Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noranzat alla, uhkaavat lunta huomiseksi niin päätin yllättää talven!

Ja nyt voisi todeta että hiljaiset ovat kyllä, hiljaisemmat kuin kesärenkaat :) Liukkaita odotellessa niin näkee onko niistä mihinkään.

Saa muuten veikata kauanko vanteessa pysyy liimatut tasapainotuspainot kiinni, välimatkaa jarrusatulaan SI-järjestelmän mukainen 1 millimetri :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saa muuten veikata kauanko vanteessa pysyy liimatut tasapainotuspainot kiinni, välimatkaa jarrusatulaan SI-järjestelmän mukainen 1 millimetri :D
Jos on oikein laitettu, niin pysyy niin kauan kunnes joku rengasasentaja repii ne pois. Tarraa nimittäin niin lujaa kiinni, että välillä saa vääntää niitä puolitosissaan irti. Ja millikin riittää. Jos ei ota kiinni, niin ei lähde irti.
 
Eniten ajattelin jäätä ja muuta talven potaskaa mitä yön aikana tarttuu kiinni.. aamulla kun lähtee niin sitä hetkeä tässä eniten pelkään.
 
Zone-sarja -42%
Jos on oikein laitettu, niin pysyy niin kauan kunnes joku rengasasentaja repii ne pois. Tarraa nimittäin niin lujaa kiinni, että välillä saa vääntää niitä puolitosissaan irti. Ja millikin riittää. Jos ei ota kiinni, niin ei lähde irti.
Kyllä varmasti pysyy hyvin, jos ne kunnolla laitetaan, mutta joku hulivili pisti tohon meidän V70:een alkuperäisiin Volvon talvivanteisiin liimatut painot niin huonosti, että lähti painepesurilla pois. En todellakaan edes pessyt niitä vanteita läheltä, mutta niin vain rapsahti irti.

Muuttuu kyllä rajusti ajotuntuma noilla talvirenkailla. Alla Saabissa 195/55R15 Hakkapeliitta 4:t ja meinasin eilen vetää liikenteenjakajaan, kun ei oikein kurvissa ollutkaan ohjaustuntuma niin jämäkkä kuin kesänakeilla. :jahas:
 
Kaikki painot ei pysy samalla tavalla kiinni, niitä on vitusti erilaisia.
Asiaan vaikuttaa myös se oletko pitänyt vanteidesi sisäpuolesta huolen, eli jos sinne vanteen sisään pinttyy paskaa ihan kunnolla niin se ei lähde kuin tyyliin rälläkällä pois.
Tätä toimenpidettä ei sesonkiaikaan ruveta liikkeissä tekemään.
Ja painoja ei tarvitse laittaa siihen kohti missä jarrusatula on kaikkein lähimpänä.
Paikkoja on useita, jos ei muuta niin vanteen keskelle, tällöin painotus on paljon hankalampaa koska painoja menee enemmän ja logiikka muuttuu mutta kyllä se onnistuu.
 
vieläkös semmoinen rengasmerkki on kuin kuhmo? muistaakseni jossain näitä tarjottiin todella edullisesti. onko tuo kummoinen talvirenkaana?
 
taas tarvitaan apua, talvikumit pitäisi hankkia. vanhoissa ei nastoja ole juuri nimeksikään. ajattelin tilata rengas-online.com:sta kumit. mitä renkaita suosittelisitte, jos budjetti olisi hieman alhaisempi (max 70€/rengas)? inttiin kun olen lähdössä niin ei juurikaan ylimääräistä rahaa ole käytettävissä, etenkään talvikumeihin. itse olen miettinyt kolmea erivaihtoehtoa: dunlop, firestone ja hankook. kokona siis 185/65 r15. mielellään kuulisin mielipiteitänne!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rengas-onlinessa TALVIRENKAAT ovat keskimääräistä kalliimmat. unohda nyt ensi töikseen dunlop ja firestone. Hankook ei ole mikään kummoinen rengas mutta kyllä sillä jo eteenpäin pääsee toisin kuin edellämainituilla. Siltikin, rengas onlinessa talvirenkaat ovat KALLIITA.
 
Paikkoja on useita, jos ei muuta niin vanteen keskelle, tällöin painotus on paljon hankalampaa koska painoja menee enemmän ja logiikka muuttuu mutta kyllä se onnistuu.
Täytyy puuttua tähän, vaikka onkin turhanpäiväistä pilkunnussimista.

Useimmiten on niin, että painot keskelle vannetta lyömällä (staattinen painotus), painot ovat pienemmät kuin dynaamisessa painotuksessa. Kaikki riippuu siitä mihin kohtaa vanteen kehää dynaamisessa painotuksessa painot pyydetään. Jos katsotaan sitä vannetta suoraan edestä päin, ja etupuolen painot menevät "ylös" ja takapuolen painot "alas", niin staattisen painotuksen painot ovat pienemmät. Jos taas painot menevät "samaan kohtaan, mutta eri puolille tietysti, niin staattisen painotuksen painot ovat suuremmat. Eikä toi sen vaikeempaa ole kuin dynaaminenkaan painotus. Ainakin meidän tasapainotuskone antaa suoraan painojen paikat noille molemmille riippuen siitä kumman haluat.
 
Täytyy puuttua tähän, vaikka onkin turhanpäiväistä pilkunnussimista.

Useimmiten on niin, että painot keskelle vannetta lyömällä (staattinen painotus), painot ovat pienemmät kuin dynaamisessa painotuksessa. Kaikki riippuu siitä mihin kohtaa vanteen kehää dynaamisessa painotuksessa painot pyydetään. Jos katsotaan sitä vannetta suoraan edestä päin, ja etupuolen painot menevät "ylös" ja takapuolen painot "alas", niin staattisen painotuksen painot ovat pienemmät. Jos taas painot menevät "samaan kohtaan, mutta eri puolille tietysti, niin staattisen painotuksen painot ovat suuremmat. Eikä toi sen vaikeempaa ole kuin dynaaminenkaan painotus. Ainakin meidän tasapainotuskone antaa suoraan painojen paikat noille molemmille riippuen siitä kumman haluat.

Joo, toki riippuu koneesta mutta ainakin vanhoilla koneilla tuo on turhan monimutkaista.
Kiitos nyt kuitenkin tieteellisestä näkökulmasta:D
 
Rengas-onlinessa TALVIRENKAAT ovat keskimääräistä kalliimmat. unohda nyt ensi töikseen dunlop ja firestone. Hankook ei ole mikään kummoinen rengas mutta kyllä sillä jo eteenpäin pääsee toisin kuin edellämainituilla. Siltikin, rengas onlinessa talvirenkaat ovat KALLIITA.

mitäs paikkaa suosittelisit rengas-onlinen sijasta? ja voit toki laittaa ihan omaakin ehdotusta renkaasta, kun taidat autoalan ihmisiä olevan. ja ei tuo 70€/rengas mikään ehdoton ole, kyllä renkaat pitää kuitenkin edes hieman laadukkaat olla.
 
Olikos se niin, että nastarengas ei ole sakkokumi vaikka siinä ei ole nastoja? Ainoastaan pinnan "syvyys" on se joka ratkaisee?
 
Hmm, ihan jotain perus liikettä vaan.
No ei alle 300e kyllä mitään huippukumia saa.

tänään kävin yhdessä paikallisessa liikkeessä, jossa mulle suositeltiin em. ehdoilla hankookia. hinta siellä oli vain 379€ kun rengas-onlinessa hieman yli 250€. tosin tuohon online hintaan tulee vielä vanteelle laitto, joten se hinta painuu hieman yli 300:n. huomenna käyn tarkastamassa muita paikallisia liikkeitä ja tulen sitten tänne kyselemään ja ihmettelemään taas illalla. :D
 
Hirveitä hintoja :hyper:. Ite hain viime syksynä km dack:lta 185/65-15 kumit (bridgestone noranza) ja vanteet. Hintaa jäi reilusti alle 500e.
 
taas tarvitaan apua, talvikumit pitäisi hankkia. vanhoissa ei nastoja ole juuri nimeksikään. ajattelin tilata rengas-online.com:sta kumit. mitä renkaita suosittelisitte, jos budjetti olisi hieman alhaisempi (max 70€/rengas)? inttiin kun olen lähdössä niin ei juurikaan ylimääräistä rahaa ole käytettävissä, etenkään talvikumeihin. itse olen miettinyt kolmea erivaihtoehtoa: dunlop, firestone ja hankook. kokona siis 185/65 r15. mielellään kuulisin mielipiteitänne!
Keltaisesta Pörssistä. Tohon 70-100e saa 4 ihan ok rengasta vanteineen helposti. Ite ostin Nissaniin 70 eskolla uudenkarheat Hakkapeliitat täysillä nastoilla vanteineen.

Tosta jotkut "Dayton" kumit 294e asennettuna:
http://www.rengasmaailma.fi/renkaat2.htm
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom