Tassa on lainaus mun tamanpaivaisesta vastauksestani eraalle asiakkaallemme. Tanaan sain muuten yhden talonkin jalleen myytya.
Meilla on talla hetkella 2 myytavaa projektialuetta, Smart House Resort ja Smart House
Valley. Talot ovat saman hintaiset, mutta Resortissa tontti maksaa 500 bahtia per nelio
enemman (noin 11 eur). Tama siksi, etta Resortissa on Aasian toiseksi paras Golf Kentta
750 metrin paassa, ja tama nostaa maan jalleenmyyntiarvoa ja sita myoden investointisi
arvoa todella nopeasti.
A-tyypin talolle tontteineen tulee hintaa kummassa tahansa projektissa about 70 000-75 000 eur,
sisaltaen siis viela Premium1 luksus-paketin, seka oman uima-altaan porealtaineen.
Meilla on projekteissamme (loppuunmyyty 88 tontin Smart House Village 2 ja Smart House Resort) jo
35 suomalaisomistajaa. Smart House Resortissa on jo yli puolet alueen taloista valmiina, klubitalo ja
alueen yhteisallas ovat jo lahes valmiit myos, 3 taloa Resortissa on suomalaisomistuksessa.
Resort kokonaisvalmistumisen tavoitteena on 2010 toiseen neljannekseen mennessa.
Verot ovat ostaessa 100 000 thb (kun talo on valmis ja se rekisteroidaan sinun
omistukseesi ja tontin 30+30+30v liising rekisteroidaan) ensimmaiselle 30
vuotiskaudelle, ei mitaan muita veroja ennen seuraavaa 30 vuotiskautta, joilloin se on
samaa luokkaa (ei muita maksuja silloinkaan).
Myytaessa verojen maara riippuu siita ,milloin myyt, eli jos myyt yli 3 vuoden paasta,
menee veroja noin 50 000 thb, ja jos myyt aiemmin, menee niita noin 75 000 bahtia, mutta
yleensa aina ostaja huolehtii nuo verot, eli myydessa, jos myyt oikein, niin sinulta ei
mene mitaan veroa.
Itsellani on Smart House Village 2 projektissa A-talo (tontti Lotus 7) ja se valmistui
15.9.2008. Olen sita vuokrannut 25 000 thb per viikko (n. 550 eur) jo huimat 36
viikkoa!!!! Eli vuokratuotto mun talossa on jo kasittamattomat 25% per vuosi luokkaa.
Kysynta on ollut kova, mutta eihan tallaista osannut ennustaa, eika voi todellakaan
luvata, mutta toivoa sopii. Sanoisin kuitenkin, etta riippuen markkinointibudjettisi
maarasta, vahintaan 15% tuottoihin yltaa jokainen, jos niin haluaa.
Maksu menee rakentajan pankkitilille Thaimaahan 4:ssa samansuuruisessa 25% erassa
kaikkine siirtokuluineen (kerrallakin saa toki maksaa pankkiinkin, jos haluaa).
Eli ensimmainen era sopimusten allekirjoittamisen yhteydessa (onnistuu emailitse, hoidan
kaiken puolestasi, koko prosessi kestaa nointunnin), seuraava era, kun talon perustukset
ja runko ovat valmiit, kolmas era kun vesikatto ja ulkoseinat ovat valmiit ja viimeinen era,
kun tulet paikanpaalle ja ole hyvaksynyt talon.
Lisaksi meilla on kalustuspalvelu, jossa kalustamme talosi 100% asumiskuntoon, otamme
tuosta 20% palkkion releitten kuittien loppusumman paalle (saamme
tuotteet halvemmalla eika minua voi kauppiaat viilata "linssiin"). Kalustaminen tapahtuu
sinun omalla budjetillasi ja sinun toiveittesi mukaan, perinteisesti A-talon
kalustamiseen kunnolla on mennyt noin 6 000-7 000 eur.
Sopimuksiin tarvitaan seuraavat tiedot: Tulevan omistajan / tulevien omistajien taydellinen nimi,
henkilotunnus, osoite Suomessa, puhelinnumero seka email-osoite. Seka tietenkin mika
projektialue, mika tontti, millainen talo ja mika varustus.
Suosittelen Smart House Resortia ja siella tonttia numero 22, 23, 24 tai 25, siita on aivan mahtavat
nakoalat ja jokainen on 288 neliota ja niihin mahtuu A-talo tai A+ talo uima-altaineen. Rakentaminen
kestaa maksimissaan 6kk ja laatumme on huippulaatua ja rakentaja 100% luotettava ja
vakavarainen, itse olen kaytettavissasi koko projektin ajan, ja sen jalkeenkin.
B- tai C-talo vaativat kaksi oheista tonttia yhdistettyna (vah 500 neliota).
Eli 1. esimerkkihintalaskelma A-talolle Smart House Resort 25 tontilla:
Tontti 30+30+30v liising, hinta 1 152 000 thb
Talo, tyyppi A, (2mh+oh+k+kh) 93 neliota, hinta 1 300 000 thb
Premium1 luksusvarustelupaketti, 500 000 thb
4x8m oma uima-allas porealtaineen: 650 000 thb
Rekisteoinnin yhteydessa vero, hinta 100 000 thb
-------------------------------------------------
KOKONAISHINTA KAIKKINEEN: 3 702 000 thb eli 78 765 eur (tamanhetkisella kurssilla 1
eur=47thb)
2. Esimerkkihintalaskelma A+ talolle Smart House Resort 25 tontilla:
Tontti 30+30+30v liising, hinta 1 152 000 thb
Talo, tyyppi A, (2mh+oh+k+2kh) 107 neliota, hinta 1 500 000 thb
Premium1 luksusvarustelupaketti, 500 000 thb
4x8m oma uima-allas porealtaineen: 650 000 thb
Rekisteoinnin yhteydessa vero, hinta 100 000 thb
-------------------------------------------------
KOKONAISHINTA KAIKKINEEN: 3 902 000 thb eli 83 021 eur (tamanhetkisella kurssilla 1
eur=47thb)
Noissa molemmissahan voi jattaa oman uima-altaan pois, jos niin haluaa, jolloin hinta
putoaa alle 70 000 euroon. Jokainen (ainoastaan 2 suomalaista, jotka ostivat ilman
allasta) joka ei ole laittanut omaa uima-allasta on sita myohemmin katunut, eli
suosittelen.
Jos haluat jonkin tietyn tontin itsellesi, suosittelen varaamaan pian, koska tontit
menevat nopeasti talla hetkella.
Kaupantekoterveisin,
Tero Takamaa
+6686 777 4606
www.huahintalot.com
PS. Minulla on myos oma vuokrauspalvelu ilman sitoumuksia , osoitteessa
www.vuokraus.huahintalot.com , komissioni on 25% ja ei mitaan kuluja/maksuja jos ei
vuokrausta (ja saat tietenkin aina vuokrata ja lomailla myos itse ilman mitaan
komissio-maksuja).