Tarvitsenko lisäravinteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JVee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moron vaan kaikille,

Olen tässä pitkän hiljaiselon jälkeen (n. 2 vuotta) alkanut taas treenamaan itseäni kuntoon. On päässyt vähän pakkia kertymään ja nyt täytyy aloittaa taistelu läskiä vastaan toden teolla. Mutta pari ongelmaa kaipaisi ratkaisua.
Olen parin kuukauden ajan käynyt salilla kolme kertaa viikossa ja lenkillä käyn 2-3 kertaa viikossa riippuen vähän olotilasta. Tietysti aina punttitreenin jälkeen on melkoinen nälkä ja muutenkin syön nykyään kuin hevonen. Mutta koska yhtenä tavoitteena on "pelastusrenkaan" hävittäminen niin rupesin miettimään tuota ruokapuolta että mitenköhän se pitäisi hoitaa kun tuntuu siltä että mikään määrä ruokaa ei riitä ja toisaalta taas on vaikea uskoa että kuluttaisin sellaiset määrät energiaa mitä nälän tahtiin tulee syötyä.
Joten olisiko joku lisäravinneaine ratkaisu pulmaan?
Itse en oikein tiedä mitään noista ravinnehommista, mutta ajattelisin että jos voisin korvata osan energian tarpeesta jollain lisäravinteella jossa olisi kaikki tarvittavat ainesosat muttei mitään ylimääräistä niin voisin päästä parempiin tuloksiin. Verrattuna nykytilanteeseen jossa siis treenin jälkeen kotona syön n. tonnin makaroonilaatikkoa tms.
Joten jos jollakulla on visio aiheesta kuulisin sen mielelläni.

JVee

Kuinka usein syöt? Koita syödä 5-7 kertaa päivässä, jos et jo näin tee. Lisäravinteet tuskin ratkaisee sun syömis ongelmaa, lähinnä niillä voit paikkailla puutteelista ruokavaliota ja itse ainakin syön mielummin kiinteää ruokaa jos siihen on mahdollisuus. Laita tähän vaikka esimerkki päivän ruokailuista, niin ja paino ja pituus.
ps. nopeasti näistä ravinto asioista pääsee vähän kartalle kun lueskelee vaan pakkista.

edit. kannattaa käydä lukemassa tuolta (paljon hyödyllistä tietoa)

JVee sanoi:
Tietysti aina punttitreenin jälkeen on melkoinen nälkä ja muutenkin syön nykyään kuin hevonen. Mutta koska yhtenä tavoitteena on "pelastusrenkaan" hävittäminen niin rupesin miettimään tuota ruokapuolta että mitenköhän se pitäisi hoitaa kun tuntuu siltä että mikään määrä ruokaa ei riitä ja toisaalta taas on vaikea uskoa että kuluttaisin sellaiset määrät energiaa mitä nälän tahtiin tulee syötyä.
Joten olisiko joku lisäravinneaine ratkaisu pulmaan?
Itse en oikein tiedä mitään noista ravinnehommista, mutta ajattelisin että jos voisin korvata osan energian tarpeesta jollain lisäravinteella jossa olisi kaikki tarvittavat ainesosat muttei mitään ylimääräistä niin voisin päästä parempiin tuloksiin. Verrattuna nykytilanteeseen jossa siis treenin jälkeen kotona syön n. tonnin makaroonilaatikkoa tms.

Mun visio on se että vaikka ottaisit jonkun proteiinijuoman, niin sen päälle vetäisit sen tonnin makaroonia, koska et sä ruokahaluasi voi lisäravinteilla huijata. Jos tuntuu että ruokavaliota putsaamalla paino ei "itsekseen" putoa niin ei siinä juuri muu auta kuin alkaa seuraamaan mitä syö ja laskemaan kalorinsaantia. Noissa mutu-kiristelyissä joissa yrittää fiilistellä painoa alaspäin tulee kaikkia hauskoja juttuja vastaan kuten portion creep eli annoskokojen huomaamaton kasvu sekä se että antaa itselleen luvan vetää liikunnan päälle "vähän tuota". Ruokalogi on pop.

En oo varmaan häävi neuvoo läskeineni mutta noin 17 kg olen pudottanut painoa siten että,aamulla olen ottanut vain rasvat ja vitamiinit ennen pyöräilyä töihin n40 min jonka jälkeen puuroa johon sekaan noin 20 g proteiinia ja kuppi teetä tai kahvia ja hedelmä.sitten töissä ruokalassa olen täyttänyt lautasen -vatsani, salaatilla ilman kastikkeita,ottanut sen liha-kalan ilman kastikkeita ja jättänyt perunat ja leivät päällisineen pois joita ennen tuli vedettyä.niin ja sitten oon vaihtanut maidon veteen.päivällä olen välillä ottanut ateriankorvikkeen,jos on oikein nälkä iskenyt tai ollut kiire(muuten hedelmiä ja raejuustoa tai tonnkalaa) ja treenin jälkeen heti ht-r palutusjuoman.Kotona taas monipuolinen ruoka jossa kasvikset-juurekset on ottanut selkävoiton(kattilallisesta perunaa) onneksi vaimo huolehtii,!!Eli mun aseena on ollut se että olen korvannut muuta ruokaa kasviksilla sekä leivän+päällisten ja maidon jättäminen lähes kokonaan pois.niin ja niiden kastikkeiden.

Paljon hyviä neuvoja, ehkäpä saan jotain aikaiseksin kiitoksia vaan kaikille jotka ovat viitsineet nähdä vaivaa vuokseni :D

JVee

kantsii syyä kiinteetä ruokaa ku noi jauhot o nii heelveti paha makusia eikä niillä lähe ees nälkä. vaikkakin itsekki joudun ottaa prode drinkin koulus ja sit palkkarin reeni päivänä mutta mielummi vedän jotai maitorahkaa ananasta ynm. yksinkertasesti jätät vaa kaikki paskat pois päivän syömisistä > laihdut takuu varmasti :kippis1: < varsinki tuo pois ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom