Tarvis apua ruokavalioon.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloitettu Aloitettu

JTS

Ikä
41
Terve,

Yritän parhaani mukaan selittää tämän selvästi. Homman nimi ois se että tarvis apua ton ruokavalion kanssa. Tällä hetkellä syön 4-6 kertaa päivässä. Mitään suunnitelmallista diettiä ei ole vaan yritän joka päivä mättää ruokaa yksinkertaisesti niin paljon kun on mahdollista.

Se mua kiinnostaa että kuinka tärkeää on tehdä niin sanottu "suunnitelmallinen dietti"? Jos se on todella tärkeetä niin auttakaa ihmeessä! Käyn ruokatukussa kerran viikossa niin sieltä saa ostettua aina isompia annoksia safkaa niin pystyy sitten suunnittelemaan ton viikon syömisen sillain fiksusti.

Sen verran voin kertoa että pikaruokaa ja rasvaisia ruokia en hirveästi syö vaan pikemminkin vähärasvaisia annoksia. Painan tällä hetkellä n. 58kg ja olen 171cm pitkä (aloitin salin uudestaan 2v tauon jälkeen ja nyt käynyt 1kk). Syön päivittäin noin 500g lihaa ja 500g pastaa tai riisiä. Protsku pulverita menee satunnainen määrää mutta varmasti tarpeeksi. Millä hitolla mä alan mitaamaan että paljon on tullut syötyä mitäkin?

Kyytipoikana mulla on mukana pari erilaista prohormones tuotetta mitä täällä espanjassa myydään ihan missä vaan. No siinä on nyt vähän pohja informaatiota...jos tarvitsee lisätietoja niin poustaan pikimmiten.

Tänk juu pakkislaiset!!! :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisään vielä :wall: jos ei tullut poustista ilmi; massaa haetaan ja paljon. Ruokavalio pitäisi olla semmoinen että kasvattaa oikein urakalla. :evil:

JTS sanoi:
Se mua kiinnostaa että kuinka tärkeää on tehdä niin sanottu "suunnitelmallinen dietti"?

Ravinto on erittäin tärkeä asia, lihaskasvun ja tietysti myös muun hyvinvoinnin kannalta ja treenatessa jopa vaikein asia. Suunnitelmallisuus on hyväksi, koska voit sanoa että syöt kaiken mikä ei pääse omin jaloin karkaamaan edestä, mutta on hyvin todennäköistä että et syö tarpeeksi jos et tiedä tarkalleen mitä syöt päivittäin. Ihminen luulee kaikennäköisiä asioita, itse olin aikanaan yli satakiloinen ponttooni, joka omasta mielestään ei syönyt juuri mitään :rolleyes: .
Sinulla on siinä mielessä hyvä lähtökohta, että mittojasi tarkastellen läskiä ei ole ja voitkin alkaa rakentaa lihasmassaa "puhtaalta pöydältä" kunhan aloitat syömään ja treenaamaan kunnolla ja säännöllisesti.

JTS sanoi:
Millä hitolla mä alan mitaamaan että paljon on tullut syötyä mitäkin?

Pidä kirjaa syömisistäsi vaikkapa päivän tai jopa viikon ajalta aluksi. Laita ylös kaikki mitä olet syönyt, milloin ja paljonko söit. Jos haluaa olla tosi tarkka, niin vaaka on tässä mittaamisessa hyvä apu. Netistä löytyvillä kalorilaskureilla voit laskea ravintoarvot. Laita aluksi tällainen lista näkyville, niin voidaan kommentoida.
JTS sanoi:
Kyytipoikana mulla on mukana pari erilaista prohormones tuotetta mitä täällä espanjassa myydään ihan missä vaan.
Sanotaan tähän vaikkapa niin, että laita ihan aluksi perusasiat kuntoon: ravinto, treeni ja lepo. Sitten vasta kannattaa edes ajatella mitään muuta.

Edit: Voit laittaa myös treeniohjelmasi näytille.

JTS sanoi:
Kyytipoikana mulla on mukana pari erilaista prohormones tuotetta mitä täällä espanjassa myydään ihan missä vaan.

Heitä roskiin. Tai älä ainakaan pistä suuhusi ennen, kuin tiedät täsmälleen, mitä olet tekemässä. Niiden teho on tuotteesta riippuen vähän sitä ja tätä ja sivarit saattavat olla samaa luokkaa kuin 'oikealla roinalla'.

Treenasin 2v sitten 7kk aika "vakavasti" ja tona aikana otin kuurin ja luin aivan helvetisti kehonrakentamiseen liittyvistä asioista. Roinasta, treenaamisesta, safkasta jne...(levosta en ole ikinä sen enempää lukenu, oon vaan nukkunu 8-10h yö, thats it)

Isoin huolen aihe mulle ei todellakaan ole treeni, lepo tai ruoan määrä koska uskon niitten olevan suht kunnossa vaan se että kuinka monipuolisesti sitä oikein pitäisi syödä. Tästä en ole löytänyt infoa...usein löydän tekstin jossa lukee esim. 40% pro, 40%hiil, 20% rasvat...muuta. :(

Kiitos ttopi jelpistä :thumbs: .Voishan tota laskemista kyllä kokeilla...oon vaan aatellu että nytkin tähän menee jo helvetisti aikaa ja suunnittelua. Mut sais ainaki selville että kuinka paljon sitä sitten oikeasti syö. Pistän tuloksia tulemaan mahd. pian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom