremmin sopii tuo silmään, kuin se faceliftattu malli. Onkohan tossa sama moottori kun ton ikäsissä WRX Imprezoissa? Mitenköhän ton Foresterin huippunopeus on vaa 216km/h tietämillä.. Nyt kyl kovasti himottais joko tuo, tai Blitzen Legacy. Tolla Foresterilla kun vois vähän huonommillakin teillä kruisailla, kun taas Legsussa ois näköä... Perhana :D

Eihän tuollaiset 230hv nyt liikuta noin painavaa autoa kovinkaan rivakasti. Ei mikään ihmeellinen luku näinä päivinä. Audilta ja Bemarilta nyt ainakin on jo isot dieselit tehokkaampia.
 
^ 0-100 5.9sekuntia. Siinä on Celicoilla, Preludeilla ja muilla karvanopilla ihmettelemistä, kun Subbe poistuu valoista ;) Eikö tuo ole hyvä luku noin isolle ja painvavalle autolle. Tässä muuten juttu autosta:
http://www.autouutiset.com/juttuarkisto/0605/0605Koeajo.pdf

Sama moottorihan tuo on kuin WRX Imprezassa. Ahdin taitaa olla pienempi. Tekis mieli ostaa tollanen, sopis perheellisellekin mainiosti.
 
Eihän tuollaiset 230hv nyt liikuta noin painavaa autoa kovinkaan rivakasti. Ei mikään ihmeellinen luku näinä päivinä. Audilta ja Bemarilta nyt ainakin on jo isot dieselit tehokkaampia.

Jep, saman verran on omassa ML:ssä eikä painoa varmasti mitenkään radikaalisti enemmän eikä kyllä ML:ää miksikään tykiksi voi kehua.

Taas 530 turbodiesel bemari jossa on 270 hevosta ja laaja vääntöalue on jo todella tykki omaan mersuun verrattuna, tai vaikka ihan T5 farkku Volvoon, vaikkei Volvo lukuarvojen valossa paljoa häviäkkään.

Edit: jos subaru poistuu oikeasti alle 6 sekunttiin nollasta sataan niin tehoja pitää olla kyllä todellakin reilusti ilmoitettua enemmän, lähemmäksi 300 vähintään että nuo lukuarvot toteutuu fysiikan lakien mukaan.

ML taitaa kiihtyä alle 8 sekunttiin tuolla 230 hevosella ja Bemari mikä nyt kuitenkin on jo kevyempi auto kiihtyy kait 6 sekunnin paikkeille 270 hevosella.

Tosin talvikelillä vaikuttaa tuo neliveto enemmän kuin hevoset :D
 
Edit: jos subaru poistuu oikeasti alle 6 sekunttiin nollasta sataan niin tehoja pitää olla kyllä todellakin reilusti ilmoitettua enemmän, lähemmäksi 300 vähintään että nuo lukuarvot toteutuu fysiikan lakien mukaan.

ML taitaa kiihtyä alle 8 sekunttiin tuolla 230 hevosella ja Bemari mikä nyt kuitenkin on jo kevyempi auto kiihtyy kait 6 sekunnin paikkeille 270 hevosella.


ML taitaa versiosta riippuen painaa noin 500kg enemmän kuin Forester. Se vaikuttaa myös millä vaihteella sinne satkuun päästään. Toi on vähän huono mittari kaikenkaikkiaan. Varttimaili tai joku 0-1000m tmv olis parempi.

Mulla on ajossa tällä hetkellä myös yks vanhempi turbo-Forester ja vaikkei se mikään raketti ole niin kyllä se ihan ripeä on. Siinä on 240hv ja tehdas lupailee 6,6s 0-100km/h.

Tämmönen: http://www.nettiauto.com/subaru/forester/3468570
 
Varttimaili tai joku 0-1000m tmv olis parempi.

Tosta ihan yleisesti ottaen täysin samaa mieltä, varsinkin tehokasta autoa määritellessä. Jos nyt tota Subarua verrataan vaikkapa e39 M5, toisessa on 400hp ja 500nm, toisessa 230hp ja 320Nm ja 0-100km/h eroa on vaivaiset 0,6s. Eli subarussa välitykset on huomattavasti paremmat tuohon 0-100km/h repäisyyn ja jos nyt siitä jatketaan niin mitään ei enää tapahdukaan?

En tiedä menisikö saksasta tuotuna budjettiin, mutta veikkaan että E90 330 dieselbemarista saisi enemmän iloa rahalle vaikka 0-100km/h kiihdyttelyssä takkiin tuleekin. 230hp ja 500nm + kulutus varsinkin matka-ajossa aivan naurettava.
 
Jep, saman verran on omassa ML:ssä eikä painoa varmasti mitenkään radikaalisti enemmän eikä kyllä ML:ää miksikään tykiksi voi kehua.

Taas 530 turbodiesel bemari jossa on 270 hevosta ja laaja vääntöalue on jo todella tykki omaan mersuun verrattuna, tai vaikka ihan T5 farkku Volvoon, vaikkei Volvo lukuarvojen valossa paljoa häviäkkään.

Edit: jos subaru poistuu oikeasti alle 6 sekunttiin nollasta sataan niin tehoja pitää olla kyllä todellakin reilusti ilmoitettua enemmän, lähemmäksi 300 vähintään että nuo lukuarvot toteutuu fysiikan lakien mukaan.

ML taitaa kiihtyä alle 8 sekunttiin tuolla 230 hevosella ja Bemari mikä nyt kuitenkin on jo kevyempi auto kiihtyy kait 6 sekunnin paikkeille 270 hevosella.

Tosin talvikelillä vaikuttaa tuo neliveto enemmän kuin hevoset :D

Aika hakoteillä olet, ihmekös jos ML ei ole tykki kun kevyin mallikin on näköjään 2135 kiloa, forrester 2.5 turbo 1474kg, että onhan niissä eroa ihan vitusti. Teho-paino -suhde lähempänä impreza WRX:ää kun tota mersun lotjaa, varmaan ML vielä automaatilla. Valitettavasti itse en ole ollut kyydissä mutta kaveri on ja sano olleen todellakin aika repivää kyytiä tarvittaessa.
 
^ nojoo, empä Forresterin painoa tarkastanut. Ihan hyvä teho/paino suhde "maasturiksi".

Kaveri ja kaverin kaverien autot on aina tykkejä. Kehotan omistamaan tai vähintään käyttämään muutamia päiviä jotain autoa ennen kuin sen tehokkuutta enemmän alkaa arvioimaan.
 
Se vaikuttaa myös millä vaihteella sinne satkuun päästään. Toi on vähän huono mittari kaikenkaikkiaan. Varttimaili tai joku 0-1000m tmv olis parempi.
Jollain hyvällä seisovan kilometrin ajalla on aika vähän käyttöä Suomen maanteillä? Harvoin sitä pääsee vetään kilometriä urku auki. Usein sitä kaikkea suorituskykyä tarvitaan vain 0-100km/h tai 80-120km/h, edellyttäen että ajetaan maantiellä ja suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan.

Toi vaihdejuttu pitää kyllä kutinsa. Monessa autossa tarvii vaihtaa kolmonen just ennen satkua, ja siihen hukkuu aikaa paljon.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom