GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Team Fatless, 20 viikkoa ja -10kg

vilma-liina

Mode/Punttimimmit
Mode
Eli nyt mimmit kuulolle.

Dietti ajalle 19.1. - 6.6.
eli 20 ihanaa viikkoa ja kesäksi edustuskuntoon :D

Henkilökohtaisesti olis tarkoitus aloittaa vanha elämä raskauden ja liikuntakieltojen jälkeen, ja tavoitteena siis tiputella elopainoa n. 0,5kg/vk.

Olisko muita mukaan lähtijöitä?!?

Tuo -10kg on monelle varmasti aika paljon, mutta voihan joku hypätä kelkasta sitten jo aiemmin, kun oma tavoite on saavutettu.

Olis mukava täällä punttimimmeissä spekuloida dietin edistymistä ja vaihdella kuulumisia ja vinkkejä puolin ja toisin. Aiemman threadin mukaan osa mimmeistä taitaa jo ollakin dietillä :)

Eli löytyiskö TEAM FATLESSIIN muita jäseniä?

Lähden mukaan! Ehkä parempi toteutella dietti' "kimpassa", tulee vähemmän lipsuttua. Aiemmassa dietti-threadissa kerroin optimaaliseksi painonpudoukseksi 5kg, mutta enemmän ei tosiaankaan ole pahitteeksi! Joten tulen mukaan Team Fatlessiin :D

Vautsi vau!!! Tervetuloa! Rohkeita ja nopeita päätöksiä tarvitaan.

Täällä "julkisesti" ei oikein viitsi sen tarkempia elopainoja julistella, mutta ois varmaan itselle hyvä laitella ylös painoja, ja mahdollisesti myös mittoja. Ni pääsee sitten esittämään tuloksia tyyliin -2kg ja -4cm ;)

Itse pidän ruuista ja kaloreista varmaan aika tarkkaan kirjanpitoa ja punnitsen ruuat... tosin tuo ihana pikku vesseli vie aikaa sen verran paljon, että joutuu ehkä kyykyttämään sillon tällöin miestä laskeskelemaan ruokajuttuja valmiiksi uusille kalorimäärille siirryttäessä... tai sitten kaivelen vanhat kisadiettivihkot ja syön niitten mukaan.

Aluksi syön mutu-tuntumalla kun on aika hyvin iskostunut päähän ravintoarvot ja kun pääosin samoja sapuskoja syö. Jos painonlasku tökkii niin sitten otan vaa'an avuksi ja kaikki safkat vaa'an kautta lautaselle.
Heh, justiin työkaveri lähti kuulemma ostamaan osastolle pullaa! Onneksi sen verran löytyy kuria ettei häiritse vaikka muut massuttaakin töissä herkkuja.
Pari viikkoa ajattelin nyt mennä ilman minkäänlaista hiilaritankkausta ja ravintoarvot pitää suhteessa hh.40% p.30% r.30%.
Treeneihin kuuluu salitreenit 3x/viikko, aamuaerobista 2-3x/vko ja muuta aerobista fiiliksen mukaan. Katsotaan miten lähteee projekti käyntiin, itse asiassa tänään on jo eka diettipäivä.
Tahtia haittaa ainoastaan elämänkumppani joka voi huoletta syödä pizzaa ja muuta roskaruokaa lihomatta grammaakaan ja minä joudun vierestä katselemaan. :evil:

Jepjep! Dieetillä ollaan ja teamiin haluan mukaan. Oon jo toisille palstoille tavoitteistani jo kertonutkin. Eli seitsemän kiloa pitäis saada pois. Salia käyntiä 4 kertaa ja aeroobista 4-5 tuntia viikossa.

Mie kans voisin mukaan tulla!!

Tuo tavoite ollu jo vuoden alusta, eli kesäkuun alkuun mennessä olisin -10 kiloa hoikempi ja timmimmässä kunnossa (vaan en pistä pahakseni jos enemmänki lähtisi...).

Tuolla toisessa threadissa kerroinki menetelmästä, eli aika lailla samaa kuin muilla: Paljon proteiinia, en laske kaloreita vaan syön terveellisesti (vältän vaaleaa viljaa, paljon kuitupitoista ruokaa, kuten kuitumuroja, kuituleipää jne... Ei näkyvää ja lisättävää rasvaa, namuja vain kerran viikossa tai sit max 30 g päivässä ja neki mielellään irttareita, paljon hedelmiä ja kasviksia ja vettä runsaasti aterioiden välillä jnejne...), liikuntaa 4 krt viikossa, joista 2 x aerobista ja 2 x lihastreeniä (aikaa ei ole enempää :( )

Tavoitteena olisi 60kg paino kesään mennessä, mutta yli kahden kuukauden dieetin jälkeen en ole päässyt alle 64:n kilon. Lisäksi punttitulokseni ovat huonontuneet ahkerasta dieettauksesta, joten siksi tuolla tuosta ABCDE:stä kyselinkin. Paino junnaa paikallaan ja kehitys puntissa pysähtynyt kokonaan. Jos päätänkin olla aloittamatta ABCDE:tä, tulisikohan minun kuitenkin harrastaa jonkinlaista syklitystä ravinnon suhteen, koska näyttää siltä, että tätä vauhtia ei ole enää voimaa puntille ja ravintoa saan liian vähän!? (tuntuu ettei tuloksia tule edes 1000kcal/pv-dieetillä, kaikkea on kokeiltu!)

Eli kokeilen palautella nyt voimiani ja lisäillä lihasmassaa pyrkien kuitenkin pitää tai alentaa rasva%. Eli olen tällaisena osa-aikajäsenenä tässä Team Fatlessissa :rolleyes:

Ok. Aloitusmittani ovat 16.1.2004:

Paino: 64,7kg
Pituus: 167,5cm
Rasva%: 24-26
Vyötärö kapein kohta: 69,5cm
Vyötärö navan kohdalta: 84cm (!!)
Tavoitepaino: 60kg

Toivottavasti edes tän vuoden puolella tapahtuisi kehitystä! :itku:

Tsemppiä kaikille!

Chi :thumbs:

Chi: mä olen joskus kuullut just sellaisesta systeemistä jossa ruokia syklitettäis (en tiiä haitko just tätä takaa). Eli ideana on vetää 3 viikkoa aluksi niin, että ruokailupäivät menee 1500-1400-1300-1300-1200-1200-2000 (siis, noi vastaa esim. ma-su) ja kolmen viikon päästä syödään normaalisti esim. 1500 kcal viikon ajan ja sit taas toi systeemi uudestaan.

Tiiä sit onko siitä hyötyä ko koskaan en ite ole kokeillut mutta jos TOSI epätoivoinen ole nii emmä usko että tosta haittaakaan oo :thumbs:

Messissä ollaan. Olen jo ehtinyt testailla Lyle McDonaldin Ultimate Diet 2.0 -ruokavaliota kolmisen viikkoa. Nyt on ollut viikko taukoa lievän olkapäävamman vuoksi mutta tarkoitus olisi aloittaa UD diettaaminen uudestaan viikon päästä.

Siihen asti vetelen fiiliksen mukaan kalorit snadisti miinuksella, aerobista joka päivä tunti kun tuo sali on jäänyt melkein kokonaan pois - olkapää rasittuu aika monessa liikkeessä. Jalat on ainoat jota voi treenata.

UD perustuu myös syklitykseen ja tosi rajuun kuntosalitreeniin. Kalorirajat henkilökohtaisia.

Tässä mun systeemi lyhyesti:
Ma: 1200 kcal, p100-120, H50-60, R50. (kuntosali+aerobinen)
Ti: 1200 kcal, p100-120, H50-60, R50 (kuntosali+aerobinen)
Ke: 1200 kcal, p100-120, H50-60, R50 (aerobinen)
To: 1200 kcal, p100-120, H50-60, R50 (aerobinen)
Pe: 3200-4050 kcal, p100-110, H 580-794, R 50 (vain kuntosali aamulla)
La: 1800 kcal, p100-110, H 170-200, R 50 (kuntosali)
Su: 1500-1800 kcal, p100-110, H100-180, R 50 (ilta-aerobinen)

Kaikki kuntosalitreenit on kokovartalotreenejä. Toistomäärät ja käytetyt painot vaihtelee. Ma-Ti treeneissä 3x15 toistot, Pe treenissä 3x8-10 toistot, La treenissä 3x3-6 toistot.

Mä tuun kanssa mukaan, vaikka en ajatellutkaan dieettailla kuin n. 5 kiloa, ja senkin yritän saada pois helmikuun loppuun mennessä ( = aikaa 6 viikkoa ensi viikon ma alkaen.. tiukille menee.. ). Sen jälkeen ois tarkotus pitää paino suht samoissa -- max. 2 kg saa tulla takaisin -- ja kasvattaa lihakset hurjan isoiksi ensi kevään koitoksia varten :)

Metodina on siis ihan normi kalorinlaskenta, höystettynä aamukävelyillä :) Kalorit on nyt 1600 ( prot. 120 g ), viikonloppuisin vähän enemmän. Varsinaiset treenit teen viikolla, viikonloppuisin teen erittäin fyysistä työtä n. 9 h / pvä, joten sillon ei paljoa salille tarvi mennä.. :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Moi!

Tulen mukaan Team Fatlessiin! Pitäisi saada toi 10kg pois vähintään.

Pääsisi nyt vaan treenaamaan, on ollu kurkkukipua ja yskää jo 3 viikkoa :( . Paino ei ole noussut vaikka olen mässäillyt jonkun verran.

Salilla yritän käydä 4 kertaa viikossa ja spinningissä muutaman kerran. Pitäisikö ohjelmaan ottaa vielä aamuaerobista?

Tässä yksi diettaaja lisää.

Silmämääräisesti arvioituna 5-6 kiloa olisi pudotettavaa. Aloitan kevyesti vähentämällä ensin kaloreita n.300 normaalikulutuksesta. Salilla käyn 3xvko ja teen siihen treenin päälle 30min. aerobista. (Tähän asti olen ollut tooosi laiska tekemään mitään aerobista..)

Katson muutaman viikon miten kroppa vastaa tähän ja teen sitten tarvittavia muutoksia esim. lisään aerobista. Kokemuksesta olen oppinut, että liian innokas alku johtaa väistämättä flunssaan.. Onko vinkkejä miten taudit saisi pysymään poissa? :)

Täällä myös yksi dieetin tarpeessa oleva tyttönen ilmoittautuu mukaan Team Fatlessiin! No, ei tässä nyt onneksi mitään dramaattista läskiytymisilmiötä ole päässyt tapahtumaan, mutta joulukuussa tuli kyllä mässyteltyä useamman viikon ajan enemmän kuin laki salli... Ja kun olen jo mennyt aika monelle tutulle uhoamaan, että ensi kesänä olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, niin pakko kai se on tarttua härkää sarvista :D

Lähtökalorit pidän suht korkealla eli 2000-2200 vähän päivän aktiviteeteista riippuen. Proteiinia syön koko ajan 2 g/painokilo/vrk, ja pyrin myös huolehtimaan hyvien rasvojen riittävästä saannista, eli hiilareista sitten tarpeen mukaan karsitaan. Salilla käyn 4 kertaa viikossa ja aerobista teen tässä vaiheessa 2 kertaa. Maanantaista alkaen lisään jokaisen salitreenin yhteyteen vähintään 10-15 minuuttia loppuaerobista ja pikku hiljaa aloittelen myös aamuaerobisia - ajattelin kokeilla HIIT:iä ekaa kertaa elämässäni *huih* :whip: Kaloreita aletaan myös jossain vaiheessa (tosi tarkasti suunniteltu dieetti, heh :D) pudotella, mutta kovin alas ei ole tarkoitus mennä kuitenkaan. Mieluummin vaikka lisään aerobista edelleen. Rasvanpolttajat olisi myös tarkoitus ottaa mukaan, myöhemmässä vaiheessa (stack 2 ja cofitabs).

Vaa'alla kävin tänään aamuna ja yllätyksekseni se ei näyttänytkään sen pahempaa lukemaa kuin 65 kg (olen 162 cm pitkä). Mitään varsinaista painotavoitetta en aio itselleni asettaa, tärkeintä on se, mitä peili kertoo - tai okei okei, myönnetään, olisihan se tosi hienoa päästä takaisin 50-luvulle, viimeksi olen ollut niissä kilolukemissa joskus melkein 10 vuotta sitten :D

Ihanaa, ilmoittaudun mukaan tiimiin! Aivan todella hieno keksintö!
Dietti alkakoon maanantaina.

Minulla tavoitteena pudottaa 8 kiloa, noin 0,5 kg:n viikkovauhdilla. Eli menisi noin 16 vko kesäkuntoon. Strategiani: ruokavalio (n. 2000 kcal, josta hiljalleen alimmilleen noin 1300 kaloriin, JOS tarvii, riippuen edistyksestä), punttis 4* vko, aamuaerobinen 4*vko ja muuta aerobista silloin tällöin. Nyt paino 55 kg ja pituus 155 cm. Tavoite siis 47 kg.

Vaihdellaan kuulumisia ja tsemppiä kaikille tiimiläisille!
:thumbs:

Onpas mukavaa, että meitä on näin paljon samassa veneessä! Oikein tuli itselle semmonen super tsemppi päälle... enää huominen armon aikaa, ja sitten lähtee...

Fiksun tuntuisia kiristely menetelmiä kaikilla, itse kanssa vedän ihan perusjuttuja - lisätään liikettä ja vähennellään pikku hiljaa eväitä.

Ois ollu mukava vähän testailla myös keto-systeemejä, mutta jääköön tällä kertaa, kun pitäis tuota maitotuotantoa yrittää vielä pitää yllä.

Taidan ottaa itsestäni itseäni varten ns. dietin aloitus kuvan, jota voi sitten aina katsella heikkoina hetkinä... ja varmasti maistuu taas dietti :D

Mä voisin uhrautua kovaa korvausta vastaan jonkun lisäravinnefirman diettituotteen mainoksen ennen-ja jälkeen kuviin.... ois nimittäin motivoivia ja myyviä... edellyttäen siis tietenkin että homma toimii, ja 6.6. ollaan kuosissa ;)

Kovasti dietti intoa itse kullekin, ja pidetään netti kuumana!

ps. Ja pojille kaunis kiitos mukavasta yllätyksestä... saas nähdä, josko saisin aikaiseksi jonkun mukavan avatarin itselleni nyt kun siihen on mahdollisuus :kippis1:

Team Fatless here I come!!
Mulla kanssa kiristelyt aluillaan.Pari viikkoa olen tiputellut hiilareita ruokavaliosta,tarkoitus lähinnä testata miten kroppa/paino reagoi.Lisää aerobista,lähinnä punttitreenin jälkeen vielä kuntopyörää ja spinnigiä tai jumppaa pari kertaa viikossa.
Pudotettavia kiloja ei ole kuin pari,mutta mieluisasti haen lisäpotkua punttimimmien parissa.
Oikein reippaita reenejä kaikille ja tsemppiä diettauksiin!
Kesää kohti..tiukasti!:thumbs:

Heippa!
Lueskelin sitä uutta päiväkirja osiota ja siitä tuli mieleen, että minkälainen on tämän teamin ruokavalio yms.!? Eli mitä syötte ja mihin aikaan? Voisi saada ideoita omaan dieettiinkin.

Lyhykäisesti vois sanoa, että ruokailuissa säännöllisyys on kaiken A&O. Joskus paino alkaa jo tippua sillä, että rytmittää ruokailunsa. Itse pyrin syömään kolmen tunnin välein, ja todennäköisesti aika askeettisesti.
Laiska kun olen, niin pääsen helpommalla, kun syön esim. pari viikkoa samojen kaavakkeiden mukaan. Vähän tylsää, mutta toimii mulla. Ja tuntuu tosiaan että dietillä ollaan. Oon siis hyvin pitkälle tämmönen on/off-tyyppi.

Ruoka-aineksia kaikki nää perus jutut, eli kala, kana, riisi... ja ainakaan tällä hetkellä en syö mitään missä on maitoa (siis maidon proteiineja), kun pojan maha ei tunnu niitä kestävän. (Imetän siis). Ja siitähän seuraa mm. se, että palautumisdrinksut on aika köyhiä tällä hetkellä. Ja vitamiineja "kourakaupalla" purkista (vaikka parempia olisivat hedelmistä yms.), ja hyviä rasvoja voi pikkusen lorautella riisin sekaan.

Ja taas näitä vanhoja nyrkkisääntöjä, mitkä toimii ainakin mulla, eli hiilareiden määrä vähenee iltaa kohti, ja iltasella lähinnä prostskua. Ja päivän isoin ateria tulee punttitreenin jälkeen. Että näin täällä.

Ruokavalio vähän vaihtelee. Nyt kun syön vielä normaalisti (en UD:n mukaan) hieman alle kulutuksen niin normaali päivä näyttää tältä:

Aamuaerobinen 7-8.00
Aamiainen 9.00: 2 Real-viipaletta, 20 g kinkkua, 10 g Lätta-levitettä, tomaattia, vettä
Välipala 10.30: Rahkaa 250 g, mansikkaa 100 g
Lounas 12.00: kasvismunakas (250g sekavihanneksia, 5 valkuaista, 1 kananmuna)
Välipala 14.00: Rahkaa 250 g, mansikkaa 100 g
Treeni tai aerobinen 16-18 (30 g protskudrinkki + banaani tai maltoa 30 g jos treeni)
20.00 Naudanfile 100 g mustapippurilla, pari Pieni pyöreä näkkäriä lätta-levitteellä
21.00 Nukkumaan...

+ 30 g öljyä pitkin päivää.

Tällä ruokavaliolla kaloreita kertyy n. 1500, proteiinia 140, rasvaa 50, hiilareita 121.

Lounaan koostumus on oikeastaan ainoa, joka muuttuu päivästä toiseen. Tykkään pitää ruokailut vakiona niin ei mene turhaa aikaa niiden funtsailuun.

Tänä aamuna alkoi dietti.
taustaa: Pidin marras/joulukuun ja tammukuun alun pientä "massakautta". Tai no, rehellisemmin sanottuna alkoi pännimään koko fitnesstouhu kun yritän tosissani ja melkein saavutankin jotain kehitystä ja sitten aina kroppa pettää, jos ei ole selkä kipeä niin sitten telon itteni muuten tai iskee kunnon räkätauti. Nyt olen kolmisen kuukautta mussuttanut hurjat määrät herkkuruokia ja tehnyt vain vähän aerobista (salitreenit normaalisti) ja motivaatio on mahtava. Pienenä miinuspuolena vaatekaappini sisältö on kutistunut käyttökelvottomaksi eikä peiliin juuri viitsi katsoa.
tavoite: Noin 7 kg painonpudotus vappuun mennessä.
keinot: Tarkoitus on pudotella kaloreita hyvin maltillisesti, lähinnä hiilareita vähemmäksi. Kokeilen näin alkuun syödä noin 2000 kaloria/päivä, katsotaan nyt miten lähtee homma etenemään. Aamuaerobiset tulevat myös pian mukaan hiihtolenkin muodossa. Sapuskoita ja kehitystä seuraan taulukkolaskennalla.
Räpsin tänään aloituskuvat (yök) ja suoritin hieman mittailua ja puntarointia. Yritän ottaa vertailukelpoisia kuvia noin kerran viikossa, voin postata kuvasarjan sitten tännekin jos jotain kiinnostaa nähdä miten paljon tuollainen painonpudotus vaikuttaa 160cm ruodossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom