Tee-se-itse kahvakuula

Tulikohan tämä nyt oikeaan alueeseen? Mutta asiaan. Olen jo pitkään ajatellut ostaa kahvakuulat mutta se tulisi niin pirun kalliiksi. Vaimoke haluaa 6kg kuulat ja minä 12 ja 16kg kuulat, joten se tulis maksamaan satoja euroja.
Mutta minäpä tein säädettävät kahvakuulat itse. Tarvikkeet tulivat kahdelle kuulalle maksamaan vain 10 euroa ja levypainoja joissa on 25mm reikä oli omasta takaa. Tässäpä kuvat 8kg kuulasta ja 16kg kuulasta.

Liitteet

• kettlebell 8kg.jpg
    kettlebell 8kg.jpg
    40,7 KB · Katsottu: 1 580
  • kettlebell 16kg.jpg
    kettlebell 16kg.jpg
    42 KB · Katsottu: 1 392
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nice!

duunaa noita lisää ja laita myyntiin, varmasti on halukkaita ostajia halvoille ja säädettäville kahvakuulille.

Kantsii varmaan varata eri pituisia pultteja, ettei toi jää töröttämään ikävästi tohon sisäpuolella kun levyjä on vähemmän. Tai vastaavasti jotain holkkeja levyjen tilalle.

Ihan hyvä idea ja toteutus kyl.

Hae tolle patentti äkkiä ;)
edit: ei siis ollut irvailua, hyvä ideahan tuo on. Itsekin katoin joskus noiden kahvakuulien hintaa ja järkytyin kyllä pahasti... pirun kallista romurautaa.

Niin, noiden hökötysten valmistamiseen tarvitsi seuraavat osat.
-2 kpl 24x140mm pultti ja mutterit.
-2 kpl 24mm rikkaa
-2 kpl 20cm teräsputkea, halkaisija 3cm
-4 kpl 15cm terästangoa.
Sitten vain taivutat terästangot sopivaan muotoon ja hitsaat mutteriin kiinni. Sen jälkeen hitsaat teräsputken tankojen väliin.
Kun käytän näitä niin laitan aina pienenpiä painoja useita, ettei pultin pää jää esiin, niin ei ole vaaraa, että naarmii kättä.

Erittäin siistit. Sit jos omalla salilla on säädettäviä kasipainoja niin duunailee tommosen kahvan johon pistää kiinni jonkun vahvan putken jossa on sisäkierteet. Sitten ottaa siitä hanttelista painot pois siitä toiselta puolelta, ja kääntelee sen kahvan kiinni niihin kierteisiin.

Tietty pitää käydä kierrekammalla mittaan salilla, että mikä kierre niissä on. Mutta nuo nyt on ihan pikkujuttuja :)

Erittäin siistit.

Negatiivinen puoli kiekkojen käytössä on se, että ne tuntuvat ikäviltä kun ne heijariliikkeen jälkeen paiskautuu iholle.

Aivan helevetin kallita nuo girya-kuulat on
* 8 kg:n kuula 39 euroa
* 12 kg:n kuula 45 euroa
* 16 kg:n kuula 59 euroa
* 20 kg:n kuula 69 euroa
* 24 kg:n kuula 79 euroa
* 28 kg:n kuula 89 euroa
* 32 kg:n kuula 99 euroa

kettlebell2.jpg

:offtopic:
Miten hyödyllisiksi ite ootte kokeneet nää kuulaat?
Itel ei siis mitään henkilökohtasta kokemusta näistä mutta kuullu paljon.

Mulla ainakin on selkäkivut vähentyneet, kun aloitin kahvakuulien heiluttamisen. Ennen oli alaselkä niin kipeä nukkumisen jälkeen ettei ole tosikaan. Pystyin nukkumaan noin 4-5 tuntia ja sitten oli selkä jumissa. (ei johtunut patjasta) Nyt pystyy nukkumaan ihan normaalisti.
Ei nuo kumitetut levypainot kolahda yhtään huonosti käsivarteen, kun heiluttelen niitä. Puristaa tarpeeksi voimakkaasti kahvaa niin sehän laskeutuu kevyesti käsivarrelle.

Mulla ainakin on selkäkivut vähentyneet, kun aloitin kahvakuulien heiluttamisen. Ennen oli alaselkä niin kipeä nukkumisen jälkeen ettei ole tosikaan. Pystyin nukkumaan noin 4-5 tuntia ja sitten oli selkä jumissa. (ei johtunut patjasta) Nyt pystyy nukkumaan ihan normaalisti.
Off-topicia edelleen, mutta koska selkävaivani ovat vastaavat, niin millaisia liikkeitä/treeniä olet kahvakuulalla tehnyt? Aamuisen selkäjumin vuoksi aloitan mielelläni kahvakuulan heiluttelun. :)

Ei nuo nyt välttämättä ihan täysin saliharjoittelua korvaa niinkuin noita markkinoiva taho antaa ymmärtää, mut tosi hyvä lisä harjoitteluun.
Varsinkin kamppailijat saa noiden avulla tehtävistä harjoituksista paljonkin irti. Ainakin keskikroppa vahvistuu pirusti.
Saatanan kalliita, niinkun muutkin em. tahon tuotteet.
Näppärä jannu tekee itse ja samalla säästää kivan summan.

Off-topicia edelleen, mutta koska selkävaivani ovat vastaavat, niin millaisia liikkeitä/treeniä olet kahvakuulalla tehnyt? Aamuisen selkäjumin vuoksi aloitan mielelläni kahvakuulan heiluttelun. :)

Tein aina seuraavan sarjan ennen nukkumaanmenoa ja sama toimi myös aamuaerobisena.

Lämmittely:
30 hindupunnerrusta
30 hindukyykkyä
30 selänojennusta
30 punnerrusasennosta käännän lantion maahan puollelta toiselle.

Kahvaluulat: molemmat kädet erikseen
15 Etuheilautus
15 Body Press
15 Puolikuu
15 Tuulimylly
15 Turkkilainen ylösnousu

Jonkun mielestä tuo voi olla ihan huono ohjelma mutta mulla toi on toiminut selkäkipuun hyvin. Tuo kestää noin 30min. Normaali punttitreeni on sitten erikseen ja sen teen ihan perinteisillä välineillä.

Taitaa olla joka paikassa samat hinnat kuulilla tässä maassa.

Onko noin? Mistähän tuo johtuu?
Noitahan leikkisästi sanotaan "ryssäkuuliksi". Mahtaako niitä joku fabriikki tehdä tuolla suuressa ja mahtavassa. Kun mehän ollaan tässä ihan vieressä, niin luulis ison mällin suoraan tuominen ja myyminen kannattaa, jos oikeasti nuo maksaa Suomessa joka paikassa noin paljon.

Aivan helevetin kallita nuo girya-kuulat on
* 8 kg:n kuula 39 euroa
* 12 kg:n kuula 45 euroa
* 16 kg:n kuula 59 euroa
* 20 kg:n kuula 69 euroa
* 24 kg:n kuula 79 euroa
* 28 kg:n kuula 89 euroa
* 32 kg:n kuula 99 euroa

Käytännössä nuo kulat on likimain ikuisia, joten siihen nähden en ite kyllä pidä kuulan hintaa kovinkaan korkeana. ja toki oon omat kuulat saanut kaverin kautta venäjältä noin puolet halvemmalla

Oon joskus miettinyt että olis näppärä kun pystyis säätämään noita kuulien painoja, hieno ratkasu:thumbs: ainut miinus tulee tosissaan siitä etä noi levyt voi tuntua ikäviltä kyynervartta vasten joissakin liikkeissä. Tosin eipä tommonen alukuperänen kuulakaan paljon kättä hyväile.

Kyllä siinä on raudalle tulee kilohintaa jos meinaa "aitona" ostaa. Omatekoinen toteutus on hyvä, mutta kuten mainittu toi olis parempi ehkä toisin päin, niin että kiristys olisi aina alhaalla ja niin mutterikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom