- Liittynyt
- 5.6.2003
- Viestejä
- 29 708
- Ikä
- 45
Meillä oli myös laput että merkitkää pyöränne tai viedään kaatikselle. Käytössä olevat pyörät merkittiin, ja määräpäivänä merkkaamattomat pyörät erotettiin merkatuista. Merkkaamattomat oli omassa sumpussaan odottamassa kohtaloa, jolloin esim mieheni jolla ei ole omaa pyörää otti siitä itselleen pari :-D Naapuri teki samoin. Romupyörät joutivat kaatikselle.
Mutta ilmeisesti nämä hyväkuntoiset pyörät joita jotkut sitten otti itselleen olivat kuitenkin hylättyjä sillä pihallahan ne on edelleen kaikkien nähtävinä eikä kukaan ole ihmetellyt miksi oma avain ei enää käykään lukkoon.
Tällaisessa toiminnassa vaara siitä että jonkun pyörä lähtee turhaan kaatikselle on todellakin olemassa! Mutta kai se on tehtävä aina parin vuoden välein jotta sisäpihalla mahtuu ylipäätään pyörien lomassa liikkua kesäisin.
Jos saa päättää että ruostuuko käyttämättömät romufillarit vieden sadesuojapaikkoja päivittäin käytössäolevilta pyöriltä, niin merkitsemispakko on mielekäs juttu!! Siitä ilosta puolestani voi ottaa kassasta jotain jos nyt tapahtuu niin ettei joku ollut sen n. kuukauden varoajan aikana kotona. Maalaisjärki tosiaan jeesaa, en usko että yksikään priimakunnon pyörä todellakaan menee kaatikselle.
No eihän ne nyt kaatikselle menekkään ne hyväkuntoiset. Ne vaihtoi tuossa kätevästi omistajaa. Harmi kun en itse ehtinyt talkoisiin, ois varmaan saanu itselleen parikin uudenkarheeta maastopyörää, ois ollut tarvetta kyllä. Varmaan siksi täällä kiukuttelenkin kun jäin itse ilman. :D
Mutta siis oikeasti, olen tuota ollut tekemässä n. 8 vuotena. Me ei KOSKAAN viety mihinkään toimintakuntoisen näköisiä pyöriä ja niitä vähemmänkin toimintakuntoisia säästettiin vuosi ja sitten ne lähti kaatikselle jos ei joku paikallinen Tekevä tai muu puuhaava säätiö niitä ilmatteeksi korjannut talteen ja kunnostanut sitten mitä kunnostettua sai. Yksi silloisen hallituksen jäsen tätä jostain selvitti ja sai nimenomaan sellaiset ohjeet, että niitä romujakin on vuosi säilytettävä lukitussa tilassa, josta niitä omsitaja voi tunnistetietoja vastaan kysyä ja jos ei siinä ajassa kysellä, niin sitten ne lähtee kaatikselle tai vaikka naapurin peran pajalle. Huutokauppaahan Poliisikin niitä löytötavaroita joita ei tietyn ajan jälkeen ole kukaan kaivannut.
Kertokaas te nyt joiden mielestä tämä toiinta on näin ok, että mites sitten kun se kolme viikkoa sitten kiinnitetty lappu ei pysykkään pyörässä kiinni, etkä just viime hetkellä ehdi tarkistaan että onko lappu vai ei ja pyörä viety. Ihan ok vai? Ja kun niitä sieltä roudataan, niin takuulla lappuja irtoaa jo kun ahdasta varastoa pengotaan. Ja sitten niitä "irtoaa" kun joku löytää itsellee mieleisen pyörän.
Menee vaan järki kun tällaista toimintaa näkee.
Ja mistä muuten ylipäätään erottaa L&T:n jätelavan L&T:n jostakin isännöitsijän huostaan menevästä lavasta joka on täynnä kaikenmaailman törkyä hyvän tavaran höystämänä? Mistä mä nyt sitten tiedän että mitä jätelavaa tai "jätelavaa" voin mennä laillisesti dyykkaamaan jotta päästään Japin kanssa tekeen bisnestä?