Team M&M Gymlog

Käytä vain vyötä, mutta hoida selkääsi samalla treenin jälkeen venyttelemällä ja verryttelemällä. Eli kovan kaaren käyttäminen rasittaa kyllä melkosesti alaselkää ja sitä pitää alkaa vahvistamaan ja huoltamaan sitä mukaan mitä suurempiin painoihin siirryt.

On myöskin täysin normaalia, että ensimmäisten viikkojen (lue kuukausien) aikana alaselkä on kipeä ja vahvistuu pikkuhiljaa.

Myöskin sitä aivan timmeintä kaarta kannattaa säästellä niihin maksimipainoihin ja toisaalta maksimitreeniä ei kannata joka treenissä tehdäkään. Näin ollen selän pitäisi saada lepoa täysin normaalisti, kunhan kierto treeneissä on kunnossa.

:)

Jes kiitos! :) Mä vähän aattelinki että tämä on sitä kuuluisaa "harjoituksen puutetta", mutta piti nyt vielä varmistaa :D Venyttelyä (ihan ohjattua) onneksi tulee harrastettua kerta viikkoon sen n.1h verran ja sitten aina ennen reenejä alkulämpöjen aikana nopeet venytykset, mutta pitäs vaan jaksaa vielä enemmänki venytellä :D

Muah, erittäin hyvä video, tuo penkki tekniikka neuvo on helvetin hyvä! (ainakin tälläiselle aloittelijalle) , olkapäävammasta kärsineenä arastelen vielläkin penkkiä mutta ehkä kyse onkin ollut paskasta tekniikasta.

Eli ensi penkkitreeneissä takaolat taakse kunnolla ja lavat yhteen :D

Kyllä poseerauksesta tehdään myös juttua, koska se liittyy kehonrakennukseen olennaisesti. Monet salilla treenaavat kundit ja gimmat, jotka kehittävät lihasta, varmasti pohtivat myös joskus ehkä osallistuvansa jonkinmoisiin kisoihinkin? Meidän gymlogien myötä voi kuka tahansa oppia poseeraamaan tietyllä tasolla ja oppia periaatteet. Käydään läpi mitä ovat pakolliset poseeraukset, mitä tuomarit kussakin asennossa kiinnittävät huomiota, vapariin haetaan ideoita ties mistä lähteistä... ;)

Kehonkoordinaatio auttaa myös treenaamisessa, joten hyvinkin tärkeitä asioita saadaan tuotua esille. Kun lihaksen ja mielen välinen yhteys on vahva, pystytään treenaamaankin paljon tehokkaammin lihaksia.

Ja vaadin yhden piirrustuskurssi sekä musiikin teon alkeet -jaksot :)
Jos ne liittyis jotenkin saliin ja lihasten kehittämiseen, niin tottahan toki!

Edit. ja sellaisiin taitoihin pitää olla luontaiset lahjat, en mä saa kädetöntä oppimaan piirtämään vaikka kuinka yrittäisin. Enkä mä saa rytmitajutonta soittamaan rytmissä. Nää on vain näitä elämän juttuja, jotkut vain osaa ja jotkut ei. :)

Kyllä poseerauksesta tehdään myös juttua, koska se liittyy kehonrakennukseen olennaisesti. Monet salilla treenaavat kundit ja gimmat, jotka kehittävät lihasta, varmasti pohtivat myös joskus ehkä osallistuvansa jonkinmoisiin kisoihinkin? Meidän gymlogien myötä voi kuka tahansa oppia poseeraamaan tietyllä tasolla ja oppia periaatteet. Käydään läpi mitä ovat pakolliset poseeraukset, mitä tuomarit kussakin asennossa kiinnittävät huomiota, vapariin haetaan ideoita ties mistä lähteistä... ;)

Kehonkoordinaatio auttaa myös treenaamisessa, joten hyvinkin tärkeitä asioita saadaan tuotua esille. Kun lihaksen ja mielen välinen yhteys on vahva, pystytään treenaamaankin paljon tehokkaammin lihaksia.
Tätä tuli joskus aikanaan toivottua Mikalta, mutta hylkäsit idean koska se saattaisi vaikuttaa valmennustyöhösi. Erittäin hyvä juttu, että päätitte kuitenkin tehdä tästä juttua!

Muah, erittäin hyvä video, tuo penkki tekniikka neuvo on helvetin hyvä! (ainakin tälläiselle aloittelijalle) , olkapäävammasta kärsineenä arastelen vielläkin penkkiä mutta ehkä kyse onkin ollut paskasta tekniikasta.

Eli ensi penkkitreeneissä takaolat taakse kunnolla ja lavat yhteen :D

Tästä vielä sitä, että kannattaako oikeasti tehdä selkä kaarella? Miksi? Siinähän on huomattavasti pienempi liikerata, mutta saa pistettyä lisää painoja.. Isompi ärsyke?
Näin lihasmassan kannalta kumpi on parempi, kaarella vai ei?

Tätä tuli joskus aikanaan toivottua Mikalta, mutta hylkäsit idean koska se saattaisi vaikuttaa valmennustyöhösi. Erittäin hyvä juttu, että päätitte kuitenkin tehdä tästä juttua!
Eihän pääpiirteittäin asentojen läpikäyminen ole samaa kuin henkilökohtainen opastus. Jokaisella on omat vahvat ja heikot puolensa poseerauksissa ja tällaiset asiat tietysti vaativat yksilöllistä suunnittelua. Ei se ole loppujen lopuksi multa lainkaan pois, kun jaetaan näitä neuvoja ja vinkkejä niin treenauksessa kuin muissa asioissa. Sehän lähinnä herättää mielenkiintoa enemmän. Olen sitä paitsi kirjoittanut hyvyyden manifestin, jossa julistan 2. artikla, 4. momentti: Anna hyvän kiertää.

Kyllä mun pitää yhtyy kehujien joukkoon. Aivan loisto kamaa!

Gr8!

Ihmettelen tosin miten vuosia pakkiksella pyörineet ihmiset eivät osaa oikeita tekniikoita ja kokevat näiden videoiden avulla valaistumisen.

Gr8!

Ihmettelen tosin miten vuosia pakkiksella pyörineet ihmiset eivät osaa oikeita tekniikoita ja kokevat näiden videoiden avulla valaistumisen.

Samaa mietin, onhan noita videoita jossa tekniikka käydään läpi perusteellisesti linkattu tänne kymmeniä. Ihan hyvä kuitenkin että pojat viitsii tehdä noita juttuja.

Niin ei teillä ole tullu mieleen, että noi vois olla ihan viihdyttävää katottavaa myös?

Niin ei teillä ole tullu mieleen, että noi vois olla ihan viihdyttävää katottavaa myös?

Luetun ymmärtämisessä vikaa. Aivan mahtavaa settiä, mutta miten jotkut henkilöt täällä ovat rekisteröityneet pakkikselle 2002 eikä silti osaa perusasioita? Imo ehram videoilla voitais käydä spessumpia liikkeitä mitä kokeneetkaan treenaajat eivät välttämättä tiedä.

Joo hyvää settiä taas, kiitos siitä. Huomasin tekeväni penkin osittain päin vittua, en ole edes ajatellut asiaa ennen...

Luetun ymmärtämisessä vikaa. Aivan mahtavaa settiä, mutta miten jotkut henkilöt täällä ovat rekisteröityneet pakkikselle 2002 eikä silti osaa perusasioita? Imo ehram videoilla voitais käydä spessumpia liikkeitä mitä kokeneetkaan treenaajat eivät välttämättä tiedä.
Yritetään vähän laitella sellaisia kaiken tasoisille treenareille tarkoitettua ohjeistusta. Jos tehtäisiin pelkästään kaikista ihmeellisimpiä erikoisuuksia, ei varmaankaan niistä olisi mitään iloa sitten vaikka juuri aloittelevalle treenarille. Vähän kaikille jotain. Tietty jos oot ihan pro ja treenannu ihmisiän salilla et varmaankaan kostu näistä videoista mitään uutta. Ehkä kertauksen vuoksi sitten? :)

Tää oli kohtuu selkeästi mulle osoitettu. Tuliko mieleen, että taustat voi olla pikkasen erilaiset. Pakkis ei ole mun raamattu, en ole lukenut treenijuttuja varmaan vuoden 2005 jälkeen. Tekniikat on katsottu jopa koulutettujen personal trainereiden kanssa eikä hekään ole sanoneet mun tekniikkavirheistä MITÄÄN. Aina ei ole asiat niin mustavalkoisia. Mullakin noita treenitaukoja on varmaan vuosien varrelle kertynyt enemmän kuin itse treenattuja vuosia, siinä välissä tahtoo kunnon tekniikat unohtua ja tulee tehtyä sellaisella fiiliksellä, kuin nyt tekee. Treeni ei ole mun elinehto, teen sitä omaksi iloksi. Ja kuten sanoin aiemmin, mulla ei ole minkäänsortin treenikaveria, joka antais raippaa heti kun tekniikat kusee. Ihme aukomista.

Tää oli kohtuu selkeästi mulle osoitettu. Tuliko mieleen, että taustat voi olla pikkasen erilaiset. Pakkis ei ole mun raamattu, en ole lukenut treenijuttuja varmaan vuoden 2005 jälkeen. Tekniikat on katsottu jopa koulutettujen personal trainereiden kanssa eikä hekään ole sanoneet mun tekniikkavirheistä MITÄÄN. Aina ei ole asiat niin mustavalkoisia. Mullakin noita treenitaukoja on varmaan vuosien varrelle kertynyt enemmän kuin itse treenattuja vuosia, siinä välissä tahtoo kunnon tekniikat unohtua ja tulee tehtyä sellaisella fiiliksellä, kuin nyt tekee. Treeni ei ole mun elinehto, teen sitä omaksi iloksi. Ja kuten sanoin aiemmin, mulla ei ole minkäänsortin treenikaveria, joka antais raippaa heti kun tekniikat kusee. Ihme aukomista.

Älä välitä moisista kirjoituksista. Meillä kaikilla on syytä aina silloin tällöin kertailla jo opittuja asioita oli kyse sitten treenaamisesta tai vaikka autolla ajamisesta. Kun tauot venähtää unohtuu siinä varmasti samalla kaikenlaista.

Noita PT:tä on nykyisin vaikka mitä tasoa. Nämä "sertifikaatit" ei kerro todellisuudessa mitään oikeasta osaamisesta. Niilllä vois mun puolesta pyyhkiä pyllyä. Olen kuullut niin karmeita tapauksia personal trainereista jotka eivät tiedä mitä opettavat. Liukuhihnahommaa ja asiakas on vain yksi tuhansien joukossa näissä saliketjuissa.

Back
Ylös Bottom