Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heitelkääs karkeesti paljon maksaa esim. puolikas hiha / hiha / paljon tekstiä kylkeen? Jotta saa suuruusluokasta käsityksen... Itellä ei vielä yhtään tatskaa mutta nyt polttelee niin paljon ja ideat alkaa valmistua että kohta tartte varata aika ja rahat valmiiksi. Kylkeen otan 15-20 riviä runonpätkää ja siitä jatketaan toiseen hihaan sitten.

Hiha ja rintaa itselläni 3500 euroa :) Nyrkkisääntönä kantsii pitää että markalla saa markan kuvan.

Onko tähdellä joku suurempi merkitys siis normi tähti eikä mikää pentagrammi kun meinasin kehystää pojan kuvan mikä on rinnassa sillein että kuva jäis keskelle tähteä? miettiny jotai kehystystä siihen kun kuva on jotenki nii orvon näkönen rinnassa nii tähti olisi ehkä hyvä vaihtoehto ja saattaisi käydä hyvin.

Hiha ja rintaa itselläni 3500 euroa :) Nyrkkisääntönä kantsii pitää että markalla saa markan kuvan.

Jos 99 tatuoijaa 100 pyytäisi jostain tatuoinnista 1000 euroa mutta sun lemppari tatuoija pyytäisi siitä sulta 3000 niin maksaisitko?

Jos 99 tatuoijaa 100 pyytäisi jostain tatuoinnista 1000 euroa mutta sun lemppari tatuoija pyytäisi siitä sulta 3000 niin maksaisitko?

Kyllä jos se on just sellanen minkä haluaa ja just niin uniikki kun esim tästä kuvasta suurin osa, tälle hepulle kun ei heti aikaa saakaan. :) En mä ota mitään paskaa miltään kaverin kaverin kaverilta, sitäpaitsi lähes kaikki huipputatuoijat tuntuvat olevan tuntihinnaltaan samoja, eriasia sitten jos sulla on kotimaassa joku jäbä kuka on tehny pitkään leimaa niin voi saada urakkahintaan tai muuta alea. Hinta pitäs kuitenkin olla aika viimenen kriteeri tatskaa ottaessa, kun kattoo noita tuttuja ketkä antaa kavereiden harjotella itteensä niin tulee monesti sanottua että jos ei ole rahaa, älä ota leimaa :D

Itsellä kuumottaisi älyttömästi ottaa tatuointi käsivarteen, ja olenkin haaveillut joko japanilais- tai maorityylisestä (full/puoli) sleevestä, mutta vielä ei vaan ole oikea aika. Haluan nimittäin miettiä kuvan tarkkaan, sillä mulle se ei tule olemaan "vain kuva" vaan sillä tulee olemaan oma tärkeä merkityksensä. Joten ei passaa hätäillä. Sivuja on 150, joten pahoittelut, jos kysymys on vanha, mutta ketkä ovat Suomen parhaimpia tatuoijia?

No mikä se oma tärkeä merkityksensä on sinulle, kun juuri sinulle se ei ole "vain kuva"?

Kyllä jos se on just sellanen minkä haluaa ja just niin uniikki kun esim tästä kuvasta suurin osa, tälle hepulle kun ei heti aikaa saakaan. :) En mä ota mitään paskaa miltään kaverin kaverin kaverilta, sitäpaitsi lähes kaikki huipputatuoijat tuntuvat olevan tuntihinnaltaan samoja, eriasia sitten jos sulla on kotimaassa joku jäbä kuka on tehny pitkään leimaa niin voi saada urakkahintaan tai muuta alea. Hinta pitäs kuitenkin olla aika viimenen kriteeri tatskaa ottaessa, kun kattoo noita tuttuja ketkä antaa kavereiden harjotella itteensä niin tulee monesti sanottua että jos ei ole rahaa, älä ota leimaa :D

Hinta pitäs todellakin olla viimeisimpiä kriteereitä. Täytyy kyllä myöntää, että en pystyisi maksamaan tota hintaa leimasta mitä comodo maksaa:) Mutta turha niitä tatskapaikkoja on tosiaan lähteä kilpailluttamaan, ei siitä saa kun pahan mielen. Ite oon omaan half-sleeven tyytyväinen. Valitsin paikan netistä portfolion mukaan, hintaa 600€ ja työtä 11,5 tuntia. Salilla joku veikkas 1500€ leimaks:D

^100 €/tunti taitaa olla ihan perustaksa, joten arviot on varmaan ajateltu sen mukaan. Artisti tietysti ottaa mitä ottaa ja omista syistään.

Lähinnä sitä ihmettelen että aina joku tulee juuri tuolla "markalla saa markan kuvan" tyyppisellä kommentilla. Jos se hinta ei pidä olla kriteeri niin miksi sillä pitää sitten leijua että maksaa omasta tatuoinnistaan enemmän. Varsinkaan jos se hinta ei välttämättä kerro siitä tatuoinnin laadusta yhtään mitään.

No useimmat markalla tehdyt olohuonekuvat ovat ihan vitun hirveitä, MUTTA jokainen mestaritatuoija on joskus aloittanut omaan jalkaan suhertamalla. Jonain päivänä tällä suhtertajalla voi olla oma studio, johon jonotetaan kuukausia.

Lähinnä sitä ihmettelen että aina joku tulee juuri tuolla "markalla saa markan kuvan" tyyppisellä kommentilla. Jos se hinta ei pidä olla kriteeri niin miksi sillä pitää sitten leijua että maksaa omasta tatuoinnistaan enemmän. Varsinkaan jos se hinta ei välttämättä kerro siitä tatuoinnin laadusta yhtään mitään.

Vain kateellisen mielestä "markalla saa markan kuvan" lause on leijumista koska se kertoo musta kaiken oleellisen, siinä oon nimittäin eri mieltä ettei ei hinta kerro mitään koska kenenkään hyvän taiteilijan ei tarvitse tehdä halvalla tai polkea hintoja, hyvä esimerkki nämä shittydeal tarjoukset, kenenkään huipputekijän ei tarvitse sellasiin ryhtyä. Oon maksanu tästä ton ihan normi tuntihinnan joka pyörii lähes jokasella tietämälläni siinä satasen hujakoilla, tähän on kuitenkin tehty työtäkin tunneissa puoltoista vuorokautta. Ja ei tosiaan ole kerralla nakutettu joten ei toi hinta parin vuoden säteellä paljoa tunnu, monia varmaan hirvittäisi laskea mitä on menny kymmenen vuoden aikana leimoihin. Mulla on vieläpä lähes aina käyny niin että kun on alettu tekemään seuraavaa sessiota niin ollaan menty yli arvion ihan huolella kun onkin tehty vähän vielä enemmän mitä mietitty, muutenkin ihan mahoton arvioida tälläsiä koska se kuka mulle nykyään leimat tekee niin suunnittelee parisen tuntia freehandinä tussilla kaiken ennenkuin alkaa tikkaamaan.

Vain kateellisen mielestä "markalla saa markan kuvan" lause on leijumista koska se kertoo musta kaiken oleellisen, siinä oon nimittäin eri mieltä ettei ei hinta kerro mitään koska kenenkään hyvän taiteilijan ei tarvitse tehdä halvalla tai polkea hintoja, hyvä esimerkki nämä shittydeal tarjoukset, kenenkään huipputekijän ei tarvitse sellasiin ryhtyä. Oon maksanu tästä ton ihan normi tuntihinnan joka pyörii lähes jokasella tietämälläni siinä satasen hujakoilla, tähän on kuitenkin tehty työtäkin tunneissa puoltoista vuorokautta. Ja ei tosiaan ole kerralla nakutettu joten ei toi hinta parin vuoden säteellä paljoa tunnu, monia varmaan hirvittäisi laskea mitä on menny kymmenen vuoden aikana leimoihin. Mulla on vieläpä lähes aina käyny niin että kun on alettu tekemään seuraavaa sessiota niin ollaan menty yli arvion ihan huolella kun onkin tehty vähän vielä enemmän mitä mietitty, muutenkin ihan mahoton arvioida tälläsiä koska se kuka mulle nykyään leimat tekee niin suunnittelee parisen tuntia freehandinä tussilla kaiken ennenkuin alkaa tikkaamaan.

No jos suurin osa töistä perustuu tuntipalkkaukseen niin onko se nyt ihan mahdoton idea että joku kaveri vääntää sillä koneelle puolet nopeammin kuin toinen kaveri vaikka taiteellisesti molemmat ovat yhtä taitavia? Tämän takia mua vähän naurattaa tää leijuminen sillä että mun tatuointi oli kallis ja varmasti parempi kuin teidän muiden.

No mikä se oma tärkeä merkityksensä on sinulle, kun juuri sinulle se ei ole "vain kuva"?

Ei ollut tarkoitus kuulostaa ylimieliseltä, mutta itsellä on vain sellainen periaate, että kun se tatuointi otetaan, niin se tulee olemaan myös ikuinen, joten itse ainakin haluaisin, että sillä kuvalla olisi jokin tärkeä merkitys itselleni. Itse olen viimeiset 5,5 vuotta kamppaillut erilaisten henkisten ongelmieni kanssa ja nyt kun rupeaa vihdoin näkymään valoa tunnelin päässä, joten olen suunnitellut, että se kuva tulee symboloimaan tuota matkaa minkä olen saanut kulkea näiden viime vuosien ajan ja samalla eräänlaista henkistä uudelleensyntymistä. Sen takia olenkin tässä viime aikoina tutkaillut noita japanilaisia symboleja ja niiden merkityksiä. Kuulostaa ehkä kornilta, mutta näillä mennään.

Uskon, että monilla on omissa kuvissaan merkityksensä, ajatuksensa ja myös tarinansa. Itse oon ehkä kymmenen vuotta miettiny jo omaa, ja taisin sen nyt vasta pari päivää sitten keksiä. Ehkä kun sen on ottanu niin seuraavat tulee olemaan helpompia =) Jos kerran pitää paikkansa, että sitähän tulee haluamaan lisää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom