Tankkaus treenin aikana.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

JTS

Ikä
41
Käyn salilla broidini kanssa ja käydään laitteita aina yhdessä läpi koska meillä on sama treeni ohjelma. Täälä tavoin treenit välillä venyvätkin siihen n.2h 15min. Kysymys kuulukin että, jos treenit venyvät pitkiksi ,niin olisiki hyvä olla jonkinlaista hiilaripommia tai muuta vastavaa joka aintaisi lisäpotkua ja veisi pois pitkän treenin negatiivisia puolia. :evil: Kun kerran salilla käy niin miksi tuhlata aikaa tekemällä asioita väärin. Kiitos pakkotoistolle jo saadusta avusta :worship:

Kysymys kuuluu: miten treenin saa kestämään 2 tuntia ja 15 minuuttia, etenkään laitteissa? Saisiko ohjelmaa näkyviin? Suosittelisin treenin lyhentämistä.

Bodyreenit pitäisi saada pidettyä alle 1 tunnin pituisina. Tunnin reenin jälkeen alkavat kehon testotasot romahtamaan. Sitä paitsi jos sarjatauot ovat n 1 min sekä suoritusaika n 1 min, niin kahdessa tunnissa tahkotaan jo 60 sarjaa.

EDIT: Sinne salille mennään reenaamaan, ei heittämään hyvää läppää. Sosiaalisen puolen voi sitten hoitaa vaikka protskudrinkkiä juodessa pukkarissa.

Jos meinaat että teillä on sama ohjelma ja teette samoja laitteita, ja siks joudutte odottamaan että toinen on valmis, niin kannattaisi varmaan muuttaa järjästystä, niin että saa koko ajan tehtyä jotain .. Puolet tosta ajasta on aika sopiva ;)

vähennä treeni aikaa,tarvittaessa liikkeitä ja sarjoja. treenin ei tarvi kestää yli tuntia ja eihän niit laitteita oo pakko samaanaikaan kiertää. kannattaa sit viel miettii toimiiks samat liikkeet,painot ja sarjat molemmilla sillä harvoin näin on.

syljen eritys treenin aikana vähenee sen verran, että hammaspeikko uhkaa, jos sokerilitkuja treenin aikana lipittää. :D

samaa mieltä oon kuin muut, eli treeniaika liian pitkä. punttitreeni ei kuluta esim. juoksuun verrattuna kovinkaan paljoa energiaa, joten edellisen ja treenipäivän ravinto kattaa kulutuksen oikein hyvin.

JTS sanoi:
Käyn salilla broidini kanssa ja käydään laitteita aina yhdessä läpi koska meillä on sama treeni ohjelma. Täälä tavoin treenit välillä venyvätkin siihen n.2h 15min. Kysymys kuulukin että, jos treenit venyvät pitkiksi ,niin olisiki hyvä olla jonkinlaista hiilaripommia tai muuta vastavaa joka aintaisi lisäpotkua ja veisi pois pitkän treenin negatiivisia puolia. :evil: Kun kerran salilla käy niin miksi tuhlata aikaa tekemällä asioita väärin. Kiitos pakkotoistolle jo saadusta avusta :worship:

HERÄTYYYS!

2,5 h on ehdottomasti liikaa. Jakakaa kroppanne pienempiin osiin, jotta treenit eivät veny. 2-3 minuuttia taukoa sarjojen välillä riittää. Itselläni kuluu hauistreeniin noin 50 minuuttia lämmittelyineen, jos treenaan hauiksen ja ojentajan samana päivänä, treeniin menee noin 1,5 tuntia lämmittelyineen. Tähän sisältyy myös pieni breikki lihasryhmien välillä, jolloin mutustelen banaanin.

Hiilaripommi ei kuulosta hyvältä, mutta banaanin syömistä suosittelen, jos tuntuu, että paukut ei muuten riitä treenin loppuun asti.

Heikki722 sanoi:
HItselläni kuluu hauistreeniin noin 50 minuuttia lämmittelyineen
Mun mielestä tuokin on järkyttävän pitkä aika niinkin pienen lihasryhmän reenaamiseen. Noh, kuvasta päätellen toi toimii sulla :D

Itselläni menee puolen kropan reenaamiseen 50-60min lämmittelyineen.

mulla on tämmöinen treeni ohjelma;

Ma olkapäät, ojentajat
Ti Lepo
Ke rinta, kädet (ei ojentajat)
To lepo
Pe jalat
La selkä
Su lepo

Jos treenaisin yksin niin eihän siinä menis kuin noin 1h - 1.30h. Ei siellä salilla läppää heitetä vaan treenataan 110% aikaa menee siihen kun avustaa ja odottaa toista.
Ps. kiitos heikki772 banaani vinkistä, pistetään korvan taakse.

Pistäppä nyt tarkasti se treeniohjelmasi näkyviin. Eli liikkeet ja sarja, sekä toistomäärät. Vaikuttaa aika oudolta että treeni kahdestaan vie tunnin pidempään mitä yksinään. Eihän siinä mene kun n. 1-2 minuuttia kun toinen tekee sarjan, eli just sopiva palautustauko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli tässä ohjelma tarkasti;

En osaa sanoa liikkeitten nimiä mutta eri olkapää liikkeitä 3 ja aina 3 x 8
Ojentaja liikkeitä 3 ja samat 3 x 8. Rinta 4 eri liikkettä 3 x 8. Kädet 4 eri liikettä ja 3 x 8. jalat 6 eri liikettä ja 3 x 8. Enempää en oikee osaa kertoa. Asun ulkomailla ja oon aina käyny täällä salilla eli ei oikeen oo ollu ketään joka kertoo laitteitten tai liikkeiden nimiä. Olis hyvä ku joku tietäis jonku suomalaisen saitin missä olis liikkeitten/laitteitten nimet (KUVIA!)...tällä tavalla oppisin vähän sanastoa. Oon yrittänyt etsiä mut ei oo löytyny.
Kiitos mielenkiinnosta ja jelpistä :worship:

JTS sanoi:
Asun ulkomailla ja oon aina käyny täällä salilla eli ei oikeen oo ollu ketään joka kertoo laitteitten tai liikkeiden nimiä. Olis hyvä ku joku tietäis jonku suomalaisen saitin missä olis liikkeitten/laitteitten nimet (KUVIA!)...tällä tavalla oppisin vähän sanastoa. Oon yrittänyt etsiä mut ei oo löytyny.
Kiitos mielenkiinnosta ja jelpistä :worship:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=29086

Onhan tossa sarjoja esim. rinnalle ja hauiksella turhan paljon. Mutta pitkät tauot täytyy pitää jos tohon saa kahdestaan yli kaksi tuntia menemään. Oletko koskaan katsonut kellosta palautusaikoja? 1-2 min riittää hyvin bodailuun.

Kahdestaan treenatessa sopiva palautumisaika on usein juuri sen pitunen, että kaveri kerkeää tekemään oman sarjansa siinä välissä. Eli tehkää omat osuutenne vuorotellen ilman turhia välitaukoja (nonstoppina). Tottahan treeniin saa tuhrattua paljon aikaa, jos sitä kummankin tekemän sarjan jälkeen seisoskellaan/hölpötellään 4 minuuttia.

Juoppo sanoi:
Mun mielestä tuokin on järkyttävän pitkä aika niinkin pienen lihasryhmän reenaamiseen. Noh, kuvasta päätellen toi toimii sulla :D

Itselläni menee puolen kropan reenaamiseen 50-60min lämmittelyineen.

Hmmm....totta. Laskeskelen vähän tähän omaksi (ja muiden) iloksi

Alkulämmittelyt kuntopyörällä 5-10 min

Hauis Levytangolla lämmittelyt 40 kg, sitten 10x50kg 8x60kg 8x60kg 6x60kg
Scott istuen 8 x 45kg 7x50kg 6x50kg 6x50kg
Hammer käsip 8x20kg 8x20kg 6x20 kg 6x17.5 kg

Tulee siis 12 sarjaa. Yks sarja vois kestää about 2 min, eli sarjoihin kuluu 24 minuuttia. 2 minuuttia huilia per sarja, on toiset 24 min. Tulee 48 min. Tähän päälle vielä lämmittelyt mm. kuntopyörällä.

Kyllä, noin 50 minsaa näyttäis tulevan.

Sarjoja voi kyllä olla jonkun mielestä liikaa. Joskus kahdesta viimeisestä liikkeestä jää viimeset sarjat poijes.

Liikaa tai ei, mutta ainakin Heikin kohdalla näyttää toimivan tuo sarjamäärä. Kun taas esim. Tomi käsittääkseni tekee todella vähän sarjoja hauiksille ja molemmilla on HAUIKSET!

Eli pitää löytää se itelle sopiva sarjamäärä.

No meni vähän :offtopic: jo.

enkat ku olin joskus alotellessa salilla ni penkki päivänä meni 2h 45min - nykyään noin 1h-1h15min

joskus lipittelin sarjojen välissä urheilujuomaa, mut huomasin että se käy aika pahasti hampaiden päälle.

syö kevyesti hiukan ennen treeniä (leipä tai kaks) ja säännöllisesti muuten niin eiköhän riitä paukut salilla.
tai legendaarisesti banaania.

en ymmärrä, mielestäni jos vain jaksaa ja itse teen voima puolta kun harjoitan noin 2 tunnin treeniä..... kun pidän pitkät tauot ja siten jaksan tehdä paremmin, ja meillä pieni sali niin kyllähän totta sitä paskanjauhantaakin on... mutta silti tehään koko ajan.. onko se niin haittaava jos on yli 2 tunnin reeni???
jos joku vielä viittis vastata

Eilen vedettiin ojentaja/olkapää reeni 45min (1h 15min kun viimeksi 2h) nopeammin kuin edellisellä kerralla. Paikat meni nopeammin lukkoon ja alko se hikikin tulemaan paremmin...tiedä sitten että onko se hyvä vai huono merkki mutta ihan ok se tuntu menevän Rankempaa ainaki jos ei muuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom