Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsekkin tuli ilmoutauduttua puolimaratoonille. Tarkoitus olis juosta Toukokuussa, Maalis ja Maarraskuussa on 10km juoksut. Melkein kylmiltään kävin Amsterdamissa juoksemassa 8km 43minuuttiin, painoa oli silloin hieman 100kg paremalla puolella.
Treenaan "fiksulla nelijakoisella" ohjelmalla. Elli kannattaa varmana lenkit yhdistää yläkropan treeni päiville, ennen jalkapäivää? Tarkoitus olisi myös paino pudottaa sinne alle 90kg, Mielellään 85kg paikkeille. Tarkoituksena olisi alittaa 2h.
Minkäslaisia määriä herrat ovat sitten tehneet noin viikko tasolla? Käyttekö puntilla enemmänkin kuin 2 kertaa? ... Vai oletteko saaneet salihommissakin kehitystä, samalla kun reenaatte juoksua?
130kg läskimooses oon
2-4x viikossa maksimivoimaa(ei mitää pitkiä sarjoja se on bodareille)(alkulämmittelyksi 15 min nousuvauhtinen juoksu)
2x juoksua 45 minuuttinen ja 60 minuuttinen, molemmat pk sykkeillä eli rauhallisia
2x fillarilla vetoja (ei kuluta samalla lailla ku juoksu)
EI kahta juoksupäivää peräkkäin/ joka kolmas viikko kevyempi
Tolla reseptillä kevyesti alle 2h puolikas.
Kyllä minäki kävelen mäkiä jos pulssi nousee liian korkeelleJos sä tosiaan pystyt tolla elopainolla pitämään sykkeet pk-alueella niin hatunnoston paikka. itselläni elopainoa liki 50kg vähemmän, aerobistakin taustaa jonkin verran löytyy mutta silti välillä on pakko kävellä jottei sykkeet pompi aivan taivaissa, varsinkin jos on mäkinen maasto.
Punttitreeni kuitenkin on päälaji, aerobista satunnaisesti.
Itsellänikin sykkeet pomppaavat niin helposti, että saisi kyllä kävellä jatkuvasti jos ne haluaisi pk-alueella pitää, joten olen päätynyt viis veisaamaan sykealueista ja pitämään lenkin aikana seurattavina muuttujina keskinopeutta ja omaa tuntumaa sen mukaan, kuinka kevyt tai raskas lenkki on tavoitteena. Jossain välissä yritin vahdata sykkeitäkin, mutta se meni sellaiseksi vituttavaksi mateluksi, josta ei tullut kuin takapakkia. Sykkeisiin vaikuttaa vielä moni asia alkaen ulkolämpötilasta ja siitä, koska viimeksi on juonut kahvia niin etteivät ne minulla korreloi yhtään sen kanssa, kuinka raskas lenkki nopeuden, maaston ja päivän kunnon puolesta on kyseessä. Vastoin oppikirjaahan jatkuvasti vauhtikestävyysalueella meneminen on, mutta pysyypä motivaatio paremmin yllä ja ainakin tällaiseen terveen peruskunnon ylläpitoon ja vähittäiseen parantamiseen kohtuumatkoilla se riittää näköjään ihan hyvin.
Siinä mielessä no-body on kyllä oikeassa että jos tuo juokseminen tai muu aerboinen liikunta ei ole päälaji niin turha niitä sykkeitä on kyttäillä jos vaan "peruslenkit" tuntuu muuten hyvältä niin sen kuin antaa mennä. Eri asia jos esim juoksu, pyöräily tai hiihto olisi päälajina jossa koittaa kehittyä mahdollisimman hyvin niin jossain määrin pitäisi kyllä mennä sykemittarinkin mukaan.
Itsellänikin sykkeet pomppaavat niin helposti, että saisi kyllä kävellä jatkuvasti jos ne haluaisi pk-alueella pitää, joten olen päätynyt viis veisaamaan sykealueista ja pitämään lenkin aikana seurattavina muuttujina keskinopeutta ja omaa tuntumaa sen mukaan, kuinka kevyt tai raskas lenkki on tavoitteena. Jossain välissä yritin vahdata sykkeitäkin, mutta se meni sellaiseksi vituttavaksi mateluksi, josta ei tullut kuin takapakkia. Sykkeisiin vaikuttaa vielä moni asia alkaen ulkolämpötilasta ja siitä, koska viimeksi on juonut kahvia niin etteivät ne minulla korreloi yhtään sen kanssa, kuinka raskas lenkki nopeuden, maaston ja päivän kunnon puolesta on kyseessä. Vastoin oppikirjaahan jatkuvasti vauhtikestävyysalueella meneminen on, mutta pysyypä motivaatio paremmin yllä ja ainakin tällaiseen terveen peruskunnon ylläpitoon ja vähittäiseen parantamiseen kohtuumatkoilla se riittää näköjään ihan hyvin.