- Ikä
- 37
Aloitin treenaamisen vähän ennen joulua kotona tehden kotona joka ilta vatsoja, punnerruksia, hauiksia jne. Kävin myös lenkillä noin 1-2 kertaa viikossa, mitä harrastan edelleen. Noin 1.5 kuukautta sitten aloin käydä salilla, ja siitä asti olen ollut siellä keskimäärin 3 kertaa viikossa. Tarkoituksenani on lähinnä juuri massan kasvattaminen, ryhdin kohentaminen ja ulkonäön parantaminen ja siispä teen 5x8-12 liikkeen sarjoja ja lähinnä ylävartalon lihaksiin. En kuitenkaan yhtään tiedä onko treenaamiseni yhtään järkevää ja tehokasta ja olisi hienoa saada neuvoja miten parantaa sitä.
Tällä hetkellä käyn siis 3 kertaa viikossa salilla, ja teen seuraavat liikkeet aina joka kerralla:
(nimitykset voivat olla tyhmiä koska en tunne noita hyvin, mutta eiköhän idea tule selväksi)
penkkipunnerrus
se toinen rintalihas liike (kädet kropan sivuilta yhteen)
hauikset
ylätalja niskan taakse
yläselkä - soutu
suorat vatsalihakset
alaselkä (siinä vinolla penkillä)
ranteet käsipainoilla
ja nyt myös olkapäät (käsipainoilla kädet suorana vartalon sivulla ylös ja alas)
kaikkia 5 sarjaa joissa 12 liikettä.
Mietin vain, että onko järkevää tehdä kaikki liikkeet 3 kertaa viikossa vai pitäisikö jakaa jotenkin? Ei minulla ole ollut mitään rasitusvaikeuksia ainakaan ja kyllä tämä ajankin puolesta sopii ihan hyvin, mutta onko se kenties huono lihasten kehityksen kannalta? Mitä muita liikkeitä suosittelisitte, tai ottaisitteko jotain pois? kuinka tärkeää on jalkojen kehitys? kun käyn kuitenkin lenkillä ja lähinnä juuri käyn salilla tullakseni vähemmän ruipeloksi. Ruokavalioon olen alkanut itse jo kiinnittää vähän enemmän huomiota nyt ja koitan syödä enemmän, ja ennenkaikkea enemmän proteiineja.
Tällä hetkellä käyn siis 3 kertaa viikossa salilla, ja teen seuraavat liikkeet aina joka kerralla:
(nimitykset voivat olla tyhmiä koska en tunne noita hyvin, mutta eiköhän idea tule selväksi)
penkkipunnerrus
se toinen rintalihas liike (kädet kropan sivuilta yhteen)
hauikset
ylätalja niskan taakse
yläselkä - soutu
suorat vatsalihakset
alaselkä (siinä vinolla penkillä)
ranteet käsipainoilla
ja nyt myös olkapäät (käsipainoilla kädet suorana vartalon sivulla ylös ja alas)
kaikkia 5 sarjaa joissa 12 liikettä.
Mietin vain, että onko järkevää tehdä kaikki liikkeet 3 kertaa viikossa vai pitäisikö jakaa jotenkin? Ei minulla ole ollut mitään rasitusvaikeuksia ainakaan ja kyllä tämä ajankin puolesta sopii ihan hyvin, mutta onko se kenties huono lihasten kehityksen kannalta? Mitä muita liikkeitä suosittelisitte, tai ottaisitteko jotain pois? kuinka tärkeää on jalkojen kehitys? kun käyn kuitenkin lenkillä ja lähinnä juuri käyn salilla tullakseni vähemmän ruipeloksi. Ruokavalioon olen alkanut itse jo kiinnittää vähän enemmän huomiota nyt ja koitan syödä enemmän, ja ennenkaikkea enemmän proteiineja.