Naapurin setä väsäsi tuon. Se lopetti hommat tatuointi liikkeessä ja nykyään hoitaa homman kotoa käsin.
Missäpäin herra asustelee ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Naapurin setä väsäsi tuon. Se lopetti hommat tatuointi liikkeessä ja nykyään hoitaa homman kotoa käsin.
En oo ikinä tuollaisista sopimuksista kuullutkaan saatika sellaisia itse tehnyt:D
En oo ikinä tuollaisista sopimuksista kuullutkaan saatika sellaisia itse tehnyt:D
Veren vuotamisella ei ole mitään vaikutusta ruven muodostumiseen. Ihosta tulee tatskan jälkeen ylimäärinen väri pois, josta enimmät pestään pois seuraavan päivän ensinmäisellä pesu kerralla. Rasvauksella estetään ruven muodostuminen. Ihon kuivuminen aihettaa ruven muodostumisen, ei veren vuoto.
Kännissä kuvan ottamisella ja tatuoijan oikeusturvan kanssa ,ei mitään tekemistä. Mistä sä oikein näitä revit?
Ihmisiä on monenlaisia. Osa juo ja osa ei. Toiset ottaa viinaa ennen kuvan ottamista, osa taas ei. Vois kuvitella et monet menee messuille just sen takia et ottavat pari ennen ku menevät ottamaan kuvaa. Parin jälkeen ei jännitä,eikä tarvitse turhaan hermoilla penkissä.
Tatuointimessuilla tatskaajat päättävät kenellä kuvan tekevät.
Yleinen legenda on et kännisellä asiakkaalle ei tehdä kuvaa, kun verta tulee paljon. Syy siihen miksi kuvaa ei tehdä känniselle on et känniset asiakkaat eivät pysy penkissä rauhallisina vaan säätävät kaikkea muuta.
Melkein sama juttu minulla. Ei tuo kaavake mikään pakollinen käytäntö ole, jossain ehkä käytetään moista, jossain ei...
Wikipedia: "Rupi on kuivuneesta veriplasmasta, kudosnesteestä tai tulehdusnesteestä ja kuolleista tulehdussoluista koostuva haavan tai ihottuman väliaikainen kuori."
Eli mitä enemmän verta vuotaa, sitä enemmän veriplasmaa ja kudosnestettäkin vuotaa ja jos se vuotanut neste kuivuu kiinni kuvaan niin se kyllä pahentaa ruven muodostumista.
Aluksi kelmuttamisella estetään, ettei pahimmassa vuotovaiheessa tämä neste kuivu kuvaan kiinni ja kun pahin vuoto on loppunut jatketaan tätä hommaa rasvaamisella.
Ja mites se ylimääräinen väri tulee sieltä tatskasta pois? En ymmärrä? Tatuoinnista irtoaa kyllä ihon uloin kuollut kerros (Orvaskesi) pian pois, jossa siis on myös väriä kiinni. Rupi irtoaa parin päivän sisällä ja se on sisältää myös väriä. Kerrotko miten sinä peset "ylimääräiset" värit pois kuvasta? Itselläni vaan irtoilee tuota värikästä kuollutta ihoa ja rupea, enkä sen kummemmin pese värejä kuvistani pois...
Käsittääkseni rupi voi myös olla niin syvällä, että se ulottuu värikerrokseen asti ja irrotessaan sitten lähtee väriä mukana. Tämä johtunee taas siitä, ettei iho ole ehtinyt parantua rauhassa ruven alla ja muodostaa terveitä ihokerroksia?
Vielä wikipedia lainaus aiheesta, joka ei nyt sinänsä tuo aiheeseen mitään uutta, mutta laitetaan kuitenkin: "Alkoholi ohentaa verta, ja juopunut tai krapulainen ihminen vuotaa tavallista enemmän verta. Liika verenvuoto voi olla pahasta sillä se saattaa puskea myös mustetta mukanaan, jolloin luonnollisestikin tulevan kuvan laatu kärsii."
Omasta päästäni revin. Kai sillä voi olla sen verran tekemistä, että jos joku voi hyvinkin alkaa syyttämään tatuoijaa kuvan tekemisestä humalaiselle, kun myöhemmin katuukin kuvaa yms.
Eiköhän sinne messuille mennä ihan muista syistä? Mun mielestäni aika paska syy mennä messuille. Olisiko parempia syitä...
...että haluaa kuvaa joltain tietyltä tyypiltä? Haluaa nähdä tatuoijia työssä? Helppo tapa tutustua eri artisteihin? Haluaa nähdä kaikenmaailman ohjelmanumeroita?
Ja liikkeissäkö ei? Ainakin oman kokemukseni mukaan tatuoija kyllä valitsee aina kenelle ja millaista kuvaa haluaa tehdä.
Varmaan aika pitkälti näin, mutta mielestäni tuolla asialla on kyllä ihan lääketieteellinenkin perustelu olemassa.
Osaisiko joku täältä sanoa mitään tuosta messujen maksupolitiikasta? Jos meinaisi siellä kuvaa hankkia, niin onko se käteisellä maksettava vai käykö siellä korttikin?
Takapohkeessa on kuva, ja kyllähän toi jossain vaiheessa sattu aika saatanasti. Kävelykin oli pari päivää ,hetken istumisen jälkeen, hieman ontuvaa kun veri pakkautuu kinttuun ja tuntuu että nahka repee :D
Ihan artistista kiinni et käykö kortti. Yleinen maksuväline on käteinen eli sitä kannattaa ottaa mukaan.
Itse pelaan jenkkifutista ja hauiksiin haluaisin tatskat. Olen kuitenkin kovien lajitreenien johdosta aikalailla koko ajan hauikset isoilla mustelmilla ja ajattelin, että se toimii rajoitteena tatskalle. Tuumasta toimeen: menin asiasta kyselemään alan liikkeeseen. Liikkeessä sanottiin, että kannattaa vasta sitten tulla ottamaan kuvaa hauiksiin, kun on jenkkifutiksesta mielellään ihan 3 viikon tauko. Yksi viikko taukoa ennen tatuoinnin ottamista, jotta ei ainakaan ole sitten tuoretta pikimustaa mustelmaa siinä hauiksessa. Kuvien oton jälkeinen viikko tulisi olla mielellään kokonaan treenaamatta... ainakaan yläkroppaa ei saisi kovasti treenata ja vielä seuraava, se kolmas viikko olisi sellainen, ettei lajitreeneihin saisi mennä. Kova kolhu tatuoituun haukseen voisi johtaa isoihin ongelmiin.
Allekirjoitatteko väitteet, joita alan ammattilainen sanoi?
Ja pohjetta vois verrata olkavarteen. Ei oo paha paikka imo.
Kiitos, sinä harvasanainen mies!
(Join Date: May 2002, Posts: 41)
:D
Itse pelaan jenkkifutista ja hauiksiin haluaisin tatskat. Olen kuitenkin kovien lajitreenien johdosta aikalailla koko ajan hauikset isoilla mustelmilla ja ajattelin, että se toimii rajoitteena tatskalle. Tuumasta toimeen: menin asiasta kyselemään alan liikkeeseen. Liikkeessä sanottiin, että kannattaa vasta sitten tulla ottamaan kuvaa hauiksiin, kun on jenkkifutiksesta mielellään ihan 3 viikon tauko. Yksi viikko taukoa ennen tatuoinnin ottamista, jotta ei ainakaan ole sitten tuoretta pikimustaa mustelmaa siinä hauiksessa. Kuvien oton jälkeinen viikko tulisi olla mielellään kokonaan treenaamatta... ainakaan yläkroppaa ei saisi kovasti treenata ja vielä seuraava, se kolmas viikko olisi sellainen, ettei lajitreeneihin saisi mennä. Kova kolhu tatuoituun haukseen voisi johtaa isoihin ongelmiin.
Allekirjoitatteko väitteet, joita alan ammattilainen sanoi?
hohoho, empäs tajunnut Wikipediasta katsoa ollenkaan. Taidan silti pysyä latinassa. käteen on tulossa kolmen viikon päästä tribaali, tai latinaa: )