Tavoitteena 100 punnerrusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ml2006
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Innostuin tuosta muutamilla nettifoorumeilla hehkutetusta "100 punnerrusta" -ohjelmasta: http://hundredpushups.com/

Ajattelin että jos treenailisi näin aloittelijana tuota mukaillen, kun ei noita punnerruuksia vielä mene "paria kymmentä" enempää. Lihaskestävyyttähän tuossa siis kasvatetaan, ei kai niinkään massaa tai voimaa. Ja ihan vaan ajatksella että saisinkohan sata punnerrusta...

Nykyinen saliohjelma on:

1. Kädet, yläkroppa (kaikkia liikkeitä 3 sarjaa):
- Rinta KP/Laite
- Kulmasoutu KP
- Hauis KP/talja
- Ojentaja taljassa
- Pystypunnerrus KP
- Vatsarutistus

2. Jalat, alaselkä (kaikkia liikkeitä 3 sarjaa):
- Kyykky
- Maastaveto
- Askelkyykky
- Alaselkä penkissä
- Pohkeet
- Vinot vatsat

Miten ohjelmaa olisi muutettava jos haluaisin aloittaa "100 punnerrusta" ohjelman, jossa siis tehdään punnerruksia 3 krt viikossa ja 5 sarjaa joista viimeinen max määrä toistoja. Rinta ja ojentajaliikkeet voi varmasti jättää siksi aikaa? Entä kulmasoutu ja pystypunnerrus? Salilla käyn 3 kertaa viikkoon, joten jalkapäivänäkin pitäisi punnertaa...

Vai onko tämä ihan :david: ?

Eiköhän ne ihan tuu punnertamalla! teet salilla penkkiä ja ojentajia myös!

Tee punnerruksia aikaa vastaan. Esim. minuutin erillä aluksi sitten kun menee sellainen 40-50/minuutti heittämällä(hapottamatta, hengästymätä) on aika kokeilla tehdä satasen sarja.

:offtopic: mä oon nuorena (lukiossa) tehnyt 30 sekunnissa 68 punerrusta.

Edit:
Kun teet negatiivista osuutta älä käytä lihaksia alasvientiin vaan pudottaudu lattiaa kohti. Näin säästät voimia ja samalla räjähtäen ylös, kun rinta koskettaa lattiaa.

eikös muuten sinullakin auta aika paljon tuossa punnertamisessa kun olet niin lyhyt?, lyhyet kädet yms.
Ainahan lyhyet kädet helpottaa, kun matka on lyhyempi. Mulla kuitenkin kokoisekseni on suht pitkät kädet. oon 165cm pitkä ja syli on 167cm. Aina kun on omaa pituutta pidemmät kädet, on kädet kohtalaisen pitkät. Sori offitopicci!

Jotenkin muistelisin että joskus 16-17v tein sata punnerrusta. Treenailin sillä tavalla että joka päivä tein yhden punnerruksen enemmän.

No huh..Ja mä jo pidin omaa ammattikoulun aikana tehtyy 75 punnerrusta minuutissa suht kovana.
tossa saa vetää 2 punnerrusta sekkaan..Aika kovaa saa jo vedellä..veikkaan et iskutki lähti aika nopeesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No huh..Ja mä jo pidin omaa ammattikoulun aikana tehtyy 75 punnerrusta minuutissa suht kovana.
tossa saa vetää 2 punnerrusta sekkaan..Aika kovaa saa jo vedellä..veikkaan et iskutki lähti aika nopeesti.
Iskuista en tiedä, mut olin silloin tosi kevyt ja painooni nähden suht vahvakin, joten helpostihan se meni. Ongelma oli just siinä et alasvientiin meni niin paljon enemmän aikaa ku ylöspunnerrukseen. Siinä tosiaan piti "pudottaa" ittensä lattiaan. Eli ylöstyönnössä se lähtö oli tärkeä ja piti osata lopettaa työntö puolessavälissä matkaa ja keskittyä, että se keho putoaisi nopeasti takas. Eli pieni räjähtävä työntö alkuun ja hellitys puolessavälissä jolloin loppumatka mentiin liike-energialla. Tekniikka on tärkeä osa punnertamista ja vahvat ojentajat auttaa asiaan.

Termis: Voi sitä tehdä sen liikkeen hitaasti tai nopeasti. Mitkä on sitten säännöt niin se on eri juttu.

Edit: jos pointtina on tehdä mahdollisimman monta niin silloin voi tehdä ns. "cheataten". Ei kai sitä tarvitse tehdä hitaasti eksentrisesti?

Edit:
Kun teet negatiivista osuutta älä käytä lihaksia alasvientiin vaan pudottaudu lattiaa kohti. Näin säästät voimia ja samalla räjähtäen ylös, kun rinta koskettaa lattiaa.

jotenki vaikea uskoa,koska maailmanennätys minuutissa on 118

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom