Tauot kesällä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin viime viikon maanantaina koko kroppa 3x viikko treenin, viime viikolla pystyin treenaamaan vain 2 kertaa, samoin tällä viikolla :curs: :nolo: . Teen 2 sarjaa per lihas, (hauis, olkapää ja ojentaja vain silloin tällöin kun on energiaa) mutta sarjat suht kovaa. Yritän saada kehon suht piippuun, ylikunnon rajalle kesän 2 viikon tauokoa varten. Toimiiko (noin 2kertaa viikossa, + vielä yksi viikko varmasti 3 kertaa, plus 2 kertaa ennen lomaa) tällainen?

hekottaja sanoi:
Aloitin viime viikon maanantaina koko kroppa 3x viikko treenin, viime viikolla pystyin treenaamaan vain 2 kertaa, samoin tällä viikolla :curs: :nolo: . Teen 2 sarjaa per lihas, (hauis, olkapää ja ojentaja vain silloin tällöin kun on energiaa) mutta sarjat suht kovaa. Yritän saada kehon suht piippuun, ylikunnon rajalle kesän 2 viikon tauokoa varten. Toimiiko (noin 2kertaa viikossa, + vielä yksi viikko varmasti 3 kertaa, plus 2 kertaa ennen lomaa) tällainen?

Itsekin vaihdoin kesän ajaksi koko kroppa -kerralla systeemiin. Toimivuudesta en kyllä vielä tässä vaiheessa osaa sanoa mitään...kerron sitten kesän jälkeen :D

Mä olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen systeemi on paras silloin, kun treeni on epäsäännöllistä ja siinä tulee taukoja (niin kuin kesällä varmaankin aika monella tulee). Minulla kertyy sarjoja n. 2-4 per lihasryhmä (jalat, selkä,rinta 4 sarjaa ja hauis, ojentaja, olkapäät pari sarjaa). Joskus kun tietää, että jonkin treenin jälkeen tulee pitempi tauko, niin tulee tehtyä enemmänkin sarjoja, etenkin jaloille ja selälle.

Tää taitaakin olla sopiva topic kysellä, että kuinka paljon eri liikkeitä,sarjoja kannattaisi tehdä ja toimiiko jako? 2krt viikossa siis kävisin.

1. olkapäät, selkä, ojentajat
2. jalat, rinta, hauis

Wert, riippunee yksilöstä. 2 kertaa viikossa tehtynä voisit esim. tehdä molemmilla kerroilla vähän erilaisen koko kropan treenin (1.kyykky, 2. prässi, 1. reisikoukistus, 2. SJMV jne.). kun ei vedä ihan loppuun sarjoja, niin jää sitten voimia kuljeskella auringossa iloisin mielin :)
kaiketi se treenin pituus olisi hyvä yrittää pitää alle tunnissa.
jos meinaat tehdä kerran viikossa joka lihaksen, niin sitten esim. tämmönen jako (jotta voit vetää kunnolla paikat kipeiksi):
1. etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat
2. selkä, pakarat, takareidet, pohkeet, hauis, vatsa

tosin toiminee tuo sinunkin versiosi. pääasia että tuntuu kivalta.

Selälle ottaisin ainakin 3 liikettä. Omat valintani olisivat maastaveto, leuanveto/ylätalja ja kulmasoutu/alasoutu. Pystypunnerrus ja dipit ovat sellaisia ojentajaliikkeitä, joiden jäljiltä etuolkapäät eivät lisää treeniä juuri kaipaa. Sivuolkapäät ja takaolkapäille voisi lopuksi tehdä vaikkapa vipunostoja.
Jalkoihin panostaisin myös ehdottomasti enemmän kuin kahden liikkeen verran. Ottaisin 2 liikettä sekä etu- että takareisille, joiden lisäksi pohkeille yhden. Rinnalle en tee omassa 4-jakoisessanikaan enempää kuin 2 liikettä, jotka ovat penkkipunnerrus ja vinopenkki käsipainoilla. Hauikselle ei varmasti tarvi enempää kuin 2 liikettä, yksikin riittäisi ehkä, sillä selkätreenissä tulee "epäsuoraa" rasitusta.

mä oon puuhannut nyt kaverin kanssa tämmösellä ja tuntuu hyvältä. tehdään kaikkiin 2 sarjaa ja toistoja 6-12 fiiliksestä ja liikkeestä riippuen.

2-jakoinen peruskunto-ohjelma (ma-ke-pe)

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

Kyykky / Etukyykky
Prässi / Reiden ojennukset
Penkkipunnerrus / Vinopenkkipunnerrus
Vipunostot sivuilta maaten
Pystypunnerrus
Vipunostot taakse
Ranskalainen punnerrus / kapea penkkipunnerrus

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut, vatsa

Kulmasoutu / Alatalja
Ylätalja / Leuanveto
Suorin jaloin maastaveto