tanssimattopomppiminen(kiva aerobinen pohjetreeni..)

Ikä
45
tullut jo kohta vuoden harrastettua tanssimatolla pomppimista..
tuo toimii aika hyvin aerobisena treeninä, sujuu sisällä ja on kivaa.

kehittää myös pohkeiden lihaksia ihan kohtalaisesti.

parhaimmillaan saanut pulssin hetkellisesti kahteensataan kun on ottanut oikein nopean ja vaikean biisin, mutta vähän rennommilla ja hitaammilla biiseillä jaksaa kyllä tunninkin putkeen tuota.

kaverilla parani cooper-tulos vuodessa n. 200 metriä juoksematta juuri yhtään(lisäämättä juoksumäärää aikaisemmista vuosista yhtään), kun vaan aloitti pomppimaan tanssimatolla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen myös täysin haksahtanut tanssimattoon, ei tarvi lähteä mihinkään ja kyllä sen sykkeen tuntuu sillä hyvin saavan nousuun, puolitoistatuntia hujahtaa ihan ohimennen

Itse omistan myös tuollaisen tanssimaton, mutta kipakan treenin jälkeen naapuri meinasi tulla postilaatikosta läpi, enkä ole viitsinyt tuota sen jälkeen käyttää. Harmittavaa, saa todella helposti sykkeen ylös varsinkin tällainen koordinaatiorajoitteinen kaveri kuten meikäläinen. :thumbs:

Toihan vois olla hauska aamujumppa :D Tunti matolla, eikä tarviis lähteä talvella pakkaseen sauvoja ulkoiluttamaan... Alakerran naapurit tosiaan saattais olla vähän eri mieltä. Ootteko huomanneet, että jalkojen reaktiokyky olisi parantunut? Esim. nopeatempoisissa pallopeleissä tai aerobicissa tuon varmaan vois huomata.

Sattuipa hassusti tämä thread, kun just viikonloppuna mietin että tommoinen matto vois olla hauska. Kotona on PS2 ja Xbox, kummalle se kannattais ostaa?

Faidra sanoi:
Toihan vois olla hauska aamujumppa :D Tunti matolla, eikä tarviis lähteä talvella pakkaseen sauvoja ulkoiluttamaan... Alakerran naapurit tosiaan saattais olla vähän eri mieltä. Ootteko huomanneet, että jalkojen reaktiokyky olisi parantunut? Esim. nopeatempoisissa pallopeleissä tai aerobicissa tuon varmaan vois huomata.

reaktiokyvystä ei osaa sanoa mitän konkreettista, mutta itsellä 200m tulos parantunut, vaikka lenkkeily vähentynyt hiukan ja cooper-tulos pysynyt käytännössä samana viime vuoteen nähden.

Sattuipa hassusti tämä thread, kun just viikonloppuna mietin että tommoinen matto vois olla hauska. Kotona on PS2 ja Xbox, kummalle se kannattais ostaa?

itse olen kytkenyt playstation-maton adapterilla PChen ja pelannut www.stepmania.com stepmanialla, joka on ilmaisohjelma. tosin tuossa ei tule yhtään biisejä mukana vaan ne pitää hankkia erikseen, jostain kavereilta kopioimalla. toisaalta sitten kaverilta kopioimalla voi saada suuuuuren valikoiman biisejä.

helpommalla mutta kalliimmalla alkuun pääsee kun ostaa konsolille jonkun tanssipelin ja maton.. oleellinen ero niissä eri peleissä on erilaiset biisit (tai monista peleistä on eri versioita, eri versioiden erona vain biisit)

playstation2lle taitaa olla vähän paremmin noita tanssipelejä saatavilla kuin xboxille.

matosta sen verran että mattoja on pääasiallisesti kolmea eri tyyppiä,
1) lepsu muovimatto. voi mennä ryttyyn, liukua alta pois yms.. hinta n. 20e
2) vaahtomuovillinen muovimatto, sisällä vaahtomuovi jonka ansiosta matto pitää muotonsa ja myös paikkansa hiukan paremmin.. hinta n. 40e
3) kova alusta, ei matto ollenkaan, hinta yli 100 euroa

Faidra sanoi:

Meillä PS2 ja siihen matto, maton ohjeissa sanottiin, että sopii myös Xboxille.
Matto on kovempi, sen toivoisi, että jalankohdissa olisi joku selvä nystyrä, mihin kuuluu osua, koska ainakin mulla takaviistossa olevan "polkimet" menee harmillisen usein hutiin, vaikka olen ihan oikeaan kohtaan astuvinani.
Mulla ainakin tuntuu, että koordinaatiokyky olisi parantunut, Dance Delux UK:ta pelaillessa.
Onneksi asutaan ykköskerroksessa, niin monesti tulee kun ei illalla saa itsestään irti, että lähtisi lenkille pompittua Aerobic- ohjelman kanssa se reilu tunti, hyviä biisejä ainakin mun mielestä.
Onko jotain suosituksia muista peleistä,kun kohta voisi varmaan jonkun uuden taas ostaa?

Hoo! Onko tässä ratkaisu talven aamuaerobisiin? :eek:

Tuohonhan voisi sijoittaa, jos se kerran niin kivaakin on.. Tosin mulla tuntuu menevän kaikki aerobinen treeni pohkeisiin, niitä en enää haluaisi kasvattaa :jahas: No, ehkä se pohkeiden liikakasvu tällä hetkellä pienin mun ongelmista :D

mä ajattelin kanssa ostaa meiän boksille tuon Dance UK:n ja maton. Boksille ei vain taida olla lisäbiisejä..

ja tuolla olisi kiva korvata lenkit talvella.. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom