Tehhokkain hauisLiike??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Mikä on teikäläisten mielestä tehokkain hauisLiike? Hauispenkkiä oon vetäny nyt ihan tarpeeks ja kelasin ottaa sen tilalle keskitetyn? Entä ihan seisten tangolla vetäminenen???

Hauiskääntö tangolla on perusliike hauikselle, niinkuin penkki rinnalle ja kyykky jaloille. Kannattaisi ehdottomasti kokeilla.

Hauiskääntö suoralla tangolla on mielestäni paras perusliike haballe. Kaikki muut liikkeet ovat oikeastaan vetkuttelua... ;)

Parhaiten habatreeni menee mielestäni perille kun esiväsyttää hauiksen esim. käsipainoilla (pari sarjaa, esim. 2*8), jonka jälkeen tekee pääliikkeenä suoralla tangolla käännön (ja mieluiten siten että romua on paljon, mutta kuitenkin että tulee suhtkoht puhtaasti, viimesissä toistoissa voi sitten vähän huijata, kunhan laittaa laskuissa mahd. paljon hanttiin)

Sitten jos tuntuu että tarvii tehdä vielä jotain, niin puristaa vaikkapa taljalla viimeiset mehut irti puhtailla toistoilla...

Itellä on toiminu pirun hyvin!

Originally posted by Ripe
Meinaa mitä? :confused:

Siis että kämmenet on valmiiksi eteenpäin ala-asennossa.
Vähän kun tangolla kääntäisit, mutta liikerata on luonnollisempi.
Painoa ei voi pitää ollenkaan niin paljon kun vuorotahtiin tehtäessä. Ja 50 ja 70 asteen väliin selkänojan kulma.
Ja siis molemmat yhtäaikaa.

Oukei...ja supinoimattomuus ilmeisesti meinaa sitä että se ranne EI kierry hammer- asennosta normaaliin...kai :D

Originally posted by Topias
Mikä on teikäläisten mielestä tehokkain hauisLiike? Hauispenkkiä oon vetäny nyt ihan tarpeeks ja kelasin ottaa sen tilalle keskitetyn? Entä ihan seisten tangolla vetäminenen???

Vaihtele liikkeitä tasaisin väliajoin. Seisten tangolla vetäminen on niin perusjuttu kuin vain mahdollista, mutta omasta mielestäni vielä parempi on scotti. Käy kaikki liikkeet läpi ja löydä itsellesi paras/toimivin liike.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enpä usko että joku tietty liike olisi ylivoimaisesti muita parempi. Itse kierrätän noita liikkeitä tasaisesti, mutta siltikin taidan tehdä eniten tangolla.. Kuten Tomi77 joskus taisi mainita, että valitse 2 liikettä ja tee molempia 4 sarjaa. Ja sit se vaihtelu. Korjaa Tomi (tai joku muukin) jos vääristelen sanoja.

Minulla on toiminut parhaiten hauiskääntö suoralla tangolla ja siihen vielä tiputukset perään. :cool:

Originally posted by Ripe
Oukei...ja supinoimattomuus ilmeisesti meinaa sitä että se ranne EI kierry hammer- asennosta normaaliin...kai :D

Joo just niinku sanoin, eli kämmenet on valmiiks jo käännetty eteenpäin (ala-asennossa).

Ei munkaan mielestä mikään ole ylivertainen liike, joka kasvattaisi hillittömän haban. Mutta yksi jos on nimettävä, tällä mä parhaan tuntuman/venytyksen/pumpin/jne yhdistelmän saan. Kun tekee nätisti.

Henk.koht. huomattu, että monet liikkeet toimii.
Tosin teen liikkeitä pelkästään vapailla painoilla.

Aikamoinen ponnahdus tapahtui taannoin, kun vaihdoin hauiskäännön tangolla keskitettyyn ratkaisuun, painoista pahemmin tinkimättä.
Aiemmin taasen scott-kääntö vaihtui hauiskääntöön tangolla jne...
Aina on yleensä tapahtunut aika huomattavaa parannusta, kun on vaihtanut liikettä.
Nyt muutaman kerran kokeilun jälkeen scott tuntuu taas wörkkivän aikasta hyvin.

Noista talja jutuista en oikein tykkää, vaikka kyllä niistä ihan ok pumpin saa, mutta ei ne oikein muuten tunnu oikealta.

Originally posted by Superman77
Minulla on toiminut parhaiten hauiskääntö suoralla tangolla ja siihen vielä tiputukset perään. :cool:

Yhdyn, joillain saleilla on niitä semmosia kymmenen kilon luokkaa olevia lyhyempiä ja suoria tankoja, joilla kyllä vetäsee mehut niin ihanasti irti haukkarista. Mutta kaikkea aikansa, vissiin...

Originally posted by SLÄM
Henk.koht. huomattu, että monet liikkeet toimii.
Tosin teen liikkeitä pelkästään vapailla painoilla.

Noista talja jutuista en oikein tykkää, vaikka kyllä niistä ihan ok pumpin saa, mutta ei ne oikein muuten tunnu oikealta.

Puhut asiaa. Ite otan yleensä 1. liikkeeksi kääntö mutkatangolla scott-penkillä, sama käsipainoilla tai kääntö seisten mutkatangolla. Sitten joku toinen yleensä käsipainoilla perään. Ainaki mulle hauis on kaikkein "helpoin" lihas.

Seisten, atodella kapea ote suorasta kahvasta alataljassa ja kyynärpäät vähän ns. "vatsan päällä", eikä kiinni kyljissä.

Vastaavasti mun mielestä huonoin on se "Arska-spesiaali", eli yläruumis 90 asteen kulmassa ja siinä ilman tukea heilutellaan käsipainoa.

Itse olen kantanut scott penkin ristitaljan luo ja ottanut alhaalta kahvasta kiinni vääntäen käsi kerrallaan...
Siten että polvi on istumaosan päällä ja itse roikun koko penkin ylitse tukien kyynärpään hyvin penkkiä vasten.
Omasta mielestäni erittäin hyvä liike :hmmm:

Hauiskääntä suoralla ja keskitetty käsipainolla istuen reiteen tuettuna.

Back
Ylös Bottom