Osta kasi. Mutta älä osta 3.7, osta 4.2 kiuas. Konsernin parhaita moottoreita: yleinen, löytyy paljon osia ja osaamista. Vaikka erityisen kestävältä tuo kone vaikuttaa, mitä olen seurannut. Kulutus sama kuin 3.7:lla.
Osta myöskin vm 2000. Jaa miksi? Sen voi tuoda ulkomailta painoperusteisella co2-verolla, versus >300g/km verolla. Alumiinia, kevyempi vero, eikä ruostu vanhempanakaan.
Audifoorumin kautta verkostoitumalla huolto ja osat ovat siedettävän hintaisia.
Ajettavuus ja ominaisuudet paljon parempia kuin tuolla rahalla luulisi saavan. "Sleeper" ulkonäkö itselleni plussaa -> kenties siitä johtuen hinnatkin matalia.
Budjettiisi mahtuu jopa hyväkuntoinen S8, jos arvostat enempi urheilullisuutta. Yleensä näissä on kaikki aikansa varusteet + webastokin monissa.
2 erityistä heikkoutta löytyy: automaattilaatikko saattaa porsia (tosin, sama ZF on 700-sarjassa), ja jos vedenpoistoreiät pääsevät tukkeutumaan, vesivahinko pilaa sisustan ja sähköt. Jos löyfät auton jossa nämä kohdat ovat kunnossa, pidä se.
Itse löysin vuoden etsinnällä A8 4.2:n lähes unelmaspeksein ja olen ihan v*tun tyytyväinen.
Olet selvästi ostamassa alkuperäisiltä hinnoiltaan kallista, mutta käyttö/harrasteauton harmailla rajamailla olevaa vehjettä, joten paneutuminen ja kriittisyys kannattaa.