Tapaus Patria: rehellistä globaalia liiketoimintaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sivis
  • Aloitettu Aloitettu
Radikaaleimpiin ehdotuksiin taitaa kuulua maailmanparlamentti, jossa asioista päätettäisiin. Vaarana tuollaisessa on tietenkin se, että siitä muodostuu totalitaarinen järjestelmä.

Jep. Näin on. Jos katsoo YK:ta, niin siellä osa toimielimistä on jo täysin kaapattu esim. islamistien toimesta, jolloin jostain ihmisoikeushöpöhöpöstä on muodostunut nimenomaan totalitaarinen nukketeatteri, jossa islamin suorittamia ihmisoikeusloukkauksia ei saa kritisoida. Tai turvallisuusneuvostosta on muodostunut täyspelleteatteri, jne.

Itse uskon, että maailma ei ole menossa globaalimpaan ja rauhallisempaan suuntaan. Vaan tippumassa korkealta ja kovaa, minkä jälkeen loput selvitellään ihan paikallistasolla.

Kuka nyt haluaisi tehdä kauppaa suomalaisten kanssa jos itse joutuu heti sen jälkeen epäillyksi lahjusten vastaanotosta?

Olen eri mieltä. Minun mielestäni asekauppa-alalla ja monella muulla alalla, jossa lahjusten antaminen on normaali käytäntö kansainvälisessä liiketoiminnassa homma menee täysin päinvastoin: Kuka nyt haluaisi tehdä kauppaa suomalaisten kanssa jos tietää, ettei itse saa sen jälkeen niiltä suomalaisilta sitä normaalia lahjussummaa.

Amos to that! ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Back
Ylös Bottom