Team M&M Gymlog

Perusliikkeissäkin on monella varmastikin hiottavaa tekniikoiden osalta. Varsinkin, kun kyseessä on aloitteleva treenari. Muistakaa aina kysyä rohkeasti salilla kokeneemmilta miten liikkeet tulisi suorittaa oikein. Esim minulta saa salilla AINA tulla kysymään jos jokin asia mietityttää. Ikinä ei ainakaan mulla ole niin kiire, ettenkö ehtisi tulla neuvomaan. :)

Meillä on kovasti ideoita, joita tullaan Gymlogissa toteuttamaan, eikä kaikissa olla salilla tai keittiössä. Kaikki liittyy kuitenkin aiheeseen, eli muut sekoilut tulee sitten MnM seikkailee ketjuun.
Jep, eli sivuutetaan kehonrakennuksessakin olevia elementtejä, tietty koska itsekin olen kannukseni ansainnut juuri kyseisessä lajissa. Voi miten suorastaan hävettää jo ajatellakin niitä asioita mitä joudun tulevien gymlog-jaksojen eteen kärsimään. :D

No olet tottunut kärsimään etenkin Wrong sportissa ja varsinkin siinä Biathlon kuvauksessa. Mut joo, Team M&M:llä on viritteillä myös yksittäinen stillikuva meidän tyyliin. Kaikki lähti stilleistä, eikä sitä puolta tulla unohtamaan koskaan.
Siis stilli? Mitä ne oli?

Gymlog 4:ssa ideana oli ottaa perusliike tekniikan osalta mukaan, eli penkki. Haluttiin kuitenkin tehdä pakkotoistosarja siinä eli kertoa hyvä vinkki miten penkkiä voidaan erikoistekniikoilla hyödyntää. Vipuvarsikoneessa taas käytettiin negatiivisia erikoistekniikkana. Pec-Decissä keskityttiin supistukseen ja tekniikkaan. Yleensä kuitenkin 2x6 penkki tai pyramiditreenit ovat niitä perinteisiä joilla rintaa kehitetään. Näitä ei siis tarkoituksella ryhdytty demonstroimaan. Ajatus on että kaikille jotain. Jopa itsekin oppii näiden videoiden myötä.

Ei näitä kaikkia treeniasioita voi masteroida koskaan täysin. Aina voi oppia jotain uutta kun pitää mielen avoimena.

Oma ongelma on kaavoihin kangistuminen ja totaalinen treenikaverin puute. Siinä tulee julmetun sokeaksi omalle tekemiselle ja kaikki nää teidän treenivideot on pikkaisen silmiä avannut. Jätin penkin ohjelmasta pois, koska onnettomuudessa hittiä ottanut olkapää ei tykännyt. Arvaapa mitä tein väärin? ;) Täytynee kokeilla uudemman kerran, paremmalla tekniikalla. Toki ymmärrän, että tässä on paljon erikoisjuttuja, mutta niitä kaipaa kun pitkään höylää vain pienillä perusmuutoksilla. Silmiä avaavaa kamaa tää on, ja hauskaakin vielä :)

Oma ongelma on kaavoihin kangistuminen ja totaalinen treenikaverin puute. Siinä tulee julmetun sokeaksi omalle tekemiselle ja kaikki nää teidän treenivideot on pikkaisen silmiä avannut. Jätin penkin ohjelmasta pois, koska onnettomuudessa hittiä ottanut olkapää ei tykännyt. Arvaapa mitä tein väärin? ;) Täytynee kokeilla uudemman kerran, paremmalla tekniikalla. Toki ymmärrän, että tässä on paljon erikoisjuttuja, mutta niitä kaipaa kun pitkään höylää vain pienillä perusmuutoksilla. Silmiä avaavaa kamaa tää on, ja hauskaakin vielä :)
Kiva kuulla. Joo voin arvata, että olkapäillä nostelit. Tosiaan olkapäät taakse sinne penkkiin kiinni. Lavat takana yhteen ja PIDÄT ne yhdessä, kun nostat tangon telineestä. Eli sekin huomioitavaa, että lasket sen telineen sen verran alas, ettei sun tartte nostaa olkapäitä kun otat tangon käsille. Muuten se hyvä asento lähtee pois ja joudut hakemaan ne olat taakse uudestaan silloin kun sulla on se tanko jo käsissä. :)

Kiva kuulla. Joo voin arvata, että olkapäillä nostelit. Tosiaan olkapäät taakse sinne penkkiin kiinni. Lavat takana yhteen ja PIDÄT ne yhdessä, kun nostat tangon telineestä. Eli sekin huomioitavaa, että lasket sen telineen sen verran alas, ettei sun tartte nostaa olkapäitä kun otat tangon käsille. Muuten se hyvä asento lähtee pois ja joudut hakemaan ne olat taakse uudestaan silloin kun sulla on se tanko jo käsissä. :)

Joo ton hoksasin heti siitä penkkilogista, että eiiiiiii pentele, mullahan on tankoki ihan liian korkealla telineissä. Ensi viikolla oon käpäsemässä Helsingissä ja mahdollisesti käyn Meijerillä reenailemassa, jos sut nään niin käyn kyllä kädestä pitäen kiittelemässä :D Tämä vuosi on sisältäny aika paljon valaistumisia treenin suhteen ja näköjään loppua ei näy - mikä on vaan kiva! Seuraavaa logia odotellessa, keep up the good work, dudes! :)

Sulla oli kyllä Bisley jöötissä kulmassa ranteet vrt. forkku tuossa penkissä. Pelkkä tohon asentoon laitto saa ne itellä kipuaa.
TYQCk.png

Sulla oli kyllä Bisley jöötissä kulmassa ranteet vrt. forkku tuossa penkissä. Pelkkä tohon asentoon laitto saa ne itellä kipuaa.
Nyt missasin varmaan jotain? Siis olkapäät kohoaa jos otat leveän otteen? Nyt varmaan tulkitsen jotain murretta varmasti väärin.. :o

Joo ton hoksasin heti siitä penkkilogista, että eiiiiiii pentele, mullahan on tankoki ihan liian korkealla telineissä. Ensi viikolla oon käpäsemässä Helsingissä ja mahdollisesti käyn Meijerillä reenailemassa, jos sut nään niin käyn kyllä kädestä pitäen kiittelemässä :D Tämä vuosi on sisältäny aika paljon valaistumisia treenin suhteen ja näköjään loppua ei näy - mikä on vaan kiva! Seuraavaa logia odotellessa, keep up the good work, dudes! :)
Tuu ihmeessä juttelee ja jos jotain neuvoa kaipaat niin olen käytettävissä. Voin myös spotata sun kovat sarjatkin jos mulla ei just sillä hetkellä ole treenautettavaa. Kun joku on taustalla kannustamassa saa aina kovemman sarjan tehtyä kuin yksin tekisi.

http://imgur.com/TYQCk

Ranteet on vähän kulmassa :D Itsellä ne on suorassa, suorassa forkkujen kanssa jotka nekin ovat suorassa.
Meinaatko, että on ranteiden varassa tuo paino? Ei itseasiassa ole. Tuosta olen kuullut ennenkin, mutta tarkempi tarkastelu paljastaa, että kun tanko menee vinosti kämmenen yli lepää tanko kyynärvarren luiden, radiuksen ja ulnan päällä. Eli paino ei rasita ranteita laisinkaan.

Son ny sillälailla että meikäläinen testaili noita penkkivinkkejä ja heti tuli maksimiin 5kg lisää (olis ehkä voinut vieläkin laittaa 2,5kg lisää ja runtata rumasti ylös mutta en viittiny :D)!! Heti jo lämmittelypainoista lähtien tunsi että rauta liikkuu nyt ihan erilailla :) Pian on tän vuoden max tavoite täytetty JEE :D

MUTTA nyt kun tuntui että sain asennon ja tekniikan kohdilleen, niin huomasin että homma alkaa tuntuun alaselässä !? :O Onko toi nyt ihan normaalia vai teenkö mä nyt jotain ihan päin helvettiä ? :D Oon nähnyt että monet käyttävät vyötä penkatessa...johtuuko se just tuosta kun alkaa kaarta tulemaan vähän enemmän ?

Käytä vain vyötä, mutta hoida selkääsi samalla treenin jälkeen venyttelemällä ja verryttelemällä. Eli kovan kaaren käyttäminen rasittaa kyllä melkosesti alaselkää ja sitä pitää alkaa vahvistamaan ja huoltamaan sitä mukaan mitä suurempiin painoihin siirryt.

On myöskin täysin normaalia, että ensimmäisten viikkojen (lue kuukausien) aikana alaselkä on kipeä ja vahvistuu pikkuhiljaa.

Myöskin sitä aivan timmeintä kaarta kannattaa säästellä niihin maksimipainoihin ja toisaalta maksimitreeniä ei kannata joka treenissä tehdäkään. Näin ollen selän pitäisi saada lepoa täysin normaalisti, kunhan kierto treeneissä on kunnossa.

:)

^

LOL , ihan huvin vuoksi , uskon , että moni haluaisi nähdä oikean tekniikan poseeraamiseen.Onhan niitä videoita youtubessa , mutta ne on melko sekavia..
Ihan vaan, että oppisin hyvin poseeraamaan :)

Back
Ylös Bottom