Tehdäänkö sarjat mahd. loppuun asti?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No mut entäs jos haluan nostaa leuanvedon toistomaksimin johonkin 40. Ni eihän siinä auta mitkään hikiset 3*10 sarjat! Lisäpainomaksimia tulee reenattua tyyliin 5*2 toistoa tai 4*1 toistoa riippuen painosta..

Ammattilainen kertoo

Ison Arskan kirjassa "the encyclopedia of modern bodybuilding" Arnoldi sanoo ettei sarjoja koskaan pidä lopettaa vain sen takia, että on saavuttanut tietyn määrän toistoja. Arska ei muistaaksei ollut ihan täysin kynis, joten kai loppuun asti tekemälläkin kehittyy :)
Tuo hermoston väsyminen on mulle vähän outo juttu. Siis mistä tietää että hermosto on väsynynyt? Ja mikä siinä muutenkaan väsyy? Eikö motoneuronit jaksa ampua, vai meneekö aivot jäähän?

Ite teen loppuun vaikka mikä olis. Pysäytän liikkeen vaikka muutamaks sekunniks ja sit viimisil voimil loppuu. Onko tämä sitten teidän mielestänne väärin?

Ison Arskan kirjassa "the encyclopedia of modern bodybuilding" Arnoldi sanoo ettei sarjoja koskaan pidä lopettaa vain sen takia, että on saavuttanut tietyn määrän toistoja. Arska ei muistaaksei ollut ihan täysin kynis, joten kai loppuun asti tekemälläkin kehittyy :)
Tuo hermoston väsyminen on mulle vähän outo juttu. Siis mistä tietää että hermosto on väsynynyt? Ja mikä siinä muutenkaan väsyy? Eikö motoneuronit jaksa ampua, vai meneekö aivot jäähän?

Arskalla olikin geenit ja piikit. ;)

Ite teen loppuun vaikka mikä olis. Pysäytän liikkeen vaikka muutamaks sekunniks ja sit viimisil voimil loppuu. Onko tämä sitten teidän mielestänne väärin?

Ei tämä väärin ole. En itse vaan kovin usein tekisi, lyhyitä periodeja ehkäpä...

Redalert: Siitä vain matkimaan Ahnuldia, ehkä susta vielä kasvaa yhtä iso:)

Mitä mieltä ihmiset ootte tällasista viikon kierrolla tehtävästä volyymi jumpasta yleensä.Esim jollekki etureidelle 20 sarjaa,kaikissa pari toistoa varastoo ehkä pari sarjaa voi treenissä vetää loppuu.Mua on vaa alkanu itteä kiinnostaa nää 10x10 setit sun muut volyymitreenit,ku itellä oli aikanaa toi kaikki sarjat failureen ongelma,ku toistettii,joka paikassa viimisten toistojen kehittävyyttä.
Nii mitä tykkäätte tällasist volyymi hommeleist??????

...

Täýsin :offtopic: mutta on ihan pakko kysyä sulta hitmään, että kuka ihme se "Federiks" on jota tuossa lainaat..? Vai onko se juuri se vitsi tuossa..?
Edit: No vissiin on =D En vaan eka tota miettiny

Ainakin itse juniori wnb kehonrakentaja olen huomannut että loppuunasti tekeminen auttaa ainakin nuoria kehittämään ja parantamaan tuloksia ja lihasmassaa.

Täýsin :offtopic: mutta on ihan pakko kysyä sulta hitmään, että kuka ihme se "Federiks" on jota tuossa lainaat..? Vai onko se juuri se vitsi tuossa..?
Edit: No vissiin on =D En vaan eka tota miettiny

Se on alunperin NGV:n kirjoittama ei siis minun ja otin sen siihen sen takia,Että NGV tarkoitti tuolla Frederikiä eli sitä laulajaa,mutta kirjoitti ihan tosissaa Federiks.Toivottavasti tiiät NGV:n sillä muuten missasit vitsistä ison osan:D

Ainakin itse juniori wnb kehonrakentaja olen huomannut että loppuunasti tekeminen auttaa ainakin nuoria kehittämään ja parantamaan tuloksia ja lihasmassaa.

Varmasti nuorilla/aloittelijoilla toimiikin, mutta sarjojen jättäminen vajaaksi voi toimia vielä paremmin. ;) Varsinkin aloittelijoilla tuntuu toimivan lähes mikä tahansa treenityyli, kunhan vaan ravintopuoli on kunnossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Se hermotus on niin erilainen useamman vuoden treenanneilla, että niillä on vähän eriasia tehdä sarja loppuun saakka. Pidemmän aikaa treenanneella se yhden sarjan loppuun vieminen on sen verran kova rasite jo, ettei luultavasti jaksa tehdä toisella läheskään samaa toisto määrää. Kun taas aloittelija pystyy ottaamaan useamman sarjan loppuun periaatteessa väsymättä, koska ei osaa vielä viedä treenattavaa lihasta niin loppuun tehdyissä sarjoissa.

Olen treenannut jo yli 10-vuotta ja lähes aina vienyt kaksi sarjaa/liike ihan loppuun...Nyt on itseäkin alkanut kutkuttaa ajatus että jättäisi pari toistoa varastoon ja lyhentäisi hieman kiertoa.Naturaalina tuppaa palautuminen ottamaan ainakin viikon jos vetää sarjat loppuun asti...
Olen samaa mieltä että pitkään treenanneena pystyy yhdellä sarjalla ottamaan mehut pois.Jos saan esim.penkistä ekalla sarjalla 12 toistoa,niin tokalla tulee n.7-8 toistoa samalla painolla...
Vaihtelevuus toimii varmasti,eli välillä loppuun ja normaalisti vähän säästellen...Etenkin natuna.

:thumbs: Kannattaa ehdottomasti ruveta vetää sillei et jättää sen pari toistoa vajaaks sarjat, ni jaksaa huomattavasti tehokkaammin joka liikkeen vetää ja mikä tärkeintä isommilla painoilla vielä. Itsekin tein semmoset 5 vuotta tyylillä et 1-2 sarjaa ihan finaaliin pakkotoistoilla. Mutta alotin just maanantaista tekemään sillein, et jättää vähän varaa joka sarjaan ja sen ansiosta treenit on menny paremmin kuin koskaan ennen. Eli voin vannoa et toimii, jos oot tottunu vetää failureen niinkun minäkin.:thumbs:

Se hermotus on niin erilainen useamman vuoden treenanneilla, että niillä on vähän eriasia tehdä sarja loppuun saakka.

eipä tartte olla edes useaa vuotta treenannut. itellä on tilanne nimenomaan se että sarjan loppuun asti tekeminen vie totiseen finaaliin todella helposti. ja treeni kokemusta on noin bout 9 kk verran.

EI kyllä tarvitse olla montaa vuotta treenannut. Pari kuukautta kun on tehnyt 1-jakoisella joka kerta sarjoja vähintään positiiviseen failureen asti, ei seuraa mitään hyvää ainakaan. Paha tapa vaan joka kerta yrittää ennätyksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom