Tavallinen selänojennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ressukka sanoi:
Vastaisko joku sjmv pelkällä tangolla selkä "kerien" tuota liikettä, eli tanko aivan lattiaan asti ja selkä pyöreäksi ja siitä ylös "nikama kerrallaan"? Joku kertoi tekevänsä tällä tavalla jopa 100kg asti, kuinkahan tervettä selälle lienee..

Jos toi on vaihtoehto, niin tekisin kyllä ojennuksia penkissä. Siinä pysyy paremmin lantio paikallaan ja muutenkin tuntuu luonnollisemmalta. Ite oo tehnyt tollasta tangolla kerien liikettä lämmittelynä, mutta mulla ainakin tuntuma on aika huono sillai tehden.

Mutta siis kyllähän se on vastaava liike, eli ei muutakun tekemään, jos toimii sulla (eli saat fileet tuleen, eikä ala selkään sattumaan)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvää huomenta liikkeessä saan ainakin ite alaselän fileet liekkeihin niinku perseen ja jalankoukistajatkin.

Zone-sarja -42%
Nyt joku jos viittis vääntää rautalangasta ton, että miten toi "hyvää huomenta" on staattinen liike verrattuna selän ojennukseen? Staattisempi se voi olla, mutta ei mun järjen mukaan kuitenkaan staattinen.

Oisko asia niin, että normaalissa jullessa selkä pysyy kaarella koko ajan -> staattinen liike. Selän ojennukset taasen pitäisi tehdä kerien, eli pyöreästä muodosta kaarelle.

Ok, nyt mä ymmärrän ton ajattelutavan, mutten vieläkään usko että se kuitenkaan ois staattinen liike, verrattuna vaikkapa kulmasoudusta tulevaan rasitukseen.

Timba79 sanoi:
Ok, nyt mä ymmärrän ton ajattelutavan, mutten vieläkään usko että se kuitenkaan ois staattinen liike, verrattuna vaikkapa kulmasoudusta tulevaan rasitukseen.

Good Morningia voi tehdä aivan hemmetin monella tapaa niinkuin Westsiden äijät ovat näyttäneet. Se yleisin tapa, eli selkä kaarelle jännitettynä tai suorana, on alaselälle suurimmaksi osaksi staattinen liike ja "työn" tekevät takareidet ja pakarat. Selänojennuksessa idea on pyöristää selkä ja rullata se suoraksi, näin selkä tekee dynaamista työtä. Toki hyvää huomenta liikettäkin voi tehdä selkä pyöreänä rullaten ja vaikka millä tapaa.

Minä ainakin teen aina selkäpäivänä ensin maven ja sitten pari sarjaa selänojennuksia.
Saa hyvän pumpin :thumbs:

Force sanoi:
Good Morningia voi tehdä aivan hemmetin monella tapaa niinkuin Westsiden äijät ovat näyttäneet. Se yleisin tapa, eli selkä kaarelle jännitettynä tai suorana, on alaselälle suurimmaksi osaksi staattinen liike ja "työn" tekevät takareidet ja pakarat. Selänojennuksessa idea on pyöristää selkä ja rullata se suoraksi, näin selkä tekee dynaamista työtä. Toki hyvää huomenta liikettäkin voi tehdä selkä pyöreänä rullaten ja vaikka millä tapaa.

Ok, kiitti, tämä selvensi lisää. Joskus se rautalanka vaan on paikallaan... :D

Back
Ylös Bottom