Tanssia!

Lopetin klassisen baletin 15-vuotiaana, jolloin takana oli 11 vuotta treeniä. Olin erikoiskoulutusryhmässä, mihin kuului baletin lisäksi nykytanssia ja jazzia. Tanssi loppui kuin seinään, en vaan pystynyt himmailemaan ja tanssimaan omaksi iloksi, kun olin ennen ottanut lajin niin tosissaan. Nyt olen sitten taas ottanut tanssin mukaan elämääni ja olen kyllä erittäin onnellinen päätöksestäni! Välissä on pari vuotta punttia, joiden johdosta keho on vahva, dynaaminen ja kestävä ja koen parantuneeni tanssijana valovuosia. Hallitsen kehoani ja kykenen todella ilmaisemaan asioita paremmin.

Lajeina siis tällä hetkellä contemporary jazz (sekoittaa nykytanssia ja jazzia), sekä teatteritanssi.

Helsingissä on myös muita paikkoja missä voi käydä aikuisetkin treenaamas balettia, eikä tarvii olla välttämättä kokemusta. Esim Lumoavan tanssin keskus järjestää alkeistunteja.

Mulla on sekalainen tausta balettia, show-tanssia ja nykyään sitten enemmän keskittyny tankotanssiin. Sitä on pari vuotta tullu treenattua. Tuntuu että siitä saa kaiken mitä tanssilta haluaa: fyysistä rääkkiä ja koreografiaa ja haasteita. Nyt kiinnostais seuraavaks lisätä repertuaariin ilma-akrobatia, on sekin tavallaan tanssia, jos tehdään numero ilmassa.

Juujuu, meikä! Steppiä ja jazzia ja balettia jo moonta vuotta. Salsaa himottais taas tauon jälkeen, mutta voiskos joku antaa vähän tunteja vuorokauteen lisää?

Täällä on yksi tanssihullu lisää! Nautin kovasti mistä tahansa tanssitaiteenmuodosta oli se sitten afrikkalaista perinnetanssia tai break dancea. Kun kyse on tanssista rakastan kokeilla mitä tahansa, vaikka valitettava tosiasia on, etten ole itse tanssinut kunnolla moneen vuoteen. Harrastin lapsena monta vuotta nykybalettia ja showtanssia, mutta pari muuta harrastusta vei voiton ja päädyin lopettamaan tanssin. Lähden baareihin nykyään vain sen takia, että pääsen tanssimaan edes vähän. Kaikki tanssileffat (Step Up, Dirty Dancing...) ja tanssiohjelmat (So You Think You Can Dance, taitoluistelun MM-kisat :D) ovat ehdottomia suosikkejani.

Haluaisin oppia vakio- sekä latinalaistansseja ja yllätyksekseni poikaystäväni suostui heti aloittamaan uuden harrastuksen kanssani! Olen myös viime aikoina törmännyt joka puolella tankotanssiin ja mua on alkanut kiehtomaan akrobatian ja tanssin yhdistäminen siinä. Haluan kokeilla sitä ja päädyn varmaan pian hankkimaan oman tangon...

Jos aika ja raha riittäisivät kävisin kaikilla mahdollisilla tanssitunneilla salilla käynnin, juoksemisen, ratsastamisen, nyrkkeilemisen ja uinnin ohessa! Olisivatpa päivät vain pidempiä. Liikunta missä muodossa tahansa on käsittämättömän ihanaa! En oikein ymmärrä miten jotkut valittavat ettei ole mitään tekemistä. Itselläni tekemistä ja tekemisen halua riittää enemmän kuin muille jakaa :hyper: Kaikkea pitää kokeilla edes kerran!

Kyllä te kuulostatte aika pro tanssijoilta jotkut :) Mun elämän tanssi on oikeastaan pelastanut, lähdin totaalisena sohvaperunana lavatanssikurssille, kun ei ihan oikeasti ollut "mitään" tekemistä, en tajua mistä moisen idean sain, mutta tuli kokeiltua lavatanssi, kilpatanssi, bailatino, muut sinkkulattarit, aikuisbaletti ja afrotanssi. Sitten alkoikin sohvaperunan kunto olla niin hyvä, ettei tanssi enää riittänyt, vaan piti saada lihaskuntoa ja monipuolisempaa liikuntaa. Nykyään ohjaan lavatanssia ja toki tanssin myös itse edelleen monenlaista tanssia, mutta tällä hetkellä punttitreeni tuntuu tärkeimmältä. Olen vähän huolissaan, jos joku harrastaa vain pelkkää tanssia (monet paritanssijat ainakin näin), koska ei siitä lihaskunto oikein tarpeeksi kehity ja ainakin paritanssissa ylävartalo on monesti tosi staattinen. Joten monipuolista sen olla pitää :) Tanssi on vaan siitä petollista, ettei se edes tunnu liikunnalta!

Balettia on tullut väännettyä 3vuotiaasta asti kun satubaletissa aloitin. Balettiopintoja on suoritettu tähän päivään asti klassisen baletin puolella (nykyään ku oon niin iki-vanha niin oon aikuisbaletissa) sekä nykybaletin että nykytanssin saralla. Ei se aina hauskaa oo ollu mutta kuitenkin sen verran hauskaa että oon tähän asti jaksanut :D!

Noniin. Meikä oli eilen elämänsä ekoissa kilpatanssitreeneissä, ja _voi_ taivas_ että se oli IHANAA!!!! Olen myyty...:haart:

Just tänään katoin lehdestä et täällä susirajallakin alkaisi aikuisten kilpatanssin alkeet ensiviikolla :dance:. Innoissani menen kattelemaan millasta ois harrastaa lajia. Menitkö Scarleth rohkeasti ilman paria sekaan vaan? Mitä kaikkea kuului ensimmäisiin harjoituksiin ja olivatko rankat?

Tanssista tykkään kyllä, mutta pyörähtelen ihan vain omaksi ilokseni. Olen hyödyntänyt lähinnä yo-liikunnan (ja satunnaisesti kuntokeskusten) tunteja eri lajien opiskelussa enkä välttämättä haluakaan tehdä hommasta sen vakavampaa. Jotenkin tuttuja ovat ainakin jazz, nyky, afro, street ja lattarit, joista jälkimmäiset ja erityisesti salsa ovat suosikkejani. Aikuisbalettiin voisi joskus mennä ihan liikkuvuuden ja ryhdin parantamisen vuoksi. Niin ja yksi ystävä tankotansseilee ja opettaakin, joten ihan pakko sitäkin on jossain vaiheessa testata.

Minä myös tanssin rakastaja. Baarissa vierailemiset vain tanssin vuoksi. Lavatanssikurssi käyty joskus. Miesystäväni osaa mielettömän hyvin tanssia, mutta ei innostu lähtemään lavatansseihin. Sille kai riittää työssään tapahtuva tanssinopetus yläaste- ja lukioikäisille. Nyt aloitan parin viikon päästä showtanssin ja Zumbaa ajattelin myös kokeilla. Niitä odotellessa... :dance:

No niin, Citydancen tunnit ois tullut liian kalliiksi niin ilmoittaudun kansalaisopiston tunneille. Sama opettaja kuin Citydancessa, mutta tunnista ja sen tasosta olen hyvin skeptinen. Pitäisi olla 60-80-lukujen show- ja musikaalitansseja + tanssin tekniikkaa vaan saapa nähdä. Liian usein nuo on sellaisia johon keski-ikäiset tulee leikkimään discotanssia ja ykköspiruettia vaikeampaa ei tehdä + jankataan saman koreografian kolmea eka kasia viikko...
Jospa olisin väärässä ja siitä sais itsekin jotain positiivista irti.

Mä tanssin kaheksan vuotta ns. päämäärätietoisesti. Lajeina oli moderni tanssi, jazz, steppi ja baletti, parhaimmillaan treenejä tais olla sen yhdeksän kertaa viikossa. Tanssiminen on aivan ihanaa ja oli ennen mun koko elämä, mutta viime syksynä lopetin sitten erinäisten syiden takia säännöllisen tanssimisen. Nykyään käyn vaan salillani olevilla tanssitunneilla, mutta eipä niissä ihan samalla tavalla saa sitä tanssihalua tyydytettyä, vaikka hauskaa onkin! Olen melko varma kuitenkin että jonain päivänä palaan virallisestikin noille tunneille, suuri halu olisi harrastaa säännöllisesti ainakin reggaetonia, johon olen ihan totaalisesti nyt rakastunut!

Nyt on vaihtunut tanssikuviot tällä tytöllä ja jazz on vaihtunut lattareihin. Nehän nyt onkin aina olleet lähempänä mun sydäntä kun klassiset tanssit. Tanssia tulee vaihdellen 5-8h viikossa ja salilla käyn nyt sitten ton lisäksi 2 kertaa viikossa.
Käyn reggaeton, salsa ja parisalsa-tunneilla. :)

Oho, onpahan vaan täällä tanssahtelijoita! Eikös vaan olekkin koukuttavin ja antoisin harrastus ikinä? :D

Mä olen tanssin ammattiopiskelija, eli lajeja on aika laidasta laitaan; streetistä stepin kautta balettiin. "Alunperin" harrastin balettia, plussana jazzia ja nykäriä. Ei voi enää erottaa mikä on minua ja mikä tanssia. ^^

Minä en oo koskaan tanssahdellut sen vuoksi, että mulla taitaa ihan oikeesti olla kaksi vasenta jalkaa :D Ei edes yläasteen liikkatunneilla ne yksinkertaisimmat liikkeet onnistuneet musan kanssa, ilman musiikkia sentäs jotenkuten. Kumma kyllä, oon harrastanu musiikkia monta vuotta ja rytmi pitäis sen suhteen olla hallinnassa... Ajattelin joskus aloittaa vielä tankotanssin, jospa siihen riittäisi kärsivällisyys/taidot/kunto ja ennen kaikkea opiskelijabudjetti :rolleyes:

insensibility, musatausta oikeasti auttaa ihan järjettömän paljon, kun vaan löytää itselle sopivan tanssilajin. Suosittelisin ehkä zumbaa tai muuta sinkku(lattari)lajia, mikä ei ole niin koreografioitua vaan aerobinen heiluminen on tärkeämpää, ja voi piiloutua takariviin ensiksi. Olen muuten aloitellut tankotanssiakin viime viikkoina :)

insensibility, musatausta oikeasti auttaa ihan järjettömän paljon, kun vaan löytää itselle sopivan tanssilajin. Suosittelisin ehkä zumbaa tai muuta sinkku(lattari)lajia, mikä ei ole niin koreografioitua vaan aerobinen heiluminen on tärkeämpää, ja voi piiloutua takariviin ensiksi. Olen muuten aloitellut tankotanssiakin viime viikkoina :)

Enää siis pitää löytää se uskallus vaan lähteä kokeilemaan sinne tunnille, kun tausta kerran löytyy ^^ Tykkäätkö siitä tankotanssista, onko vaikeaa/haastavia muuveja? Hikoiluttaako mukavasti? :D

Enää siis pitää löytää se uskallus vaan lähteä kokeilemaan sinne tunnille, kun tausta kerran löytyy ^^ Tykkäätkö siitä tankotanssista, onko vaikeaa/haastavia muuveja? Hikoiluttaako mukavasti? :D
Olen niin alussa, että on aivan käsittämättömän vaikeaa, ja huvittaisi ottaa selvää, voisiko tuo mun laji olla ollenkaan vai riittääkö pinna. Joka liike sattuu, tuntuu ettei ole lihaksia ollenkaan, eikä minkäänlaista vartalon hallintaa. Saati sitten rohkeutta tuohon akrobatiapuoleen. Tanssi- ja salitaustalla kun luulin ensin, et siitä vaan hypätään tankoon pää alaspäin ja vähän kiepautellaan itteään, ja sit näyttää tältä http://www.youtube.com/watch?v=KOWKITKvhd4&feature=related

Haluaisin aloittaa tanssiharrastuksen, mutta en tiedä tanssilajeista mitään. Olisikohan jossain Helsingin tanssikouluissa jotain sellaista kurssia, jossa käydään useamman eri tanssilajin perusteita?

Sitä en tiedä missä vaiheessa tanssimaan ehtisin, syksy tulee olemaan vähän kiireinen, joten toistaiseksi taidan vain zumbailla kotona. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom