Mites kun jotkut puhuu että nää vihreän teen lehdet kerättäis suunnilleen kiinalaisten metallisulattojen takaa ja sisältäis raskasmetalleja kuulemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei tuo mitenkään vihreä tee spesifinen asia ole, koska vihreä ja musta tee tulee samasta kasvista, valmistustapa vaan vaihtelee. Lisäksi luulen, että noita teeviljelyksiä on ihan järkyttävä määrä kaukoidässä, että niitä kaikkia ei kyllä sulattojen takapihoille ole pystytetty. ;)tokkopaisto sanoi:Mites kun jotkut puhuu että nää vihreän teen lehdet kerättäis suunnilleen kiinalaisten metallisulattojen takaa ja sisältäis raskasmetalleja kuulemma.
toolate sanoi:Lisäksi luulen, että noita teeviljelyksiä on ihan järkyttävä määrä kaukoidässä, että niitä kaikkia ei kyllä sulattojen takapihoille ole pystytetty. ;)
tokkopaisto sanoi:No samapa tuo, ei kai sitä oikein kovin puhdasta ravintoo hevillä muutenkaan löydä. Kaikki on geenimuunneltuja, täynnä kasvimyrkkyjä, raskasmetalleja, radioaktiivista säteilyä, antibiootteja ja hormooneja ja mitä vielä. Terveydeksi! :D
Tietoa:tokkopaisto sanoi:Onko jollakulla olemassa pätevää tietoa kahvi/tee/kaakao sisältämistä pitoisuuksista (esim. kofeiini, polyfenolit) malliin */100 g kuiva-ainetta?
toolate sanoi:Mitenhän kylmässä vedessä lilluneet teen lehdet. Irtoaakohan niistä kylmässä vedessä noita polyfenoleja? Itselläni on ollut tapana laittaa lehtiä reilusti kylmään veteen ja jättää ne siihen vähintään 20 tunniksi ja juoda sitten.
Jerska sanoi:Kaksi kertaa olen elämäni aikana juonut Liptonin pussiteetä tyhjään mahaan ja molemmilla kerroilla aloin voimaan pahoin. Tuskan hikeä alkoi puskemaan ja oksettamaan niin maan pirusti. Päänuppikin tuntui todella sekavalta. Tuota kesti noin puoli tuntia. Kahvin kanssa ei ole vastaavia ongelmia.
Osaako kukaan guruista kertoa mikä teen ainesosa saa tuommoista aikaan joillekin ihmisille?
iivili sanoi:200mg/vrk kuulemma riittää riippuvuuden syntymiseen ja pohjoismaalaiset sekä britit kuulemma nauttivat keskimäärin 400mg/vrk (britit pääosin teestä saavat kofunsa). Mielipiteenäni on, et ton 400mg/vrk yli ei kannattaisi ainakaan pitkäaikaisesti mennä. Ei oo paljoo järkee kehiä itelleen tod. korkeeta toleranssia kittaamalla kauheita määriä kolajuomia ja/tai kahvia päivittäin.
Kaksi kertaa olen elämäni aikana juonut Liptonin pussiteetä tyhjään mahaan ja molemmilla kerroilla aloin voimaan pahoin. Tuskan hikeä alkoi puskemaan ja oksettamaan niin maan pirusti. Päänuppikin tuntui todella sekavalta. Tuota kesti noin puoli tuntia. Kahvin kanssa ei ole vastaavia ongelmia.
Osaako kukaan guruista kertoa mikä teen ainesosa saa tuommoista aikaan joillekin ihmisille?
Mulla on sama. Ois kiva tietää mistä se johtuu.