Tarviiko vatsaa treenata erikseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itte en oo viel tota maastavetoa ruvennu tekemää, sillä sais kyl vahvistettuu alaselkää ja muutenki keskikropan lihaksia hyvin.
Reenin jälkee yleesä teen kuitenki muutamat sarjat istumaannousuja, vartalon kiertoja ja jalkojen nostoja kerran tai kaks viikossa.

Itse olen käynyt salilla nyt melkein vuoden, ja vaikka alussa treenasinkin kotona vatsoja salin ohessa, niin totesin että siitä ei ole oikein mitään hyötyä, ja näin ollen lopetin vatsojen treenaamisen erikseen tyystin. Nyt olen viime aikoina kuitenkin alkanut pohtimaan että kun mavea tehdessä on sarjapainot jo ylittäneet 100kg ja kovassa nousussa edelleen, eikä kyykkykään kovin kaukana laahaa perässä, niin kannattaisiko sittenkin alkaa tehdä vaikka jotain nousujohteista talja-vatsa treeniä tässä ohessa?

Olisi vaan meinaan aika kurja tilanne jos esim. 150kg paino jäisi nousematta mavessa vain ja ainoastaan sen takia että vatsalihasten vuoksi keskivartaloa ei saa pidettyä riittävän tiukkana...

Mulla on mavessa pari kertaa sarja loppunut siihen, että keskivartalosta ( = vatsasta ) loppui poweri. Tanko nousi kyllä maasta, mutta se jäi roikkumaan siihen polvien alapuolelle, kun ei uskaltanut vetää loppuun saakka, kun tunsi selvästi, miten koko kroppa alkoi menemään kasaan. Eli jaloissa riitti puhti, vatsassa taas ei. Salilla olen käynyt pari vuotta, vatsaa en ole paria hassua kokeilua lukuunottamatta treenannut ollenkaan. Hassua, miten vatsalihakset on kyykkäämisen jälkeen yleensä vähintään yhtä hapoilla kuin jalat. Sen jälkeen ei kauheasti edes tee mieli tehdä istumaannousuja.

Ollu vatsojen treenamiseta kovaa taistelua yhen kaverin kanssa. Itse väitän, että kyykyllä, voimapyörällä ja ehkä taljassa rutistuksilla pääsee parempiin tuloksiin kun kaverin junttaamilla istumaannousuilla ja russian twisteillä. Niin lihaskasvun kuin voimankin osalta. Mullaa vaan oli aina vähän semmonen fiilis ku istumaannousuja vielä tein, että sama hyöty ois mennä jonnekki nurkkaa peukaloita pyörittää. Ei se määrä vaan laatu!

Jep. Ei mitään neiteilyä vaan kunnon treeniä vatsallekin. Itselläni tärkeimpinä rinnalleveto, etukyykky ja eristävempinä voimapyörä ja salkkunosto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom