Team M&M Gymlog

Olipas muutama virhe tossa gym log kakkosessa. Ensinnäkin siipilihakset on puremalihaksia. M. latissimus dorsi on suomeksi leveä selkälihas. Toiseksi ylileveä vastaote leuka ei venytä leveä selkälihasta parhaiten. Jos lihaksen haluaa venyvän niin kiinnityskohta(insertio) pitää viedä kauemmaksi lähtökohdasta(origo). Latissimusdorsin tapauksessa paras venytys saadaan kun otetaan mahdollisimman kapealla leuanveto-ote, eikä mahdollisimman leveä. Niin ja tota lopussa käytyä ongelmaa kutsutaan nimellä ILS eli imaginary lat syndrome.

Mave ei kehonrakennusmielessä ole mitenkään välttämätön. Mä esimerkiksi otin maven omiin ohjelmiini vasta vuonna 2008. Se on hyvä perusliike, mutta selän leveyden ja paksuuden saa kyllä muillakin liikkeillä.

Dorian Yates oli toista mieltä vaikka herra kyllä teki maastavedon vain siihen polvien alapuolelle laskuvaiheessa kun oli selkätreeni ja jalkatreenissä teki maastavetoa ihan tavallisesti. Selän paksuudelle teki ensimmäisenä mainittua versiota.

Ei siis millää kuittailulla tätä sano, vaan eri näkökulma toiselta kehonrakentajalta.

Olipas muutama virhe tossa gym log kakkosessa. Ensinnäkin siipilihakset on puremalihaksia. M. latissimus dorsi on suomeksi leveä selkälihas. Toiseksi ylileveä vastaote leuka ei venytä leveä selkälihasta parhaiten. Jos lihaksen haluaa venyvän niin kiinnityskohta(insertio) pitää viedä kauemmaksi lähtökohdasta(origo). Latissimusdorsin tapauksessa paras venytys saadaan kun otetaan mahdollisimman kapealla leuanveto-ote, eikä mahdollisimman leveä. Niin ja tota lopussa käytyä ongelmaa kutsutaan nimellä ILS eli imaginary lat syndrome.
Mä saan hyvän venytyksen kun otan ylileveän otteen. Kapealla menee liikaa hauiksille veto. Veto menee latseille parhaiten juuri ylileveällä otteella. Mä kutsun latseja siipilihaksiksi, olen kutsunut niitä siipilihaksiksi jo 20 vuotta, joten en ryhdy vastaisuudessakaan niitä kutsumaan leveäksi selkälihakseksi. Siivet on helppo ymmärtää ja ei mene kieli solmuun. :) Siivet tai latsit. Whatever. Keskittykää siihen treenaamiseen. :D

Jonkunverran noita klippejä tossa.

clipit.webp

Kieltämättä oli hyvä pätkä.

Asiallista settiä! :thumbs: Mikäs lihasryhmä seuraavaksi?

Back
Ylös Bottom