Tarvitsisin apua treenaamisen aloittamiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ooppi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, eli nyt tässä muutama päivä sitten rupesi kinnostamaan alkaa nostelemaan kunnolla painoja ja saada lihasta. Eli olen 16v pituus n.174 paino 65kg ja en ole laiha enkä läski mutta siinä välillä (kuitenkin on mistä laihtua). Itse en tiedä liikkeiden nimistä juurikaan mitään, enkä myöskään että mitä liikkeitä minun kannattaisi tehdä ja kuinka monta kertaa. Olen tässä n. Viikko sitten aloittanut treenamisen kotona, kun on laite millä voin tehdä monia eri liikkeitä. Ajattelin tässä n. Kuukauden tehdä kotona liikkeitä ja sen jälkeen alkaa käymään salilla. (:
Joten jos joku viitsisi tehdä minulle ohjelman millä tulisi tulosta niin kiitos. (: ja olen jo näitä ketjuja tässä käynyt jonkun verran jo läpi, että proreiiniä syön sen minkä tarvitsee. Kiitoksia etukäteen vastauksistanne. (: miten muuten vielä tuo proteinijuomat onko niitä hyödyllistä juoda jos on niin mitä suosittelette vai onko sillä juurikaan väliä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voidihan jo linkkasikin periaatteessa kaiken mitä tarviit, joten aloita lukemaan sieltä sticky langoista.
Halusin vaan lisätä, että älä suotta kuukautta vietä kotona reenaamassa jollain laitteella vaan lähde suoraan sinne salille niin saat tuloksia nopeemmin.

Toi kotona treenaaminen jollain laitteella on ihan yhtä tyhjän kanssa. Vähintään pitäs löytyä penkki, kyykkytelineet, levytanko ja vitusti rautaa. Mee vaan sinne salille.

Onko sille jokin erillinen syy, että välttämättä haluat kuukauden verran vääntää kotona ennen salille menemistä?

Jos ei ole, niin unohda se kotona hiplaaminen, vedä kengät jalkaan ja lompsi salille! Parhaassa tapauksessa sieltä löytyy joku/joitain, jotka ystävällisesti neuvovat tekniikoitakin kädestä pitäen. (toivottavasti viimeistään siinä vaiheessa, kun meinaat särkeä itsesi:)

edit: sanotaan sittenkin niin, että JOS/kun meinaat särkeä itsesi. Ei kai se itsestäänselvyys ole...

Toi kotona treenaaminen jollain laitteella on ihan yhtä tyhjän kanssa. Vähintään pitäs löytyä penkki, kyykkytelineet, levytanko ja vitusti rautaa. Mee vaan sinne salille.

Ei pahalla, mut treenaaminen ei oo koskaan "yhtä tyhjän kanssa" treenas sitten vaikka vanupuikolla.

Zone-sarja -42%
Totta. Ainahan se kotona vääntäminen on tyhjää parempi. Varsinkin, jos se tuntuu mielekkäältä ja tuloksiakin saa aikaan. Toisaalta riskinä voi olla se, että jos kotona treenaa tietämättömänä yksipuolisesti, niin hommaan tympääntyy eikä kuukauden jälkeen sinne salille enää tee mieli lähteä.

Siispä, jos vaan on mahdollista, niin heti sinne salille oikeaan ympäristöön. Siinä motivatsuunit nousee, kun satakiloinen korsto puhisee vieressä kaksataa penkistä, tai jotain.. :)

Itekki alottelija, voisko joku linkata ravinnosta jotain? Tai siis et miten pitäis syödä /pv?
En kauheesti löytäny tuolta Ravinto-ketjuista.

Itekki alottelija, voisko joku linkata ravinnosta jotain? Tai siis et miten pitäis syödä /pv?
En kauheesti löytäny tuolta Ravinto-ketjuista.

Lue sitten lisää. Kyllä se kaikki sieltä löytyy. Nämä ihan samat asiat käsitellään täällä kerran päivässä. Varsinkaan kun et kerro itsestäsi mitään - kuten painoa, pituutta ja tavotteita niin on hyvin hankalaa sanoa mitään juuri sinun tilanteestasi. Perusteet kuitenkin ovat ne että proteiinia n. 2g/painokiloa kohden. Jos haluat laihtua, syöt alle päivän kulutuksesi kaloreita. Jos haluat lihaksia syöt plussalla. Proteiinit koostat maidotuotteista, lihasta, kalasta ja kanasta. Hiilareita sitten hedelmistä, riisistä, pastasta ja esimerkiksi tummasta leivästä. Ei se sen vaikeampaa ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaankin sun ideana oli hakea hiukan "saliuskottavuutta" ettei tarvis ihan pohjalta kammeta?
Nou hätä!
Salille vaan, kysy reippaasti respasta/kassalta voiko ne opastaa sua, tehdä ohjelman yms.
Ilmapiiri yleensä saleilla on varsin positiivinen. Naureskelun sijaan tullaan tsemppaamaan / neuvomaan.

Nyt kun aloitat heti oikeilla tekniikoilla salilla niin tulokset on paljon paremmat etkä riko itseäsi.

Jos on joku tuttu ketä salin parissa on jo kauemmin touhunnut niin kysy siltä neuvoa ja pyydä että tulee mukaan salille vähän opastamaan. Itseni aikoinaan auttoi alkuun oma eno, jonka kanssa oonkin siitä lähtien treenailly väh. kerran viikossa porukalla, ja nyt kun oma pikkuveli alottelee touhua niin näytän sille Arnoldin G6 ohjelman ja opastan liikkeet ja perusasiat ettei mee turhaan sinne salille heilumaan, vaan alottaa jo heti alkuun treenaamaan oikein.

Back
Ylös Bottom