Tatskat

Sehän alkaa näyttää ihan siistiltä! Sillon aluksi näytti vähän omituiselta ja suttuiselta, mutta saattoi johtua kuvistakin. Mielenkiintoinen tatsa kyllä ja vaikuttaa siltä että lopputulos tulee olemaan tosi magea!

Joo kyl tossa aina aluks itekin ihmetteli että mitähän tästä tulee, aluks jotain ihan tuhrua vaan ja sieltä se Pete vaan taikoo sitte komeeta kuvaa. Pakko oli vaan luottaa kaveriin kun kattellu noita sen valmiita teoksia :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä ketjua seuranneena on pakko kysyä, että mikä ihmisiä viehättää siinä, että haluaa ihoonsa tatuoidun kaikenlaista kuolemaa etc. kuvaavaa materiaalia, kuten luurankoja, pääkalloja tai muuten aihetta sivuavaa materiaalia? Tämän tyyppistä aihepiiriä tuntuu aika monella olevan tatuointien muodossa. Liittyykö kuvat jotenkin omaan elämään, vai onko ne vain "siistejä" kun muillakin on? Itse miellän tatuoinnin kuvaksi, joka jollakin tavalla kuvastaa itseä tai omaa elämää, ja tähän ei ensimmäisenä kuuluisi edellä mainitut aiheet.

Tätä ketjua seuranneena on pakko kysyä, että mikä ihmisiä viehättää siinä, että haluaa ihoonsa tatuoidun kaikenlaista kuolemaa etc. kuvaavaa materiaalia, kuten luurankoja, pääkalloja tai muuten aihetta sivuavaa materiaalia? Tämän tyyppistä aihepiiriä tuntuu aika monella olevan tatuointien muodossa. Liittyykö kuvat jotenkin omaan elämään, vai onko ne vain "siistejä" kun muillakin on? Itse miellän tatuoinnin kuvaksi, joka jollakin tavalla kuvastaa itseä tai omaa elämää, ja tähän ei ensimmäisenä kuuluisi edellä mainitut aiheet.

Nostit kissan pöydälle asiasta, joka itseäkin on mietityttänyt. Olen "tylsien" tekstien ja symbolien (joilla on todellinen tarkoitus) kannattaja... esim. Tupac Shakur ja Allen Iverson ovat esimerkkejä arvostamastani linjasta, mutta myönnän toki, että ko. tapausten tatskat ovat erittäin 90-lukua eivätkä niitä tyylikkäimpiä, taiteellisimpia ja monimutkaisimpia. Mutta merkitsevät ja symboloivat aidosti kantajansa elämää.

Ja EI; en halua haastaa riitaa! Jokainen tekee tyylillään ja kaikkien ei tarvi tatskata merkityksellisiä asioita/symboleja itseensä. Tärkeintä on, että kuvien kantaja tykkää ja on tyytyväinen! Mutta pointtini on enemmänkin järkevä keskustelu siitä, että miksi juuri kuolema on hyvin suosittu aihe näissä tatuoinneissa?

Itseltäni löytyy perulaista ja latino tyylistä kuvaa.. luotia, pääkalloa, kaasunaamaria yms.. eikä tatuoinnit liity millään tavalla omaan elämääni. Ne on vaan taidetta. En osta paitaakaan sen perusteella että kertooko se itsestäni jotain.

Kuolema nyt on osa elämää halusi sitä tai ei, ja onhan ihmisen luusto ja pääkallot mekaniikaltaan aika hienoja. Jos haluaa ottaa tatuointeja joilla on joku merkitys niin se on ihan hyvä, mutta ei se tee siitä sen hienompaa kun jonkun toisen kuva joka on otettu vain koristamaan ihoa. Sä oot kuitenkin aina itse se ainoa jolle se kuva voi jotain merkitä ja muille sen näkeville se on vaan joko kaunis tai vähemmän kaunis kuva, että turha sitä tatuoinnin merkitystä on liikaa korostaa. Itellä on yks kuva jolla on merkitys mutta kun mä nään sen peilistä niin eipä sitä oo tullu aikoihin mietittyä sen merkityksen kautta.

Vähän sama että jos nään hyvän treenatun perseen naisella niin ei sillä ole väliä onko se hyvännäkönen koska nainen treenaa jotta juoksisi mahdollisimman nopeasti 100m aidat vai koska se on kyykännyt sitä salilla että se näyttäisi paremmalta. Mulle se on vaan hyvä perse tai tässä tapauksessa hieno tatuointi. Olikohan tossa esimerkissä mitään järkeä:D. No ite ymmärsin mitä tarkotin.

Nostit kissan pöydälle asiasta, joka itseäkin on mietityttänyt. Olen "tylsien" tekstien ja symbolien (joilla on todellinen tarkoitus) kannattaja... esim. Tupac Shakur ja Allen Iverson ovat esimerkkejä arvostamastani linjasta, mutta myönnän toki, että ko. tapausten tatskat ovat erittäin 90-lukua eivätkä niitä tyylikkäimpiä, taiteellisimpia ja monimutkaisimpia. Mutta merkitsevät ja symboloivat aidosti kantajansa elämää.

Ja EI; en halua haastaa riitaa! Jokainen tekee tyylillään ja kaikkien ei tarvi tatskata merkityksellisiä asioita/symboleja itseensä. Tärkeintä on, että kuvien kantaja tykkää ja on tyytyväinen! Mutta pointtini on enemmänkin järkevä keskustelu siitä, että miksi juuri kuolema on hyvin suosittu aihe näissä tatuoinneissa?

Vaikka tatuoinnit ovat nykyään useasti pelkkä koriste, on useilla tarinoitakin jotka eivät välttämättä aukea ulkopuolisille. Itsekin tykkään teksteistä ja symboleistä, mutta Allen Iverson tyyppiset väsyneet sloganit ja kiinalaiset merkit ovat taas jotain mitä en ymmärrä.

. Sä oot kuitenkin aina itse se ainoa jolle se kuva voi jotain merkitä ja muille sen näkeville se on vaan joko kaunis tai vähemmän kaunis kuva

Näinpä, ei sen kuvan merkitys (jos semmosta on) välttämättä aukene muille. Voihan se olla joku My Little Pony tai vaikka Emmental-juusto, mutta se saattaa edustaa sille tatuoinnin ottajalle jotain asiaa jonka se haluaa ehkä muistaa. Ei sen tarvii olla joku äärettömän syvällinen tekstinpätkä jotta ko. tatuointi voisi "symboloida aidosti kantajansa elämää" kuten tossa aiemmin sanottiin. Toisaalta tatuoinnit on myös taidetta, minusta on aika kulunut ajatus että tatuoinnin taustalla PITÄIS olla joku todella syvällinen ajatus / elämänkokemus, tai muuten se tatuointi ei ole "oikeutettu." Nuo kallo/kuolema yms. tatuoinnithan on varmaan niitä vanhimpia aiheita, mutta niitä merkityksiä on tässäkin kohti varmaan yhtä monta kun niitä tatuoinnin ottajia. Toiselle se voi olla vaan siisti kuva jolla haetaan vähän pahislookkia, toiselle ehkä muistutus siitä että elämä loppuu ja kolmannelle vaikka lemmikkimarsun tai perheenjäsenen menetyksestä kertova muisto.

Mutta tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen. Eli yleensä kun joku - varsinkin tatuoimaton henkilö - nakee noita leimoja, niin eka kysymys on että "mitä toi niinku symboloi?" Ainakaan ite en ihan mielellään lähe selittämään että minkä takia oon halunnu ottaa just semmosen kuvan, vaikka tota symboliikkaa oon jonkun verran tohon omaankin hihaan miettinyt. Jokanen voi vaikka kattoa googlesta että mitä esim. kirsikankukka tai muu elementti yleensä tarkottaa. Vaikkakin ottamalla tatuoinnin johonkin näkyvään paikkaan tavallaan altistaa ittensä noille kysymyksille, niin ainakin mulle tatuointi on aika henkilökohtanen aihe ja noi kyselyt on vähän kiusallisia. Oon tässä itekin aivoillani miettinyt että sinänsä tää on aika kummallista touhua, kun toisaalta haluaa että se tatuointi näkyy, mutta sitten kun joku siitä kysyy, niin ei haluais kertoa :D

Omasta puolestani vastaan: Ne on vaan niin hienoja. Ei minulla ainakaan tarvitse olla sen kummempaa merkitystä kuvalla, jos se on hieno.

Onko rintalihas kuinka herkkä alue, kun siihen aletaan nakuttaa leimaa? Jotkut sanovat, että se ei tunnu sen pahemmalta kuin mikään muukaan ja osa sanoo, että se sattuu aivan helvetisti.

Olen kuullut ton saman, että heti, kun mennään nännin lähelle, niin alkaa tekemään kutaa. No anyway, reilu viikko näillä näkymin ja sittenhän sen tietää :)

Turistiin tästä justiin edellisen session aikana, kuulemma herkullisimmat alueet on kainalon ja nännin ympäristö sekä tuo solisluun ja kaulan alue. Rintalastan kohalta vois kuvitella että tekee kans höpöä kun on luuta pinnassa. Mmm.

Onko rintalihas kuinka herkkä alue, kun siihen aletaan nakuttaa leimaa? Jotkut sanovat, että se ei tunnu sen pahemmalta kuin mikään muukaan ja osa sanoo, että se sattuu aivan helvetisti.

Paha verrata kun ainoa kuva on tississä, mutta sellaista nipistelyähän se oli. Nännin, kainalon ja solisluun kohilla teki höpöä.

Solisluun ja rintalastan hujakoilla oli ehkä ikävimmät pari kohtaa, kainalossakin jotain nipistelyä, itse lihas ei niinkään sattunu. Nännit mulla aika kaukana rintalihaksesta joten siihen en osaa vastata :rolleyes:

Mutta tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen. Eli yleensä kun joku - varsinkin tatuoimaton henkilö - nakee noita leimoja, niin eka kysymys on että "mitä toi niinku symboloi?" Ainakaan ite en ihan mielellään lähe selittämään että minkä takia oon halunnu ottaa just semmosen kuvan, vaikka tota symboliikkaa oon jonkun verran tohon omaankin hihaan miettinyt. Jokanen voi vaikka kattoa googlesta että mitä esim. kirsikankukka tai muu elementti yleensä tarkottaa. Vaikkakin ottamalla tatuoinnin johonkin näkyvään paikkaan tavallaan altistaa ittensä noille kysymyksille, niin ainakin mulle tatuointi on aika henkilökohtanen aihe ja noi kyselyt on vähän kiusallisia. Oon tässä itekin aivoillani miettinyt että sinänsä tää on aika kummallista touhua, kun toisaalta haluaa että se tatuointi näkyy, mutta sitten kun joku siitä kysyy, niin ei haluais kertoa :D

Nyt kun oon ottamassa vähän isompaa kuvaa, mitä ei saa enää niin hyvin piiloon, niin oon miettinyt, että oikeastaan tykkään siitä että kuvat ei ole ainakaan jatkuvasti näkyvissä. Saahan ne joskus vähän näkyä, mutta ei mulla ole juurikaan tarvetta esitellä niitä jatkuvasti. Yksi syy on varmaan se ettei tosiaankaan kiinnosta alkaa selittelemään niitä kenellekään. Tuskin alkaisin mitään selittelemään vaikka joku tulisi kysymäänkin. Itseä vartenhan niitä ottaa.

Noista tatuointien merkityksistä. Mä en oikein ymmärrä sellaisia muistotatuointeja, joissa on vaikka ko. henkilön kuva, nimi, syntymä- ja kuolinaika jne. jne. Luuleeko tällaisten tatuointien ottajat unohtavansa sen nimen kenties vai miksei pelkkä kuva riitä? Itse suosisin enemmän sellaisia muistotatuointeja, joissa joku ihan muu kuva voi esim. muistuttaa tästä tatuoinnin kohteesta. Eli mitään jäljennöksiä valokuvista tuskin tulee otettua. Ehkä tossakin mulle "se juttu" on se, että kukaan muu ei voi sitä tatuointia katsomalla mitä se mulle merkitsee. Eikä noilla kaikilla kuvilla olekaan mitään sen syvällisempää merkitystä.

Noista tatuointien merkityksistä. Mä en oikein ymmärrä sellaisia muistotatuointeja, joissa on vaikka ko. henkilön kuva, nimi, syntymä- ja kuolinaika jne. jne. Luuleeko tällaisten tatuointien ottajat unohtavansa sen nimen kenties vai miksei pelkkä kuva riitä? Itse suosisin enemmän sellaisia muistotatuointeja, joissa joku ihan muu kuva voi esim. muistuttaa tästä tatuoinnin kohteesta. Eli mitään jäljennöksiä valokuvista tuskin tulee otettua. Ehkä tossakin mulle "se juttu" on se, että kukaan muu ei voi sitä tatuointia katsomalla mitä se mulle merkitsee. Eikä noilla kaikilla kuvilla olekaan mitään sen syvällisempää merkitystä.

Eikö se ole melkoinen kunnianosoitus edesmenneelle, että toisen kroppa toimii elävänä hautakivenä?

Eikö se ole melkoinen kunnianosoitus edesmenneelle, että toisen kroppa toimii elävänä hautakivenä?

Voihan sen noinkin ajatella. Tarkoitin vaan, että mun mieleen ei ole sellaiset tatuoinnit missä oikein alleviivataan sen merkitystä. Ite haen mieluummin vähän epäsuorempaa symboliikkaa. Jokainen tyylillään toki.

Pari 5-6tunnin settiä. Onhan siinä toki kahvitukset ja muuta tauot välissä mutta aika tiivistä nakutusta kuitenkin. Varsinkin toka sessio oli aika sprinttivauhtia että saatiin valmiiksi. Tossa on kuitenkin aika reilusti yksityiskohtaakin noin isoksi kuvaksi.
Itellä tuttu neulaa niin saa vähän omaan hintaan, mutta jos ei tatuoijia tunne niin varmaan jonnekkin tonnin hujakoille kannattaa varautua maksamaan.

Edit: Oho. Piti siis tähän Chujangin viestiin vastata:"Paljon tommoseen meni aikaa ja saako kysyä paljon tollasen teettäminen maksoi? "

Rahaa palaa.

Raha tehty liikkumaan.

iikaa tuli ahnehdittua kun ladattiin vajaan 12tunnin kylkisetti kahelle kerralle, mutta onneks se on vihdoin ohi.

Typerää, jos on kivuliasta. Neljässä sessiossa.

Kylki just se paikka mihin ite suunnitellu seuraavaa. Osa minusta haluaisi luopua ajatuksesta ja se masokistinen osa minusta haluaisi tietää miltä se tikkaus sitten tuntuu :D

Suosittelen useita 2-3h sessiota. Jokaisen session jälkeen pitäisi pystyä lähtemään hymyillen, eikä tuskasta väsyneenä.

Nyt löytyy molemmilta puolilta rintaa Hannya maskit. Torstaina tulee kylki valmiiksi ja pääsee vihdoin jatkamaan reiteen. Toinen artisti on alkanut piirtämään kropan puolikasta kuvaa, jonka rajat tehdään lokakuussa. Alan itsekkin harjoittelemaan leimaamista. Katsotaan mitä siitä tulee :)

Tähän mennessä mittarissa joku 14,5h. Hidasta näpertämistä, mutta eiköhän se tosta valmistu. Vielä kun taustat saa ja viimeset sävyttelyt niin alkaa näyttämään kokonaisuudelta.

Hyvältä näyttää. Kuka artisti ?

Tollasta pukkas. Aika kova setti kahelle kerralle mutta onneks on ohi.

Kuvaan saisi vielä paaaaaljooon yksityiskohtia ja alla olevat kukat saisi hyvin liitettyä kuvaan.

..että haluaa ihoonsa tatuoidun kaikenlaista kuolemaa etc. kuvaavaa materiaalia, kuten luurankoja, pääkalloja tai muuten aihetta sivuavaa materiaalia? Tämän tyyppistä aihepiiriä tuntuu aika monella olevan tatuointien muodossa. Liittyykö kuvat jotenkin omaan elämään, vai onko ne vain "siistejä" kun muillakin on? Itse miellän tatuoinnin kuvaksi, joka jollakin tavalla kuvastaa itseä tai omaa elämää, ja tähän ei ensimmäisenä kuuluisi edellä mainitut aiheet.

Ei luuranko tai kallo aina kerro kuolemasta. Reilu 8 vuotta sitten en ymmärtänyt kallojen päälle mitään. Nykyään niitä on jo muutamia ja lisää tulee. Iteltäni löytyy kuvia, joilla on tarkoitus. Suurempi syy ja taas on kuvia, jotka otin rakkaudesta taiteeseen.

keep-calm-because-it-s-just-a-tattoo.png

- - - Updated - - -

Pari 5-6tunnin settiä.Tossa on kuitenkin aika reilusti yksityiskohtaakin noin isoksi kuvaksi.

12h tolla tyylillä olisi tehnyt 1,5 x A3 kokoisen kuvan. Reilusti yksityiskohtia. Hmm............... . . .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom