Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna näkee sitten että menikö läppäri täysin paskaksi, vai selviääkö vain vinkkarin uudelleenasennuksella sun muulla huollolla ja siivouksella. Mutta siis läppäri tilttasi ja nyt ollaan varakoneen kanssa liikkeellä. Pitää alkaa sitten tän kanssa säätään kuvia blogiin jos tuota varsinaista konetta ei saa tulille. Siinä meni sitten yllättäin taas kaikki. Vitut mulla mitään varmuuskopioita ole oikeastaan yhtään mistään...

Eli eipä tullut blogipäivitystä viimeviikon lopusta. Listoja laitettiin sinne minne pystyttiin. Eteinen siis vähän kesken kun odotellaan tiistain porrasasennusta. IV kone nostettiin paikoilleen ja viikonloppu oltiinkin lastenkanssa leirillä. Eli perjantaina puolenpäivän jälkeen ei raksalla ole tapahtunut mitään.

Läppäristä kovo paskana, onneksi on blogi ja kuvat siellä. En muista että onko ne kuvat muuten sillä kovolla mikä hajosi vai toisella. Vinkkarin kovo siis tilttasi täysin. Sinne meni vitusti tavaraa, no mitäpä tuosta. PAri ylimäärästä iltaa duunia ja taas mennään. Varmaan keskiviikkona saan koneen taksin.

Nyt siis tälllä varmaan 8 vuotta vanhalla läppärillä eteenpäin siihen saakka. Eli sainpa kuvat ladattua ja blogin päivitettyä:

http://rakennusprojekti.fi/?p=1600

Kaikkea nyppimistä tehty ja vielä sitä on jäljellä ihan riittävästi. Mutta alkaa olemaan kyllä hyvin pitkälle valmistakin. Unohdinpa muuten blogissa mainita, että varaston tyhjensin, siivosin ja maalasin lattian. Saapi sinne sitten hyllyä ja romut, jotta pääsisi joskus autotallin lattiankin maalaamaan.

Huomenna pitäisi tulla poraat, sitten olisi yksi iso juttu taas valmiina.

Finanssitkin tsekkasin, alkaa oleen sitten fyrkat totaalisen finaalissa kun huomioi kalusteet sun muut mitä on vielä tulossa. Eli nyt ei kärsisi sitten oikein mitään yllättävää kivaa tulevan. Nyt ei todellakaan viitti myydä salkustakaan mitään kun tuli sitten aika totaalinen rommailu näköjään osakepuolella.

Maalausta takkahuoneessa:
http://landetalo.blogspot.com/2011/08/pohjamaalausta-takkahuoneessa.html

P1040502.jpg

Hyvin sulla Huppe etenee vaikka et pääsekkään täysipäiväisesti tekeen. Itsellä taasen nyt se vaihe, että on kaikkea turhauttavaa nyppimistä. Lista sinne, toinen tänne, ovenkahvoja paikalleen ja sun muuta. Ja nyt joutuu alkaan tuon pihistelyvaiheen, eli ei todellakaan enää passaa ostaa käytännössä yhtään mitään. Onneksi kohta pääsee töihin ja tienaamaan, sentään lomarahat tulee reilun kuukauden päästä.

Rautakaupasta tärähti tonnin lasku. Listoista suurin osa oli maksamatta kun niistä ei ollut tullut laskua. Olin jo ehtinyt unohtaa koko jutun. Näitä lisää niin saa elää vähän aikaa hernekeitolla ja näkkileivällä. ;)

Lukasin Huppe siun blogia ja Tuntoa sinne suunnittelit. Hyvää tavaraa on,sitä tulin kertomaan että tunto+taika toimii todella hyvin yhteen.

Taikalasyyri pintaan korostamaan muotoja mitä Tunnolla tehdään! Eteisen seinään itselle laitoin tuntoa,saumaskumilla levittelin. Oli ihan kiva senkin jälkeen mutta pinta muuttui paljon elävämmäksi lasyyrin jälkeen. Toki siitä tulee vähän kimallusta mutta ei se yli blingbling ole.

Toisinkin päin on makee,lasyyria alle,teipparajaus päälle,tuntoa kuvioidaan harjalla,itse käytin mattoharjaa.Teipit pois,alta paljastuu lasyyri. Perushopea ja perusvalkoinen menee kivasti yhteen,jos värejä pelkää.

Kummatkin työtavat löytyy oppaista,hirveetä tikkurilan mainostusta mutta noi on oikeesti aika todella hienoja ja suht helppoja saada näyttävää pintaa vs perusseinä maalit.

edit. Ehkä hieman väärä ketju,sorry.

http://rakennusprojekti.fi/?p=1614

Portaat tulivat tiistaina, todella hyvin meni sitten lopulta kaikki. Tänään sitten jo kolhin ne kun vittu perkele tuosta raksaimurista tippui se säiliä kesken kantamisen. Siitä se tuli kaksi kolmasosaa matkasta pyörien alas. Onneksi oli pahvit, mutta muutama kolhu tuli silti. Suojasin niitä vielä paremmin, pitää yrittää fiksata niitä sitten kun muuttorojutkin on kannettu.

Aloiteltiin tekeen terassiakin, vaikka piti alkaa vasta ensivuonna...

http://rakennusprojekti.fi/?p=1655

Tänään tehtiin maanrakennushommiakin. Tosin nyt ei mun piikkiin, olin vain mukana tekemässä. Naapurille tulee melkoiset tiet ja systeemit tuonne. Sillä kun on n. 20 tonttia tuolla meidän tontin "takana". Sinne siis tehtiin tietä ja ojia ja samalla sain omille rajoilleni kunnon ojat ja varmasti lähtee tontti kuivumaan.

iltapäivän ja illan projekti oli maalata autotallia.

Kellään kokemuksia nuista jukka-talon suurelementeistä? Onkohan ne ihan paskaa vai onko kerrankin halpa ja hyvä samassa paketissa

Kun me rakennettiin niin Jukka-talot toimitti vaan pien-elementtejä. Se oli tosin 2008, mutta kannattaa varmaan kysyä että onko kyse aidoista suurelementeistä?

Katsokaa Hupen blogi. Tarjouksessa voidaan tosiaan puhua suurelementeistä vaikka totuus onki jotain muuta...

Onko tuohon suurelementille edes mitään kiinteää määritystä? Eli voiko nuot toimittajat puhua ihan mistä tahansa elementeistä tai suurelementeistä tai muista ilman että kusettavat? Eli voiko kaksi eri toimittajaa puhua eri asiasta samalla termillä?

Itse olen käsittänyt että suurelementti olisi aina kokonainen seinä tai vastaava? Tietysti jos talon seinä on 20 metriä pitkä, ei sitä ihan yhdellä elementillä tuoda...eli ei mitään nusnusjuttuja tähän. Mutta meillä talossa on pisin elementti reilut 8 metriä ja käsitin että jotain 12 metrisiä ainakin vielä tulisi yhtenä elementtinä ja ehkä jopa noita 20 metrisiäkin? Tuossa varmaan normaali kuljetuskalusta on se mikä eniten rajoittaa...

Pienelementit taitaa olla 120 cm leveitä vai?

EDIT: Meillä Jukka-Talot oli varsin pitkään mukana ja jos ei ois lähdetty Terin kelkkaan tuon mansarditalon perässä, niin ehkä ois Jukka valittukin. Jäi sellanen fiilis, että siinä ois suht edukas ja hyvä toimittaja. Mutta muuta kokemusta ei sitten olekkaan, en tosin ole paljon kuullut moitteitakaan tuosta.

Itse olen käsittänyt että suurelementti olisi aina kokonainen seinä tai vastaava? Tietysti jos talon seinä on 20 metriä pitkä, ei sitä ihan yhdellä elementillä tuoda...eli ei mitään nusnusjuttuja tähän. Mutta meillä talossa on pisin elementti reilut 8 metriä ja käsitin että jotain 12 metrisiä ainakin vielä tulisi yhtenä elementtinä ja ehkä jopa noita 20 metrisiäkin? Tuossa varmaan normaali kuljetuskalusta on se mikä eniten rajoittaa...
En tiedä itsekkään mikä määritelmä noille elementeille on. Meillä on Jetta-talon paketti suurelementeistä ja meillä koostuu yksi seinä aina yhdestä elementistä. Takaseinällä on pisin elementti luokkaa 12m, pohjakuvassa ei ollut mittaa tolle, mutta äkkiä arvioiden jotain tommosta.

Naapuriin tulleet pienelementit on ollut semmosia 120cm leveitä kokkareita. Omatalon ja Jukan taloja meillä naapurissa.

Kyllä jukka-talolla on ihan oikeitakin suurelementtejä ja sellaisia meille on tarjottukkin. Eli yksi seinä on yksi elementti.

Mitä olen tuota jukka-talon seinärakennetta kattonut niin ne ei käytä tuulensuojalevyä ollenkaan vaan vain jotain tuulensuojakangasta.

Back
Ylös Bottom