Tatskat

Mua alko ihan törkeesti mietityttämään tässä yks päivä, et mitäs sit ku on pyylevä 70-vuotias pullantuoksunen mummo ja lapsenlapset kysyy, että mitä noi on. Viittiikö sitä sittenkään ottaa pääkallokuvaa, kun se nyt sopis, mutta ei sovi aina? :D Onko tää liian syvällistä pohdintaa?

On. ;)

Mitä mieltä porukka on muuten tatuointien merkityksistä ja symboleista? Onko joku ehdottomasti sitä mieltä, että kuvalla on oltava tarina ja syy? Entä onko niitä, joiden mielestä hienot kuvat on jo syy itsessään hakata ne ihoon?
Muuttuuko merkitys iän tai elämäntilanteen myötä?

Joillakin kuvilla on tietyt ja melko tarkaktin merkitykset ja symbolit, kuten esim. nämä pääskyset mitä moni ottaa. Merimiehet yleensä tiesivät maan olevan lähellä kun näkivät pääskysten lentelevän ympärillä. Osa myös otti pääskysen merkiksi siitä, että oli ylittnyt jonkun tietyn mailimäärän merillä. Pääskynen toisin sanoen kuvastaa "turvallista kotiin tulemista" ja toivoa. Itselle osittain on tärkeää että kuvalla on merkitys ja osittain ei. Syy siihen on se, koska moni kuva mitä olen nyt ottanut miellyttää mua visuaalisesti ja siksi merkitsee mulle jotain. Muutamissa on myös henkilökohtainen merkitys ja mua ei haittaa lainkaan vaikka ne ei ensinäkemällä (tai ikinä) aukeiskaan muille. :)

P.S. pode_...looking good :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua alko ihan törkeesti mietityttämään tässä yks päivä, et mitäs sit ku on pyylevä 70-vuotias pullantuoksunen mummo ja lapsenlapset kysyy, että mitä noi on. Viittiikö sitä sittenkään ottaa pääkallokuvaa, kun se nyt sopis, mutta ei sovi aina? :D Onko tää liian syvällistä pohdintaa?

Oma mielipide on, että tatuoinnit "kasvaa" osaksi minuutta, eli kun joku leima on ollut pari vuotta ihossa, ei oma identiteetti tai minäkuva enää ilman sitä olis sama. No vähän kärjistettyä ehkä tuo, mutta tuohon suuntaan kuitenkin. Eli ei niitä omia leimoja enää sillai koe ylimääräisinä ihossa olevina juttuina, vaan osana itseään.

Ehkä se kallo ei oo sun "todellista" identiteettiä kuvaava juttu, jos joudut tollasta kelaamaan? Kuulostaa, että se tatska ois sulle ikäänkuin joku "accessory", siis joku "koru", joka just nyt sopis sun tyyliin ja vallitsevaan muotiin, mutta sit joskus jos se ei ookkaan enää niin hip ja cool, niin alat katua sitä...

Itse olen ajatellut kantavani pikku hiljaa haalistuvat, leviävät ja läskistyvälle sekä yhä enemmän ja enemmän roikkuvalle iholle tökityt kuvani ihan ylpeydellä loppuun asti. Eikös se oo just cool olla se 70v pullantuoksuinen mummo, jolla on sleevet ja kallo rinnassa? Sehän on just mielenkiintoista...
...lasten lapsillekin on sitten ehkä jotain jänniä tarinoita kerrottavana kun ne kuvista kyselee. :)

Lyhyesti: jos tosiaan hirveästi arveluttaa, niin kandee jättää väliin.

Mitä mieltä porukka on muuten tatuointien merkityksistä ja symboleista? Onko joku ehdottomasti sitä mieltä, että kuvalla on oltava tarina ja syy? Entä onko niitä, joiden mielestä hienot kuvat on jo syy itsessään hakata ne ihoon?
Muuttuuko merkitys iän tai elämäntilanteen myötä?

Merkitystä tai ei, tästä on varmaan melkein yhtä monta mielipidettä ja mielipiteen tasoa kuin on kuviakin maailmassa. Joillain kuvilla on vahvat perinteet ja merkitykset, ehkä semmosten ottaminen ihan pelkästään visuaalisista syistä tuntuis ittestäni hassulta ja muutenkin jos jotain Japski tai old schoolia ottaa, kandee ehkä katsastaa vähän mitä kuva-aiheet saattanevat tarkoittaa, tai ovat saattaneet...

Tatuoinnit on loppupeleissä vaan koristautumismuoto ja mustetta ihossa, eli koristautuminen ja hienot kuvat on omasta mielestäni ihan riittävä syy ottaa niitä ihoon.

Jos haluaa kuvia, muttei keksi mitään supersyvällisiä juttuja, joilla vois perustella kuvaa, niin mielestäni on parempi että mieluummin ottaa hienon ja näyttävän kuvan ihoon jolla ei ole mitään merkitystä, kuin että ottaa jonkun vitun mystisen ja merkityksellisen kurapaskan ihan vaan sen takia että se on niin syvällinen juttu...
...tosin syvällisetkin jutut on siistejä ja kuratatskan usein ihan mielenkiintoisia, joten ei tää itteleni ihan niin yksoikoista oo. :)

Mielestäni myös itsensä raskaasti täyteen tatuoiminen on edelleen tietynlainen statementti, ainakin omasta mielestäni, ja tietyllä tavalla siis myös syvällinen ja merkityksellinen juttu.

Valmistu tämäkin vihdoin ja viimein. Värit näyttää ehkä vähän hassuilta ku osa on tehty muutamaa kuukautta aikasemmin ja kuvakin on hieman haalea, mutta kuitenkin:
IMG_0455.jpg

Ja artistina tietysti Matzon Zombie Tattoosta

Kuva-aiheena Japskimörköjen 1500m viestifinaalin ankkuriosuuden vaihto! :hyvä:
(ihan helvetin siisti! :rock: )

Kiitoksia! Vähän jo päätin että isot kuvat saa jäädä mun osalta tähän, mutta saa nyt nähdä kun taas unohtuu miltä toi kidutus tuntuu... :)

Mitä mieltä porukka on muuten tatuointien merkityksistä ja symboleista? Onko joku ehdottomasti sitä mieltä, että kuvalla on oltava tarina ja syy?

Tatuoinnin voi ottaa ihan siitä syystä että se on hienon näköinen. Ei todellakaan tarvitse olla sen suurempaa merkitystä. Jotkut pohtii päänsä puhki että minkä kuvan ottaisin joka tarkottais mulle jotain todella hienoa. Että voin sitten kertoa tämän hienon tarinan kun joku kysyy että mitä tämä minun kuva tarkoittaa. Tai että miltä se näyttää sitten kun olen 60 vuotias. Ehkä ei kannattaisi ottaa sitä kuvaa ollenkaan? Itsellä on kuvia paljonkin ja oikeastaan vain yhdellä niistä on syvempi tarkoitus. Muut on otettu tasan ja ainoastaan sen takia että ne siistejä ja paljas iho on tylsän näköinen. Seuraavalla saattaakin sitten taas olla jokin merkitys.

Tatuoinnin jälkihoitoon liittyen, onko väellä kokemuksia uimisesta tuoreen tatuoinnin kanssa? Altistuminen bakteereille lienee se suurin uhka? Jos nyt kuitenkin olette menneet esimerkiksi klooriveteen, niin kuinka olette suojanneet tatuointinne?

Siisti:lol2: Pitäsköhän ottaa taalasmaan sepin kuva vaik paremmin kyllä tuo ismon kuva olis sopinut.:D

Mistäköhän löytäisin sellasia kuvia missä enkeli tappais pirun tai jotain vastaavaa, keksin vähä muuttaa tuota seuraavan kuvan ideaa? Kyllähän se tatskaaja vois piirtääkkin jotain mut sais vähä ideoita lisää.

Nolottaa kun kavereilla on vitun tyhmiä tatskoja, ei niille kehtaa sanoa miten kauheita ne on. Mäki otan jonkun mulkun kuvan käteen ja sitten esittelen sitä kaikille ja nautin niistä kiusaantuneista ilmeistä.

Siisti:lol2: Pitäsköhän ottaa taalasmaan sepin kuva vaik paremmin kyllä tuo ismon kuva olis sopinut.:D

Mistäköhän löytäisin sellasia kuvia missä enkeli tappais pirun tai jotain vastaavaa, keksin vähä muuttaa tuota seuraavan kuvan ideaa? Kyllähän se tatskaaja vois piirtääkkin jotain mut sais vähä ideoita lisää.

Prison Break:issa maikkelilla oli aika siistejä tatskoja:

20101125207.png

Kuukle löytää..

Riddickin aikakirja

270173_10150306985275631_114205395630_9929816_3382854_n.jpg

chroniclesofriddick.jpg

Kyllä mä myönnän, että tuo alkuperäinen juliste on hienon näköinen ja tuo valmis tatska on hyvin tehty. Komea teos, sanoisin. Hienot varjostukset, hyviä yksityiskohtia ja onhan toi aika eeppisen näköinen koko selän alueella. Scifi-leffa friikkinä itsekin voisin jotain tuollaista napata, mutta valitettavasti selän kuva on jo valittu. Nyt sitä vain odotellaan milloin alan keräämään rahaa sitä varten.

Itseä on himottanut nyt pidemmän aikaa ottaa koko oikeaan pohkeeseen häijyn ja kunnioitettavan näköinen huuhkaja. Mä diggaan pöllöistä :) Vois olla muuten black&grey, mutta silmät oranssin/keltaisen sävyä..
imgres

Kyllä mä myönnän, että tuo alkuperäinen juliste on hienon näköinen ja tuo valmis tatska on hyvin tehty. Komea teos, sanoisin. Hienot varjostukset, hyviä yksityiskohtia ja onhan toi aika eeppisen näköinen koko selän alueella. Scifi-leffa friikkinä itsekin voisin jotain tuollaista napata, mutta valitettavasti selän kuva on jo valittu. Nyt sitä vain odotellaan milloin alan keräämään rahaa sitä varten.

Uh, katotaanko joskus jotain scifiä? :)

http://www.derekhess.com/sub.cfm?section=tattoos
Oon pitkään ihaillu tän häiskän kuvia ja harkinnu ehkä jopa jotain ton tyylistä tatuoinniks. Mut se jää nyt nähtäväks, oon järjettömän vaativa ja kriittinen omista, sekä toisten kuvista :D

Itellä on molemmat olkavarret täynnä(toisesta puuttuu värit vielä), japsimerkkejä molemmissa kyynärvarsissa, tribaalilohikäärme pohkeessa ja kissani tassun jäljet nilkassa. Niskaan pitäis ottaa seuraavaks yks kuva pappan muistoks.
Neljä vuotta ensimmäisestä ja yhtään en vaihtais. Välillä meinaa ottaa pannuun ku kaikki uudet tuttavuudet kyselee et mitä noi tarkottaa jne, mut toisaalta mikäs niiden tarinaa on kertoessa :)

http://www.derekhess.com/sub.cfm?section=tattoos
Oon pitkään ihaillu tän häiskän kuvia ja harkinnu ehkä jopa jotain ton tyylistä tatuoinniks. Mut se jää nyt nähtäväks, oon järjettömän vaativa ja kriittinen omista, sekä toisten kuvista :D

Itellä on molemmat olkavarret täynnä(toisesta puuttuu värit vielä), japsimerkkejä molemmissa kyynärvarsissa, tribaalilohikäärme pohkeessa ja kissani tassun jäljet nilkassa. Niskaan pitäis ottaa seuraavaks yks kuva pappan muistoks.
Neljä vuotta ensimmäisestä ja yhtään en vaihtais. Välillä meinaa ottaa pannuun ku kaikki uudet tuttavuudet kyselee et mitä noi tarkottaa jne, mut toisaalta mikäs niiden tarinaa on kertoessa :)
Itsellä ei ainuttakaan kuvaa, ja olen usein miettinyt josko ottaisi. Ideaa hauduteltu jo kauan...

Pakko siis sanoa että tuolla oli pirun hienoa kuvaa suurin osa! Johtuu varmasti siitä että en juuri seuraa näitä hommia, tai selaile paljoakaan, mutta mulle ainakin ihan uusi ulottuvuus tavassa piirtää noita.

Piru.. pitäisikö omaakin mahdollista kuvaa suunnitella tuollaiseen tyyliin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom