Tarkennusta koodausasiaan

:offtopic: Eli mulla on löytötarvikkeena ollut nokian 6600 mallin kännykkä ja sitä ei nyt 7kk ole kukaan hakenut joten sen sai lunastaa. Ongelma on lähinnä siinä että kännykkäliike ei tietenkään väärinkäyttömahdollisuuden vuoksi voi ilman kuittia yms olevaa laitetta avata. Eli dilemma syntyy kun on laite kädessä joka ei ole toimintakuntoinen.. Laillista? Epäilen.
Usb liitäntä ei kaiketi onnistu, ja bluetooth ei sillä ohjelmalla millä tuo pitäisi "koodata" auki oikein toimi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuis jos pyydät polliisilta lapun ja meet sen kans puhelinliikkeeseen?

Laitteen imei koodi ratkoo sen asian, eli liikkeessä nähdään vain se nähtävästi kelle tai kuka puhelimen on rekisteröinyt... Sikäli ärstyttävää. Eli poliisi ei taas pysty vaikuttamaan oikein siihen puolee. Toki sieltä saa sen lapun kyllä oikein leimalla että puhelin on lttsta, mutta that`s it. Eli täytyy rakentaa uudet tiedot tai mikä se oikea termi nyt sitten onkaan...

Semiärsyttävää.
Eli nähtävästi siinä liikutaan ns kloonamisen lähimaastossa ja se puolestaan puhelinliikeen ulkopuolella tehtynä on vähintäänkin kyseenalaista..
Mä nyt olen vaan hc treenaaja, mistä mä mitään tiedän

Otappa yhteyttä Nokiaan... ehkäpä ne siellä voisivat auttaa.

Sen puhelimen kyllä varmasti saa auki ja tietoja pääsee sorkkimaan, mutta tällä palstalla sellaisten tietojen levittäminen ei ole sopivaa.

Pointti

Pääsipä tuo totuus unohtumaan että sitähän tosiaan voi joku miettiä aivan toiselta kantilta.. Fak. Sama pää kesät talvet.Kiitos ja anteeksi. Siirryn normaalimpiin asioihin.. :thumbs:

Metsälä sanoi:
Ongelma on lähinnä siinä että kännykkäliike ei tietenkään väärinkäyttömahdollisuuden vuoksi voi ilman kuittia yms olevaa laitetta avata.
Ostin ite N6600:n käytettynä ja vein sen suoraan valtuutettuun huoltoliikkeeseen päivitettäväksi. Mitään kuittia tms. ei kyselty, äijä löi puhelimen imei:n pc:lle tsekkasi jotain (ilmoitettujen varastettujen lista?) ja totesi, että homma ok. Tehdastakuutakin on vielä jäljellä (ja on sullakin) eli ei maksanut mulle senttiäkään. Luurisi ei ole varastettujen listalla jos sen olet löytötavaratoimistosta itsellesi saanu lunastettua, he kyllä tsekkaavat sieltä listan ennenkuin antavat kapineen pois. Eli: huoltoliikkeeseen vaan luuri ja pyydät softapäivityksen takuutyönä -> sen jälkeen puhelin on tehdasasetuksilla taas.

Metsälä sanoi:
Laitteen imei koodi ratkoo sen asian, eli liikkeessä nähdään vain se nähtävästi kelle tai kuka puhelimen on rekisteröinyt...
Siis tarkoittaako tuo rekisteröiminen sitä, että kuka sen on aikoinaan ostanut? Noh, eikös se sitä kautta sitten vois selvitä, että kenelle se puhelin oikeasti kuuluu. Sä et varmaan toimintakunnottomalla puhelimella tee mitään ja taas se kenelle se puhelin kuuluu, vois tarvita puhelinta. Vai ymmärsinkö mä nyt jotain väärin.

Kimple sanoi:
Siis tarkoittaako tuo rekisteröiminen sitä, että kuka sen on aikoinaan ostanut? Noh, eikös se sitä kautta sitten vois selvitä, että kenelle se puhelin oikeasti kuuluu. Sä et varmaan toimintakunnottomalla puhelimella tee mitään ja taas se kenelle se puhelin kuuluu, vois tarvita puhelinta. Vai ymmärsinkö mä nyt jotain väärin.

IMEI -koodin perusteella saa selville puhelimen omistajan ainoastaan silloin, kun omistaja on ilmoittanut IMEI -koodin operaattorille, esim. puhelimen vakuutusta varten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom