Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon tasasin väliajoin koittanut huudella piirtäjää eräälle tatskaprojektille, artistinen vapaus ja sen mielessä pitäminen että kyseessä olisi tatuointi on plussaa. Jos kynä pysyy kädessä niin pistä toki privaa niin kerron aiheen niin katsotaan josko juuri sinun näkemys leimataan tähän ukkoon.

Olisko kenelläkään ideaa mikä tuli. Vkl aikana valkoiset värit kaikista tatskoista nousi koholleen/näppylöille. Kutisee aivan sairaasti! Viimeisin kuva tehty tammikuussa, ja aiemmin ei ole ollut mitään tämmöstä..

- - - Updated - - -

On muuten asiallisen näkösiä kuvia!

En tiedä mistä johtuu, mulla joskus punaiset tekee tuota.

kuinka dorkaa olis ottaa kelttiläis tatska vaikka ei oo mtn irkku skotti sukujuuria? et olisko sama jos joku ruotslainen ottais suomileijona tatuoinnin

Senkun otat vaan. Jos alat miettimään noin niin rajaat iteltäs pois ainakin japskikuvat, maorisetit ja kelttikuvat. Ei noita mielletä mitenkään skottien tai irkkujen kansallisuuden tunnukseksi vaan ne on enemmän tyylisuunta leimoille. Joku suomileijona on vähän eriasia.

Nykyisen kuvan pitäisi olla valmis syksyllä ja josko sitten loppuvuodesta tai ensi keväänä saisi teemaa jatkettua. Tällä J-Lon hanipallerolla olisi sellainen asettelu tatuoinnissaan, mitä mahdollisesti itsekin voisi ajatella. Eli kaulan alapuolelle/ylärintaan kuviointia. Näkyisi juuri tuollaisen neuleen tai t-paidan kanssa hyvin, mutta tarvittaessa peittyisi kokonaan esim. kauluspaidan kanssa.

katso liitettä 84645

Tulevana lauantaina 28.7.2012 pääsee vihdoin näkemään vasempaan käteen suunnitellun full-sleeven lopputuloksen. Neulan alle sitten 21.8.2012, jolloin todennäköisesti vedetään kaikki ääriviivat. Samantien pakko varata uusi aika värityksiä varten. Kokonaisuudessaan noita värityskertoja tulee about 4-5 x 5h setti. Tavoite ois saada leima valmiiksi ennen maaliskuuta 2013. Koko loppuvuosi menee periaatteessa neulan alla 2kk välein, joten hyvässä lykyssä valmistuu tuossa tammikuun puolella kun tulee 28 vuotta mittariin.

Pikku hiljaa on alkanut pyöriä ajatus full sleevestä molempiin hanttuihin, vaikka alun perin on ollut tarkoitus jättää half sleeveen. Ehkä jos kuitenkin eka vääntäis pari keskeneräistä projektia loppuun, tiedä vaan mistä aloittaisi eka...

Pikku hiljaa on alkanut pyöriä ajatus full sleevestä molempiin hanttuihin, vaikka alun perin on ollut tarkoitus jättää half sleeveen. Ehkä jos kuitenkin eka vääntäis pari keskeneräistä projektia loppuun, tiedä vaan mistä aloittaisi eka...

You go, suicide girl!

Itse oon tosiaan kolmisen vuotta harkinnu ja suunnitellu ensimmäistä tatuointia, ja nyt loppujenlopuksi puolisen vuotta ollut sitä mieltä että on helpompi alottaa pienemmästä projektista niin sen jälkeen näkee sitte haluaako lisää tatuointeja/millaisia. Eli ollut mielessä oikeaan kyynärvarteen sisäpuolelle teksti Nihil Boni Sine Labore, eli nothing achieved without hard work, eli mitään ei voi saavuttaa ilman kovaa työtä. Teksti tulis Charlesworth fontilla (inspiraatio tullut Miken tatskoista :D) ja melkeen koko kyynärvarren pitunen teksti. Viikolla 32 ja 33 olis vapaa-aikaa taas niin sillon tarkotus kiertää turun liikkeitä kyselemässä hintoja ja että ketä tollaisesta tekstistä saisi parhaimman näkösen. :) Nyt mielessä parin suosittelun kautta että kävis mm. Kintaro tattoossa, turku tattoo parlourissa ja Joker tattoossa (puolituttu). Näistä kuitenkin päällimmäisenä mielessä parlour, sillä siellä oon käyny aiemmin piipahtamassa ja liike oli Individual Inkin jälkeen mun mielestä turun siistein ja ilmapiiri hyvä :)
Ajan varaisin varmaankin loka- tai marraskuulle, sillä silloin ei enää tarvii aurinkoa vältellä eikä ole tarvetta mennä uimaan + tulehdusriski on pienempi viileillä keleillä.
Budjetti on 190e ja uskoisin että ko. tatuointi jää aika paljon alle sen, sillä yks tuttu oli ottanut koko kyynärvarren kokoisen sanan käteen (paljon suurempi pinta-alaltaan ku mun ajatus) ja hinta oli ollut 80e Kintarossa.

Itse oon tosiaan kolmisen vuotta harkinnu ja suunnitellu ensimmäistä tatuointia, ja nyt loppujenlopuksi puolisen vuotta ollut sitä mieltä että on helpompi alottaa pienemmästä projektista niin sen jälkeen näkee sitte haluaako lisää tatuointeja/millaisia. Eli ollut mielessä oikeaan kyynärvarteen sisäpuolelle teksti Nihil Boni Sine Labore, eli nothing achieved without hard work, eli mitään ei voi saavuttaa ilman kovaa työtä. Teksti tulis Charlesworth fontilla (inspiraatio tullut Miken tatskoista :D) ja melkeen koko kyynärvarren pitunen teksti. Viikolla 32 ja 33 olis vapaa-aikaa taas niin sillon tarkotus kiertää turun liikkeitä kyselemässä hintoja ja että ketä tollaisesta tekstistä saisi parhaimman näkösen. :) Nyt mielessä parin suosittelun kautta että kävis mm. Kintaro tattoossa, turku tattoo parlourissa ja Joker tattoossa (puolituttu). Näistä kuitenkin päällimmäisenä mielessä parlour, sillä siellä oon käyny aiemmin piipahtamassa ja liike oli Individual Inkin jälkeen mun mielestä turun siistein ja ilmapiiri hyvä :)
Ajan varaisin varmaankin loka- tai marraskuulle, sillä silloin ei enää tarvii aurinkoa vältellä eikä ole tarvetta mennä uimaan + tulehdusriski on pienempi viileillä keleillä.
Budjetti on 190e ja uskoisin että ko. tatuointi jää aika paljon alle sen, sillä yks tuttu oli ottanut koko kyynärvarren kokoisen sanan käteen (paljon suurempi pinta-alaltaan ku mun ajatus) ja hinta oli ollut 80e Kintarossa.
190..:D mietippä vielä pari vuotta sitä kuvan ottamista.

Parlourissa sanottiin että tollasen neljäsanaisen tekstin max.hinta n.200e. Kyseessä siis charlesworth- fontti ja koko 37 eli leveys 18cm ja korkeus 1cm.Eikä toi budjetti ihan tiukka oo, siihen on mahdollista lisätä 100e mut uskoisin hinnan olevan n.150e

Satku per tunti on aika normiliksa. Arvioilta, ääriviivat n.1h ja väritys alle tunnin (ihan heitto) joten kyllä ton vois ehkä parilla satkulla saadakin. Tuo korkeus vaikuttaa aika snadilta, mutta kai se sit on ihan ok. Ei tuo nyt niin kovinkaan iso kuva ole, joten ei siihen kovin montaa tuntia pitäis mennä, mutta ääriviivoja joutunee kuitenkin tekemään teksteissä jonkin verran...

Kannattaa myös huomioida, että mitä parempi tekijä, sitä nopeampi (usein, poikkeuksiakin on esim. Petri Syrjälä, joka käsittääkseni (voin olla väärässäkin) tekee aika rauhallista tahtia, tosin kuvatkin on todella yksityiskohtaisia ja vaativat varmasti aikaa toteutuakseen ihan erilailla kuin jotkut oldschoolit ja japskit joissa voi vetää vähän isommallakin sorvilla).

Helpointa kysyä tekijältä arviota kauan menee, mutta koosta päätellen tohon yli kahta tuntia (200€) mene.
Mut mikä ihmeen budjetti on 190€? Siis että 190€ eikä vaikka 200€? Muista sitten myös tinkiä, jos vaikka saatkin leiman vaikka 159€:llä ;)

"Suppo tatuointihuoneelta hei! Tänään tatsat vain 199€!!!"

http://www.youtube.com/watch?v=pmJFvToyMaE

Siis toi 190e on ihan vaan tollanen sinnepäin suunta, sillä ton verran oon laittanu syrjään vähäisistä tienisteistäni tältä kesältä (opiskelija = ei töitä = vähän rahaa), mut tohon on laittaa noin satku lisää tarpeen vaatiessa, ton verran on vaan käteisenä ns. tatuointi-kassassa :D

Juu, ei siinä mitään, kyllä tuo homma varmaan tuolla sadallaysikympillä natsaa, rupesin vaan hassuttelemaan kun oli niin tarkka summa :)
Toivottavasti tulee hyvä, jos mesta vähänkään arveluttaa, niin mene semmoiseen paikkaan ettei tartte arvailla.

Muoks.
Parlourin Tutan tekemät kuvat näyttää oikeinkin hyviltä, tuon Sammyn kuvat taas ei säväytä.

Jos parlouriin, niin sit just tutalle. Toisaalta tutan mies Sami skincraftista vois olla enemmän erikoistunut tekemään tollasia tekstejä, mut periaatteessa ketä vaan tatuoija osaa kyllä noin simppelin tekstin tehä hyvin + skincraftin tilat näytti aika synkiltä viime vuonna kun kävin. Parlourin sisätilat näytti vaan niin avaralta ja siistiltä et se houkuttelis paljonkin. Ei huvittais mennä mihinkään tunkkaseen pieneen koppiin ottamaan tatskaa vaikka ite tatuoija ois kuinka hyvä.

Edit: tässä kuva suunnitelmasta :
29072012909.jpg

Moro,

Ensimmäinen tatuointi olisi suunnitteilla. Japsityylinen (karppi) puolihiha, lähtökohtaisesti mustavalkoinen mutta mahdollisesti maltillinen määrä värejä sallitaan. Kalaa ei kuitenkaan väritetä muulla kun mustalla.

Keneen Turun suunnalla toimivaan tatuointiartistiin suosittelette ottamaan yhteyttä kyseistä kuvaa suunniteltaessa? Useamman tääläpäin toimivan tatuointiliikkeen facebook-galleriat on selattu läpi, aikalailla värikuvapainotteisia ovat. Nyt kiinnostaa pakkotoiston mielipide.

Tän tyyppistä: http://imageshack.us/f/40/tattoooi.jpg/

Lisätään tohon vielä semmonen kysymys, että löytyykö netistä galleriaa, jossa olisi paljon tommosia erityisesti mustavalkoisia japsityylisiä puolihiha/kokohiha kuvia? Mieluiten toki suomalainen tai suomessa toimiva artisti mutta toki muutkin käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom